مقاله نوشیدنیهای سرد گیاهی و آب میوه ها

مقاله نوشیدنیهای سرد گیاهی و آب میوه ها مقاله نوشیدنیهای سرد گیاهی و آب میوه ها

دسته : آموزشی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 65 KB

تعداد صفحات : 85

بازدیدها : 378

برچسبها : نوشیدنیهای گیاهی آب میوه

مبلغ : 9000 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله طرز تهیه نوشیدنی های سالم از طریق طب سنتی، انواع آب میوه ها و نوشیدنیهای گیاهی و خواص و طرز تهیه و مصرف آنها

در این نوشتار به بررسی انواع آب میوه ها و نوشیدنیهای گیاهی و خواص و طرز تهیه و مصرف آنها پرداخته شده است در زیر بخشی از متن این فایل آورده شده است.

نوشیدنی های سرد

نوشیدنی ها را به دو گروه عمده تقسیم می کنیم: نوشیدنی های سرد و نوشیدنی های گرم. نوشیدنی ها مایعاتی هستند که به صورت های مختلف آن ها را مورد استفاده قرار می دهیم. در حقیقت دوسوم بدن ما را مایعات تشکیل می دهند. استفاده از مقدار معینی از مایعات در روز موجب می شود که اندام های بدن ما به درستی وظیفه خود را انجام دهند و همیشه از سلامت جسم و روح و روان برخوردار شویم و زندگی را با نشاط و شادمانی سپری کنیم.

هر نوع نوشیدنی جایگاه خاص خود را دارد و اگر به موقع استفاده شود، نتیجه جالبی در بر نخواهد داشت. برای مثال، نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیموترش تازه، حقیقتا خستگی را از تن آدمی به در می کند و نشاط خاصی به انسان می دهد. یا در زمستان و در هوای سرد، نوشیدن یک فنجان بزرگ دم کرده کاکوتی و پونه کوهی با عسل به صورت گرم گرم، گرمای لذت بخشی به انسان می بخشد و به تن انسان حرارت و آرامش می دهد.

این نوشیدنی ها (گرم و سرد) علاوه بر این که نیازمندی های بدن انسان را تأمین می کنند، بسیاری از ناراحتی ها و کسالت ها را نیز برطرف می سازند. مثلا نوشیدن یک تا دو لیوان دم کرده آویشن شیرازی با پونه کوهی و عسل، دردهای دوران قاعدگی را تسکین می دهد. امید است با استفاده از این نوشیدنی ها، همواره از سلامتی و نشاط کامل برخوردار باشید.

آب توت فرنگی

آب توت فرنگی دارای طبع سرد و تر است و طعم مطبوع و اثر تأمین کننده عناصر معدنی بدن ضد رماتیسم و نقرس دارد زیرا با مصرف آن، دفع اسید اوریک به سهولت انجام می گیرد. مصرف آن در مبتلایان به تصلب شرایین و سنگ کلیه اثرات درمانی ظاهر می کند. به علاوه در مسمومیت هایی که خود به خود، به علت فراهم شدن مواد سمی در بدن و یا ناشی از سموم میکروبی عارض می شود. اثرات درمانی ظاهر می کند.

آب توت فرنگی علاوه بر مطبوع بودن، دارای اثر ضد میکروبی، بخصوص با سیل تیفوئید (مولد حصبه) است.

خواص دارویی آب توت فرنگی به شرح زیر است:

الف- مصرف آب توت فرنگی موجب تصفیه خون و اسیدی شدن خون می شود.

ب- به افرادی که مبتلا به کم خونی و دچار کلسترول خون هستند، توصیه می شود که از آب (شیره) توت فرنگی استفاده کنند.

ج- آب توت فرنگی در رشد قد و نیروبخشی به اندام ها مفید است.

د- آب توت فرنگی تب بر و مدر می باشد و موجب ازدیاد شیر مادر می شود.

ه- نوشیدن آب توت فرنگی موجب تقویت اعصاب و رفع خستگی می شود.

و- آب این میوه بسیار مقوی بوده و شادی آور خوبی می باشد.

ز- مصرف آب توت فرنگی در مداوا و جلوگیری از رماتیسم، گلودرد چرکی، نقرس، اسید اوریک، تنگی نفس، سل، سرفه، تصلب شرایین، سرطان و ناراحتی های کیسه صفرا می تواند مفید و مؤثر واقع شود.

ح- نوشیدن آب رقیق شده توت فرنگی30 دقیقه قبل از غذا موجب تحریک اشتها می شود.

ط- مصرف آب توت فرنگی کلیه ها را تقویت و موجب تقویت لثه ها و شفافیت و زیبایی پوست می شود.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید