نقش گرافیک در راهنمایی ورانندگی

نقش گرافیک در راهنمایی ورانندگی نقش گرافیک در راهنمایی ورانندگی

دسته : هنر و گرافیک

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 44 KB

تعداد صفحات : 75

بازدیدها : 411

برچسبها : پروژه تحقیق مبانی نظری

مبلغ : 8000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه نقش گرافیک در راهنمایی ورانندگی در 75 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

 نقش گرافیک در راهنمایی ورانندگی

در 75 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

 

توضیحی مختصر از پروژه نقش گرافیک در راهنمایی و رانندگی :

ما می دانیم که در کشور ما یکی از عواملی که باعث می شود روزانه جان صدها نفر گرفته شود در اثر حوادث رانندگی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین سرعت بیش از حد است که سرعت یکی از رفتار های پر خطر ترافیکی در رانندگی است که افزایش میانگین سرعت در معابر کشور بر اساس آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی قابل توجه است بر این اساس رانندگان باید با رعایت قوانین در آزادراه ها و خیابان ها باعث ایجاد امنیت و کاهش حوادث در رانندگی شوند. در بیان این موضوع هدف ما کاهش حوادث در رانندگی و خطرات ناشی از بی توجهی رانندگان و همچنین سایر عابرین پیاده در خیابان ها و هشدار به رانندگان از طریق تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین توجه به قانون و عمل به آن است. همچنین با طرح چند پیشنهاد که امیدوارم در آینده با مشکلاتی که بوجود آمده روبه رو نباشیم. بتوانیم با استفاده از عوامل گرافیکی و بصری و همچنین ارتباطات تبلیغاتی ، بتوانیم به میزان چشمگیری این مشکلات را کاهش دهیم.

شما عزیزان برای دانلود پروژه نقش گرافیک در راهنمایی و رانندگی و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید… .

فهرست مطالب پروژه نقش گرافیک در راهنمایی و رانندگی به صورت زیر می باشد :

فصل اول : کلیات طرح تحقیق

مقدمه

هدف از اجرای تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

سوالات تحقیق

فصل دوم : متن تحقیق

نماد و نشانه ها

انواع نشانه ها

نشانه های دیداری و نشانه های تصویری

علائم تصویری و علائم اختصاصی

تشریح پیام بصری

تاریخچه راهنمایی و رانندگی در ایران

تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی

ضرورت وجود تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی

ساخت تابلو های راهنمایی و رانندگی

فصل سوم : یافته های تحقیق

پیشنهادات

مشکلات تحقیق

خلاصه و نتیجه گیری

منابع و ماخذ

 

مقدمه

 

            اگر بخواهم بین زیبایی و حقیقت یكی را انتخاب كنم بیدرنگ زیبایی را انتخاب می كنم زیرا اطمینان دارم كه در زیبایی حقیقتی نهفته است كه بالاتر از خود حقیقت است. در واقع هیچ چیز در دنیا حقیقت ندارد مگر زیبایی  و زیبایی در نهاد هنر مندان است.

 

هنر یك وسیله ارتباطی و كلید فهم زندگی است.

 

          انسان تدابیر مختلف و متعددی به كار میبرد تا بتواند نیت و مقصود خود را به همنوعانش بفهماند و نیت و مقصود آنها را نیز متقابلاً بفهمد. از اشاره های سر و چشم و ابرو گرفته تا علائم راهنمایی و رانندگی همه از جمله وسایل ارتباطی هستند. تمام قرار دادهای اجتماعی بشر كه آنها را نهاد اجتماعی می نامیم، حتی مقررات سلام و علیك و خداحافظی، مراسم معرافه و آداب و معاشرت و غیره از فروغ زندگی اجتماعی محسوب می شوند و به منظور ایجاد ارتباط با همدیگر انجام می گیرند. به این ترتیب مدار زندگی انسان بر ارتباط قرار دارد. هر امری را از دستگاه علائم رانندگی گرفته تا هنر های زیبا می توان در شمار وسایل ارتباطی آورد.

 

          حتی اگر هم آفرینش هنری چنانكه گفته اند زبان حال و حدیث نفس پدید آورنده اثر باشد. هنرمندان از آن لحظه ای كه محصول كارش را در معرض دید و داوری دیگران می گذارد عملی در زمینه ارتباط انجام می دهد.

 

          اما مهم ترین وسیله  ارتباطی بشر كه پایه همه نهادهای اجتماعی او می باشد، زبان است بنابر  این باید زبان را زا زمره نهادهای اجتماعی دانست و در این حالت زبان آن نهاد اجتماعی است كه از نشانه استفاده می كند.

 

 

هدف

 

          ما می دانیم كه در كشور ما یكی از عواملی كه باعث می شود روزانه جان صدها نفر گرفته شود در اثر حوادث رانندگی و رعایت نكردن قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین سرعت بیش از حد است كه سرعت یكی از رفتارهای پر خطر ترافیكی در رانندگی است كه افزایش میانگین سرعت در معابر كشور بر اساس آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی قابل توجه است بر این اساس رانندگان باید با رعایت قوانین در آزادراه ها و خیابان ها باعث ایجاد امنیت و كاهش حوادث در رانندگی شوند.

 

          در بیان این موضوع هدف ما كاهش حوادث در رانندگی و خطرات ناشی از بی توجهی رانندگان و همچنین سایر عابرین پیاده در خیابان ها و هشدار به رانندگان از طریق تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین توجه به قانون و عمل به آن است.

 

همچنین با طرح چند پیشنهاد كه امیدوارم در آینده با مشكلاتی كه بوجود آمده روبه رو نباشیم. بتوانیم با استفاده از عوامل گرافیكی و بصری و همچنین ارتباطات تبلیغاتی ، بتوانیم به میزان چشمگیری این مشكلات را كاهش دهیم.

 

 

اهمیت موضوع

 

1-  ما میتوانیم با در نظر گرفتن استانداردهای زیبا سازی شهر، گرافیک را به خدمت ایمنی و امنیت انسانها به کار برد . زیرا این موضوع از این نظر اهمیت دارد که می توان خیلی از مشکلات را که ما روزانه در گیرآن هستیم را به نحوی که شایسته است حل نمود. به طور کل هر فرد به طور متوسط هرروز چند ساعت از وقت خود را در خیابان ها و جاده ها می گذراند پس ما باید به این فکر باشیم که می توان از گرافیک وعناصر بصری موجود با توجه به ضوابط و قوانین خاص راهنمایی رانندگی از بوجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد ، زیرا این مشکلات باعث بوجود آمدن مشکلات دیگر می شود.

 

2- پس باید طوری این موضوع رابیان کرد که هر کس بتواند به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارد. چون احترام به قوانین و احترام به حق دیگران ، در واقع احترام به خودمان است .

 

 

 

سئوالات

 

1-  ضرورت وجود تابلوها در خیابان ها و جاده ها؟

 

2-  تابلوهای راهنمایی و رانندگی چگونه ساخته می شوند؟

 

3-  از چه رنگ هایی برای رنگ كردن تابلوها و همچنین خط كشی جاده ها استفاده می شود؟

 

4-  تفاوت تابلوها از نظر رنگ و فرم چگونه است؟

 

5-  فرم و رنگ در علائم تابلوهای اخطار دهنده چگونه است؟

 

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید