پروژه تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی، فصل دوم کتاب اسفندیار سعادت

پروژه تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی، فصل دوم کتاب اسفندیار سعادت پروژه تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی، فصل دوم کتاب اسفندیار سعادت

دسته : مدیریت

فرمت فایل : powerpoint

حجم فایل : 157 KB

تعداد صفحات : 15

بازدیدها : 943

برچسبها : مدیریت منابع انسانی سعادت تاریخچه مدیریت منابع انسانی

مبلغ : 6500 تومان

خرید این فایل

دانلود پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی (فصل دوم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت) در 15 اسلاید

کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت از جمله منابع مهم درس مدیریت منابع انسانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب با عنوان تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی می باشد که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی (کنفرانس و سمینار) مورد استفاده قرار گیرد.

فصل دوم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت

فهرست مطالب

مقدمه

انقلاب صنعتی

نهضت کارگری

نهضت مدیریت علمی

اصول مدیریت علمی

روان شناسی صنعتی

متخصصان امور نیروی انسانی

مکتب روابط انسانی

عوامل موثر در شکل گیری مدیریت منابع انسانی

--------------------

توجه ! جهت دانلود فصول دیگر کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت در زیر تصویر همین پست و در بخش برچسبها بر روی کلیک واژه مدیریت منابع انسانی سعادت کلیک کنید تا به لیست همه فصلهای این کتاب دسترسی داشته باشید.

پروژه تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

بخشهایی از متن

مقدمه

فلسفه نوین مدیریت منابع انسانی، ساختار و سازماندهی آن به شکل امروزی همگی نتیجه تعامل میان مجموعه حوادث و تحولاتی است که با وقوع انقلاب صنعتی در انگلستان (حدود سال 1760) آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. البته پیدایش و رشد تدریجی مدیریت منابع انسانی به پیشتر از آن و به دوران باستان باز می گردد و شواهدی از تشکیل اصناف و بروز اعتصابات کارگری منظم و سازمان یافته در روم و مصر مشاهده شده است.

متخصصان امور نیروی انسانی

در اثر تحولات ناشی از انقلاب صنعتی، نهضت کارگری و نهضت مدیریت علمی و در اثر نفوذ و گسترش نظریه های روان شناسی صنعتی، بتدریج پذیرفته شد که مدیریت منابع انسانی نیز مانندتولید و فروش، وظیفه ای تخصصی است که باید بر عهده متخصصان و کارشناسان گذاشته شود. زمینه های فعالیت این متخصصان در طول سالهای 1880 تا 1920 در سازمانها و شرکتهای مختلف به شرح زیر بود:

1. انتخاب و استخدام: برای اولین بار این وظیفه به صورت متمرکز در سازمان بر عهده کارشناسان سازمان گذاشته شد تا شایسته ترین افراد را برای تصدی مشاغل، یافته و استخدام کنند.

2. مسائل رفاهی کارکنان: رسیدگی به مسائل عمومی کارکنان، از قبیل وام، مسکن، مدرسه برای فرزندان آنها و دارو درمان، همچنین طرح برنامه هایی برای استراتحت و رفع خستگی کارکنان در دستور کار متخصصان مسائل رفاهی قرار گرفت.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید