پرسشنامه خودابرازی

پرسشنامه خودابرازی پرسشنامه خودابرازی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 76 KB

تعداد صفحات : 5

بازدیدها : 573

برچسبها : دانلود پرسشنامه پرسشنامه خودابرازی

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

دانلود پرسشنامه خودابرازی با هدف آشکارسازی بعضی باورها که بر توانایی افراد در خودابرازی موثر می باشد

فایل دانلودی حاضر، پرسشنامه خودابرازی با فرمت PDF و تعداد صفحات 5 صفحه می باشد این پرسشنامه شامل تعداد 24 پرسش می باشد ضمن اینکه شامل بخشهای تفسیر نمرات و تفسیر پرسشنامه نیز می باشد. در زیر به بخشهایی از متن تفسیر و نتیجه گیری پرسشنامه خودابرازی اشاره شده است.

پرسشنامه خودابرازی

باورهای ما، محصول تجربیات ماست. باورهای ما رفتارهای ما را تحت تاثیر قرار می دهند و متقابلا رفتارهایمان بر باورهایمان اثر می گذارند.

باورها قابل رویت نیستند تنها رفتارهای ناشی از آنها مشاهده می شوند. همچنین باورها غالبا مبهم هستند و ما الزاما درباره باورهایمان اطلاع روشنی نداریم و از نحوه تاثیر آنها بر رفتارهایمان مطلع نیستیم. بعضی باورها، خودابرازی در مواقع پیچیده را برایتان دشوار می سازند.

در پرسشنامه خودابرازی ، فهرست کوتاهی از این باورها ارائه شده نیمی از عبارات این پرسشنامه به باورهایی اشاره دارد که به رفتارهای سلطه جویانانه می انجامند و نیمی دیگر به باورهایی اشاره دارند که موجب رفتارهای پرخاشگرانه است. باورهای خودابرازانه حذف شده بودند زیرا هدف تمرین کشف این نکته بود که اگر خودابراز نباشید به کدام جهت بیشتر تمایل دارید. البته باورها؛ الزاما رفتاری را به شما تحمیل نمی کنند، میتوانید علیرغم باورهای سلطه پذیرانه و یا پرخاشگرانه، بر این باورها غلبه کنید و باورهای خودابرازانه از خود بروز دهید، به بیان دیگر باورهایتان هر چه باشد انتخاب رفتارتان با خود شماست.

بدیهی است که هماهنگی باورها و رفتارها کار را آسانتر می کند در صورت عدم هماهنگی بین آنها شاید راه آسانتر آن باشد که ابتدا رفتارتان را اصلاح کنید و امیدوار باشید که باورهایتان با رفتارهای جدید سازگار خواهد شد. راه دیگر بازنگری در باورهایتان است. در این صورت می توانید امیدوار باشید رفتارتان بطور طبیعی تغییر کند روش مناسبتر، انجام توام این دو کار است با در نظر گرفتن اینکه خوابراز بودن حق شماست باورهایتان را بازنگری کنید و از شیوه های خودابرازی برای اصلاح و تعدیل رفتارتان بهره جویید.

نتیجه گیری پرسشنامه خودابرازی

فهرست باورهای خودابرازانه

در موقعیتهای دشوار و پیچیده زندگی ، خودابرازی و ابراز شهامت و مقاومت در برابر وسوسه های پرخاشگری و سلطه پذیری به نحور چشمگیر سودمند است.

اگر درک روشنی از حقوق خود داشته و واقعا به این حقوق اعتقاد داشته باشید، بروز رفتارهای خودابرازانه آسان خواهد بود. متاسفانه حقوقی که منجر به رفتارهای خودابرازی می شوند بخوبی حقوق شهروندی تعیین نشده است به همین دلیل، این حقوق بیشتر به عنوان باور مطرح می شوند و نه حقایق انکار ناپذیر.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید