تحقیق مدیریت، یادگیری فردی

تحقیق مدیریت، یادگیری فردی تحقیق مدیریت، یادگیری فردی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 59 KB

تعداد صفحات : 8

بازدیدها : 446

برچسبها : تحقیق مدیریت یادگیری یادگیری فردی مدیریت رفتار سازمانی

مبلغ : 6500 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق رشته مدیریت و کار تحقیقی درسهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی با موضوع یادگیری فردی

مقدمه

نقش یادگیری در سازمان ها اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. مدیران درک کرده اند که شناخت فرایند یادگیری در اصلاح انگیزش کارکنان و عملکرد آنها سودمند است. آگاهی از چگونگی روند یادگیری و نحوه تاثیر آن در رفتار بعدی کاملا مفید می باشد. بدین علت است که بسیاری از سازمان ها منابع هنگفتی صرف آموزش کارکنان خود می کنند.

بنابراین یادگیری اساس فهم رفتار است و از آنجایی که اکثریت رفتارهای آدمیان یاد گرفته می شود اصول یادگیری به ما کمک می کند تا علت رفتارهایمان را بشناسیم، همچنین آگاهی از شیوه های یادگیری می تواند در درک دلایل رفتارهای بهنجار و نابهنجار به ما کمک کند.

تعریف یادگیری

برای یادگیری تعریفهای مختلفی ارائه شده است که هر یک از آنها به جنبه های خاصی از فرایند یادگیری تاکید می کند و جنبه های دیگر آن را نادیده می گیرد. دقت در محتوای تعریف های ذیل می تواند به ما نشان دهد که ماهیت آنها چه اهدافی را دنبال می نماید.

کاربرد یادگیری در مدیریت رفتار سازمانی

نقش و شناخت فرایندهای یادگیری در سازمان ها از اهمیت فراوانی برخوردار است در این راستا مدیران قادر خواهند بود با درک فرایند های یادگیری عملکرد پرسنل خود را ارتقاء دهند. آگاهی از چگونگی روند یادگیری و نحوه تاثیر آن بر رفتار ثانویه افراد از هر حیث برای مدیر مفید می باشد. از آنجائی که بسیاری از سازمان ها منابع هنگفتی برای آموزش کارکنان خود صرف می کنند لذا به جای این عمل هر قدر این نوع مساعی بیشتر بر شناخت صحیح اصول یادگیری کارکنان مبتنی باشد احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود....

این فایل شامل تحقیقی در زمینه یادگیری فردی بوده که می تواند به عنوان کار تحقیقی برای درسهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. قابل ذکر است که صفحات این تحقیق به جهت فشرده بودن تا بیش از 10 صفحه قابل افزایش است

بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

عوامل تشکیل دهنده رفتار سازمانی

مقدمه

تعریف یادگیری

فرایند یادگیری

مکاتب یادگیری

مکتب رفتاری

نظریه شرطی سازی کلاسیک-پاولف

مکتب شناختی

نظریه شرطی سازی عامل-اسکینر

نظریه شرطی سازی کلاسیک-پاولف

نظریه یادگیری اجتماعی-باندورا

انواع تقویت

تقویت مثبت

تقویت منفی

تنبیه

خاموش سازی

کاربرد یادگیری در مدیریت رفتار سازمانی

نتیجه گیری

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید