پایان نامه ميزان استرس در بين فرزندان فاقد مادر و واجد مادر

پایان نامه ميزان استرس در بين فرزندان فاقد مادر و واجد مادر پایان نامه ميزان استرس در بين فرزندان فاقد مادر و واجد مادر

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 129 KB

تعداد صفحات : 95

بازدیدها : 288

برچسبها : استرس فرزندان پایان نامه

مبلغ : 7000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه پایانی بررسي ميزان استرس در بين فرزندان فاقد مادر و واجد مادر

هدف از پایان نامه حاضر تحقیق بررسی میزان استرس در بین فرزندان فاقد مادر و واجد مادر می باشد. سوال پروژه حاضر پاسخ دادن به این سوال است که آیا بین استرس فرزندان فاقد مادر یا فرزندان واجد مادر تفاوتی وجود دارد؟

بخشهایی از متن

آموزش فرد برای درمان خودش به مفهوم حذف استرس نیست،استرس برای زندگی ضروری است آموزش درمان استرس برای بالا بردن توانایی فرد در نفع بردن از رفتارهای خود در مواجهه با مشکلات است، استرس ها همیشه آثار منفی ندارد و رهایی از آنها ضروری نیست در واقع استرس زندگی است و زندگی استرس است این انسان است که باید پاسخ به استرس را در جهت مثبت هدایت کند استرس خفیف می تواند باعث فعالیت و تحرک شود ولی استرس های شدید و کنترل نشده بر عملکرد فرد اثر مطلوب دارند. استرس مفرط می تواند موجب سوء مصرف مواد داروها و اختلال در روابط بین فردی و فامیلی شود. استرس مفرط که به آن دیسترس گفته می شود به عنوان عامل مهم ایجاد کننده بسیاری از بیماری ها معرفی شده است. بیماری قلبی یکی از مواردی است که با دیسترس ارتباط دارد. معمولاً هیچ روشی به تنهایی علاج قطعی استرس نیست، تصمیم درباره ی اینکه کلام روش احتمالاً موثر خواهد بود بوسیله ی درمانگر و به دنبال بررسی کامل فرد و پاسخ او به استرس گرفته می شود.

استرس یا فشار عصبی

استرس حالتی است که در روان و تن که ناشی از وارد شدن فشارهای روحی و جسمی به فرد است. استرس حالتی ناشی از فشار است نه خود فشار اما با اندک اغماضی می توانیم استرس را همان فشار عصبی معنی کنیم و آن را حالتی بدانیم که انسان در مقابل محرکهای ناسازگار بیرونی از خود بروز می دهد. در تعریفی دیگر استرس پاسخی است که فرد برای تطبیق با یک وضعیت خارجی متفاوت با وضعیت عادی بصورت رفتاری روانی یا جسمانی از خود بروز می دهد. در این تعریف استرس عبارت است از عکس العمل های فرد در مقابل موقعیتهای تهدید کننده در محیط.

در تعریفی دیگر استرس به مجموعه واکنشهای عمومی انسان نسبت به عوامل ناسازگار و غیرمنتظره خارجی یا به عبارتی ساده تر اخلال در سیستم سازگاری و تطبیق بدن آدمی با محیط خارجی تعریف می شود. از دیدگاه این تعریف هر گاه تعادل و سازگاری ارگانیسم به علت عوامل مخل خارجی از میان می رود فرد دچار استرس می شود. به عنوان مثال زمانی که نتایج ارزشیابی عملکرد برای یک کارمند بسیار مهم هستند و در ضمن او اطمینان ندارد که در آن موفق خواهد بود یا خیر دچار فشار عصبی می شود.

بررسی و تشخیص استرس

هر فردی درک و پاسخ های مخصوص به خود را در برابر استرسورها دارد. این که عامل استرس زا چگونه درک می شود به عقاید، تجربیات، عوامل محیطی، سبک زندگی و مکانیسم های مواجهه ی روانی فرد بستگی دارد. بنابراین لازم است روانکاو، روانشناس و روان پزشک در ضمن مصاحبه و معاینه به نکات زیر توجه کنند:

1- نشانه های شدید و متوسط می تواند خطر ایجاد بیماری را افزایش دهند. اغلب مردم با استرسورهای خفیف مثل ترافیک روبه رو هستند. این استرسورها چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد و به تنهایی خطرآفرین نیستند. استرسورهای متوسط (مانند اختلاف حل نشده بادیگران که خطر بیماری جسمی را در افراد مستعد افزایش می دهند) از چند ساعت تا چند روز طول می کشد استرسورهای شدید (مثل عدم توافق بین زن و شوهر یا بیماری جسمی و روانی طولانی که سلامت فرد را بطور جدی در معرض خطر قرار می دهند) در بسیاری از موارد طولانی هستند و از چند هفته تا چند سال طول می کشند. ...

با منابع پایانی

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید