پایان نامه بررسی علل اجتماعی گسترش کار خیابانی کودکان در شهر زنجان

پایان نامه بررسی علل اجتماعی گسترش کار خیابانی کودکان در شهر زنجان پایان نامه بررسی علل اجتماعی گسترش کار خیابانی کودکان در شهر زنجان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 188 KB

تعداد صفحات : 85

بازدیدها : 304

برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه

مبلغ : 10000 تومان

خرید این فایل

پایان نامه بررسی علل اجتماعی گسترش کار خیابانی کودکان در شهر زنجان مقدمه ﻤﺴﺋﻠﻪ رفع فقر کودکان و حل مشکلات بچه های خیابانی موضوعی است که با همکاری همه جانبه ی سازمان های دولتی و غیردولتی بین المللی و همکاری تنگاتنگ و مشترک با فعالان حقوق کودک حل فصل خواهد شد این کودکان بیشتر بخاطر فقر اقتصادی ٬عدم تامین مالی خانواده و بخاطر امرار معا ش٬

پایان نامه بررسی علل اجتماعی گسترش کار خیابانی کودکان در شهر زنجان

مقدمه

 

ﻤﺴﺋﻠﻪ رفع فقر کودکان و حل مشکلات بچه های خیابانی موضوعی است که با همکاری همه جانبه ی سازمان های دولتی و غیردولتی بین المللی و همکاری  تنگاتنگ و مشترک با فعالان حقوق کودک حل فصل خواهد شد. این کودکان بیشتر بخاطر فقر اقتصادی ٬عدم تامین مالی خانواده و بخاطر امرار معا ش٬ تامین هزینه های درسی خود ویا خواهر و برادر خود مجبور به انجام کارهای خیابانی وبعضا غیر قانونی می شوند .

    بچه های خیابانی بیشتر از کودکان دیگر در معرض تجاوزهای جنسی و بیماریهایی ایدزوخشونت های جنسی  قراردارند . در ایران حدود بیست انجمن و سازمان غیر دولتی فعال در زمینه ی حمایت از کودکان وجود دارد که از جمله مهمترین موسسه ی غیر دولتی کودکان و زنان انجمن شورای نویسندگی برای کودکان و نوجوانان ٬ موسسه آموزش کودک و ... می توان اشاره نمود.

کودکان خیابان عمدتا مشکلات بیشتری دارند و مورد سوء استفاده های بسیاری قرار می گیرند و خطرات فراوانی آنها را تهدید می کند . گرایش به مصرف سیگار و مواد مخدر ٬  بهره کشی از آنها بصورت فروش یا اجاره ٬ مشارکت در ارتکاب جرایم از قبیل سرقت و توزیع مواد مخدر ٬ قرار گرفتن در باندهای فساد و قاچاق به دیگر کشورها از پیامدهای  حضور و کار کودکان در خیابان اس(شرونی،1390).

از نظر کارشناسان امور اجتماعی و اقتصادی ٬ پدیده کار کودکان ٬علتهای عمده و زیر بنایی دارد که از آن جمله می توان به فقر اقتصادی ٬ فقر فرهنگی ٬ عدم تعادل اقتصادی ٬ توزیع ناعادلانه درآمد و اختلاف طبقاتی  بسیار در جامعه ٬ عدم دستیابی افراد به کار و شغل مطلوب در شرایط رونق اقتصادی ٬ مهاجرت وسیع روستاییان به شهرها ٬ قوانین و مقررات نا کافی برای پیشگیری سوء استفاده از کودکان و یا مقابله با آن و فقدان اموزش و اگاهی عمومی اشاره نمود(شرونی،1390).

 

بحث و نتیجه گیری 

در تحقیق حاضر تعداد 66 درصد از افراد را مردان و تعداد 33 درصد از نمونه را زنان تشکیل میدهند . بالاترین فراوانی مربوط به افراد دارای تحصیلات لیسانس و کمترین فراوانی مربوط به افراد دارای تحصیلات دکتری هستند.

در بررسی تاثیر عوامل اقتصادی در گسترش کودکان کار خیابانی بدست آمد عوامل اقتصادی در گسترش کودکان کار خیابانی تاثیر گذار است و سوال دوم بالاتر از بقیه سوالات است که نشان دهنده تاثیر بالاتر این آیتم در عامل اقتصادی است.

در بررسی تاثیر حاشیه نشینی افراد در گسترش کار خیابانی کودکان بدست آمد حاشیه نشینی افراد در گسترش کار خیابانی کودکان تاثیر گذار است و تاثیر سوال هشتم بر بقیه آیتم ها در حاشیه نشینی است .

در بررسی تاثیر اعتیاد خانواده های افراد در گسترش کار خیابانی کودکان بدست آمد اعتیاد افراد در گسترش کار خیابانی کودکان تاثیر گذار است و تاثیر سوال سوم  بر بقیه آیتم ها در حاشیه نشینی است .

در بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین افراد در گسترش کار خیابانی کودکان بدست آمد تحصیلات افراد در گسترش کار خیابانی کودکان تاثیر گذار است و تاثیر سوال اول  بر بقیه آیتم ها در حاشیه نشینی است .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید