پروپوزال بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات

پروپوزال بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات پروپوزال بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات

دسته : -پژوهش ها

فرمت فایل : word

حجم فایل : 89 KB

تعداد صفحات : 16

بازدیدها : 310

برچسبها : دانلود پروپوزال

مبلغ : 8000 تومان

خرید این فایل

پروپوزال بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات

پروپوزال بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات

1-  اطلاعات مربوط به پایان‏نامه:

عنوان تحقیق به فارسی: بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات

 

عنوان تحقیق به انگلیسی:

The Role of Intellectual empower your employees cyber citizens in the field of information security 

 

پرسش اصلی پژوهش:

1- توانمند سازی معنوی کارکنان در خود کنترلی شهروندان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات چه نقشی میتواند داشته باشد.

 

 

  بیان مسئله: بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق به صورت مستند) :

مهم ترین مزیت و رسالت شبکه های رایانه ای، اشتراک منابع سخت افزاری و نرم افزاری و دست یابی سریع و آسان به اطلاعات است. کنترل دست یابی و نحوه استفاده از منابعی که به اشتراک گذاشته شده اند، از مهم ترین اهداف یک نظام امنیتی در شبکه است.با گسترش

شبکه های رایانه ای (خصوصاً اینترنت)، نگرش نسبت به امنیت اطلاعات و سایر منابع به اشتراک گذاشته شده، وارد مرحله جدیدی گردیده است.در این راستا لازم است که هر سازمان برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند خود، به یک راهبرد خاص پایبند باشد و براساس آن، نظام امنیتی را اجرا نماید.  نبود نظام مناسب امنیتی، بعضاً پیامدهای منفی و دور از انتظاری را به دنبال دارد.  توفیق در ایمن سازی اطلاعات، منوط به حفاظت از اطلاعات و نظام های اطلاعاتی در مقابل حملات است؛ بدین منظور از سرویس های امنیتی متعددی استفاده می گردد. سرویس های انتخابی باید پتانسیل لازم در خصوص ایجاد یک نظام حفاظتی مناسب، تشخیص به موقع حملات ، و واکنش سریع را داشته باشند. بنابراین می توان محور راهبردی انتخاب شده را بر سه مؤلفه حفاظت، تشخیص، و واکنش استوار نمود. حفاظت مطمئن، تشخیص به موقع و واکنش مناسب، از جمله مواردی هستند که باید همواره در ایجاد یک نظام امنیتی رعایت شود(جی و همکاران،2008).یکی از مباحثی که در حوزه حفاظت و امنیت اطلاعات در سازمان مورد بحث می باشد میزان خود کنترلی کارکنان و شهروندانی اسن که از محیط سایبری استفاده می کنند.نظارت و کنترل یکی از ارکان مدیریت است و مدیران به عنوان یکی از وظایف اصلی خود،شیوه ها امکانات و عملیات گوناگون سازمان را زیر پوشش نظارتی قرار میدهند تا از حرکت مجموعه به سوی انحراف و هدر رفتن امکانات موجود جلوگیری کنند.یکی سیستم کنترل موثر به ما اطمینان میدهد که فعالیت های کامل انجام می شوند به طوری که نیل به اهداف سازمانی منجر شودند(رابینس،1999).خود کنترلی ایجاد حالتی است درون فرد که او را به انجام وظایفش متمایل می سازد بدن آنکه عامل خارجی او را کنترل داشته باشد(الوانی،1382). هدفی که در خود کنترلی دنبال می شود،ارائه یك شخصیت سالم است که به بلوغ فكری رسیده است، در برابر انواع مشكلات از خود مقاومت نشان می دهد و علاوه بر محیط ار در زندگی شخصی خوش نیز خود کنترل می شود و این امر از طریق تدارک بسترهای مناسب در سازمان نهادینه خواهد شد(خیری،1382).

موضوع خود کنترلی از مفاهیمی است که در رفتار سازمانی توجه خاصی به آن شده است. باندروا در نظریه یادگیری اجتماعی، به نقش خود کنترلی اشاره می ند و بر این اعتقاد است که تا آنجا که آدمی بتواند محیط و فرایندهای شناختی خود را اداره کند، رفتار خود را نیز می تواند کنترلک ند و این خود کنترلی به یادگیری فرد منجر میشود. شواهد تحققی، موید این ادعاست که افراد دارای قدرت خودکنترلی، در برقراری ارتباطات انسانی، موفقتر عمل خواهند کرد. با این وجود باید مرز بین کنترل و خود کنترلی را به خوبی بشناسیم و از هرگونه افراط و تفر یط دوری کنیم(جوکارافشار،1384)از جمله عواملی که باعث بروز و پرورش خود کنترل در کارکنان یک سازمان می شود توانمند سازی کارکنان است. اگر سازمان بخواهد با برخورداری از رسالتی روشن، راهبرد های مطلوب ساختارهای سازمانی کارامد و طراحی شغل مناسب، به طور کامل به هدف های خود دست پیدا کند، نیازمند نیروی انسانی توانمند و متعهد میباشد (شریفی و همکاران1389) تا قبل از (1990) توانمندسازی به معنای اقدامات و راهبردهای مدیریتی مانند تفویض اختیار و قدرت تصمیم گیری به رده های پایین تر از سازمان است اما از دهه ی 1990 به بعد، نظریه پردازان توانمندسازی را از باورها و احساسات کارکنان مورد توجه قرار دادند (کمالی و ناستی 1389). توانمندسازی ابزاری است برای باز گذاشتن دست کارکنان به گونه‌ای که از آنها بتوانند برای آنچه فکر می‌کنند بهتر است، بدون ترس از تایید نشدن آن توسط روسایشان از آزادی عمل برخوردار گردند یکی از مهمترین متغیرهای سازمانی که محققین و مدیران اجرایی به آن علاقه‌مند هستند.بنابراین محقق در پی دست یابی به بررسی نقش توانمند سازی معنوی در خود کنترلی کارکنان سایبری در حوزه امنیت اطلاعات می باشد.

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید