پروپوزال نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان در توانمند سازی کارکنان

پروپوزال نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان در توانمند سازی کارکنان پروپوزال نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان در توانمند سازی کارکنان

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 103 KB

تعداد صفحات : 20

بازدیدها : 446

برچسبها : دانلود پروپوزال یادگیری سازمانی سرمایه اجتماعی توانمندسازی کارکنان

مبلغ : 7000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروپوزال پایان نامه بررسی نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان در توانمند سازی کارکنان اداره آموزش و پرورش

پروپوزال بررسی نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان با توانمند سازی کارکنان اداره آموزش و پرورش

بیان مسأله:

امروزه سازمانی که از رویکردهای منابع انسانی بهره می برد می تواند راه پیشرفت و موفقیت خود را بهتر و مطمئن تر پیموده و مسیر دستیابی به توسعه خود را تضمین نماید. در بحث رقابت بین المللی سازمان هایی پیشتاز هستند که توسعه منابع انسانی در آنها به عنوان یک بحث اصلی مطرح می باشد. در این راه یکی از رویکردهای توسعه منابع انسانی توانمندسازی کارکنان است. در جهان کنونی توانمند سازی نیروی انسانی عنصر مهم و اصلی است که به واسطه آن می توان در جهت پویایی سازمان و سنت گریزی گام برداشت و محیط و جوسازان را در جهت افزایش عملکرد و نیروی انسانی متحول نمود.

تاریخچه اولین تعریف از اصطلاح توانمندسازی به سال 1788 بر می گردد که در آن توانمند سازی را به عنوان تفویض اختیار در نقش سازمان خودی می دانستند که این اختیار بایستی به فرد اعطا یا در نقش سازمان او دیده شود. این توانمند سازی به معنی اشتیاق فرد برای پذیرش مسئولیت واژه ای بود که برای اولین بار به طور رسمی به معنی پاسخگویی تفسیر شد.

واژه توانمندسازی در فرهنگ فشرده آکسفورد (قدرتمند شدن) (مجوز دادن) (ارائه قدرت) معنی شده است و در معنای خارجی قدرت بخشیدن و دادن آزادی عمل به افراد برای اداره خود (ابطحی). توانمند سازی کارکنان یکی از تکنیک های موثر برای افزایش بهره وری کارکنان و استفاده بهینه از ظرفیت ها و تواناییهای فردی و گروهی در راستای هدفهای سازمان است.

از نظر ERstad سه عنصری که زمینه ساز توانمند سازی را در محیط کار به وجود می آورد عبارتند از نگرشها رابطه و ساختار سازمانی که هر یک از این عناصر سازمانی باید تغییر کند تا کارکنان توانمند را به وجود آورد، در غیر این صورت تمدن به مرور خواهد رفت.

در یکی از بهترین مطالعات تجربی انجام شده در مورد توانمندسازی تا به امروز، اسپریتزر (1992) چهار بعد را برای توانمند سازی روانشناختی کارکنان شناسایی کرده است، و تن و کرون بر مبنای پژوهش میشرا یک بعد به حل اضافه کرده اند و معتقدند برای آنکه مدیران بتواند دیگران را با موفقیت توانمند سازند، باید پنج ویژگی را در آن ایجاد کنند این ویژگی ها عبارتند از:

1 احساس شایستگی

2 احساس خودمختاری یا استقلال

3 احساس موثر بودن

4 احساس معنادار بودن

5 احساس داشتن اعتماد به دیگران.

از آنجا که یکی از مفاهیم تاثیرگذار به توانمندسازی که در سالهای اخیر در مباحث توسعه و بهره وری و کیفیت زندگی بسیار مطرح شده، سرمایه اجتماعی است.

توانمند سازی منابع انسانی

امروزه این امر مهم است که رسیدن به توسعه، جامعه مدنیس، معیارهای جهانی تمدن و بستر مناسب زیست محیطی و حتی توانمند سازی کارکنان که یکی از ارکان مهم موفقیت سازمانی امروزی است با وجود سرمایه اجتماعی شکل می گیرد.

توانمندسازی منابع انسانی بر اساس سرمایه اجتماعی یک راه جدید اداره کردن سازمان مستعد با آینده پیچیده تر و رقابتی است، سرمایه اجتماعی در سازمانها و جوامع نقش به مراتب مهمتر از سرمایه فیزیکی و انسانی را ایفا می کند به گونه ای که در نبود سرمایه اجتماعی، اثر بخشی سایر سرمایه ها در سازمانها کاهش می یابد و بدون سرمایه اجتماعی پیمودن راه های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی ناهموار و دشوار می شوند. در دیدگاه سنتی مدیریت توسعه سرمایه های اقتصادی، فیزیکی و نیروی انسانی مهمترین نقش را ایفا می کرده اند اما در حال حاضر گفته می شود برای توسعه به سرمایه اجتماعی نیازمندیم زیرا بدون سرمایه اجتماعی استفاده از دیگر سرمایه ها به گونه ای بهینه انجام نخواهد شد. سرمایه اجتماعی مجموعه سمینارهای موجود در سیستم اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه شده و موجب پایین آمدن سطح هزینه های تبادلها و ارتباط می شود.

این پزوهش با توجه به اهمیت توانمند سازی کارکنان در سازمانها در دست یافتن به شناخت بیشتر بر عوامل موثر در اجرای موثر این راهبرد است در این راستا با توجه به تعاریف و ابعاد توانمندسازی و سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی که هر سه برای موفقیت یک سازمان تاکید دارند و محقق تلاش کرده است تا با بررسی نقش کیفیت یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی را با توانمندسازی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اردبیل را مورد سنجش قرار داده و بررسی کند که آیا یادگیری سازمانی و سرمایه اجتماعی سازمان می تواند در توانمند سازی کارکنان یک سازمان اثرگذار باشد یا نه؟

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید