پاورپوینت فشار جوی (فشار هوا)

پاورپوینت فشار جوی (فشار هوا) پاورپوینت فشار جوی (فشار هوا)

دسته : -پاورپوینت

فرمت فایل : powerpoint

حجم فایل : 336 KB

تعداد صفحات : 32

بازدیدها : 421

برچسبها : پاورپوینت فشار تحقیق فشار جو تغییرات فشار هوا

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق پاورپوینت فشار اندازه گیری و فشارسنجی و تغییرات فشار هوا

فهرست:

تاریخچه

اتمسفر چیست

ابزارهای فشار سنجی

اندازه گیری فشار

انواع فشار سنج

واحد فشا

تغییرات فشار

کمربندی های فشاری در جهان

تغییرات زمانی فشار

------------------

تحقیق فشار جو اندازه گیری و فشارسنجی

تاریخچه

برای اندازه گیری فشار جو از هواسنج استفاده می شود. این دستگاه در قرن ، طراحی شد. هفدهم توسط ایوان گلیستا توریچلی (Evangelista Toricelli) ، شاگرد گالیله (Galileo) طرح کلی آن به صورت لوله ای پر از جیوه است که وقتی در تشتک جیوه برگردانده می شود، همه جیوه آن خالی نمی گردد. در این حالت ارتفاع ستون جیوه در لوله نمادی از فشار خواهد بود.

اندازه گیری فشار

توریچلی از یک لوله که انتهای آن مسدود شده بود، برای اندازه گیری فشار استفاده کرد. لوله را پر از جیوه کرد سپس آن را در یک ظرف در باز جیوه به صورت وارونه قرار داد. دراین حالت سطح جیوه در لوله پایین آمد، اما لوله کاملا از جیوه خالی نشد. فشار جیوه وارد بر سطح جیوه داخل ظرف ، نگه دارنده ستون جیوه در داخل لوله است. فضای بالای سطح جیوه داخل لوله تقریبا بطور کامل ، از هوا خالی است. چون جیوه در دمای اتاق چندان فرار نیست، فقط مقدار اندکی از بخار جیوه این فضا را اشغال می کند. به همین جهت ، عملا بر سطح جیوه داخل لوله فشاری وارد نمی شود

فشار سنج جیوه ای تونلو

در این فشار سنج کف مخزن جیوه ثابت بوده و مخزن از جنس فلز است به طوری که جیوه داخل مخزن قابل رویت نیست با توجه به اینکه کف مخزن جیوه ثابت است در اثر نوسانات سطح جیوه داخل لوله ،سطح جیوه در مخزن هم بالا و پایین خواهد رفت لذا صفر خط کش اندازه گیری ثابت نخواهد بود چون در این جا تنظیم سطح جیوه را نداریم بایستی عمل تنظیم را روی خط کش اندازه گیری انجام دهیم .

تغییرات فشار

تغییرات عمودی فشار

در مباحث قبلی گفتیم که فشار هوا در هر نقطه از سطح زمین عبارت است از وزن ستون هوایی که روی آن قسمت از زمین قرار گرفته است تقسیم بر مساحت سطح مورد نظر. با توجه به تعریف، ملاحظه می شود که میزان فشار در سطح زمین حداکثر مقدار خود را داشته و هر چند از سطح به طرف ارتفاعات بالاتر حرکت می کنیم، از فشار هوا کاسته می شود چرا که با افزایش ارتفاع، وزن ستون هوایی که روی نقطه موردنظر قرار گرفته است،کاهش ...

تغییرات شبانه روزی فشار

منحنی تغییرات فشار در طول شبانه روز دارای دو نقطه اوج و دو نقطه قعر می باشد، به این ترتیب که فشار هوا از ساعت 4 به وقت محلی تا ساعت 10 صبح افزایش می یابد و بعد از آن میزان فشار تا ساعت 16 کاهش یافته و پس از آن دوباره روند صعودی به خود می گیرد و تا ساعت 22، میزان فشار افزایش پیدا می کند. مجددا از ساعت 22 تا 4 صبح روز بعد، روند نزولی خود را طی می کند.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید