پایان نامه تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر خشم و عزت نفس نوجوانان و کودکان

پایان نامه تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر خشم و عزت نفس نوجوانان و کودکان پایان نامه تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر خشم و عزت نفس نوجوانان و کودکان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 37 KB

تعداد صفحات : 69

بازدیدها : 760

برچسبها : تحقیق فضای مجازی بازی رایانه ای

مبلغ : 7000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق و پایان نامه بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر روی میزان خشم و عزت نفس در نوجوانان و کودکان

پایان نامه حاضر با هدف بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای و فضای مجازی بر روی میزان خشم و عزت نفس نوجوانان و کودکان است

این تحقیق به دنبال آن است تا به بررسی اثرات و زیانهای بازیهای رایانه ای بپردازد بنابراین پژوهش حاضر در چارچوب نظری خود. از نظریه های مختلف ارتباطی بویژه نظریه هایی که به استفاده و بهره مندی از فضای مجازی و بازیهای زایانه ای تاکید دارند استفاده نموده است. بررسی تطبیقی میزان بهره مندی از شبکه های مجازی و عوامل مؤثر بر آن موضوعی است که این پژوهش به آن مبادرت نموده است و امیدوار است زمینه ی مناسبی برای تحقیقات مفصل تر را فراهم سازد.

بازیهای رایانه ای و عزت نفس

جنسیت، ترکیب سنی بچه ها و ویژگی های فردی دختر و پسر، ارتباط مستقیمی با بازیهای رایانه ای دارد، پسرها تمایل بیشتری به تجسم فضایی و بازی با پدیده های تصویری دارند.

بنابراین بازیهای رایانه ای توجه آنها را بیشتر به طرف خود جلب می کند. همچنین پسرها از سنین 5 تا 10 سالگی علاقه بیشتری به بازیهای رایانه ای از خود نشان می دهند؛ اما بعد از این سنین به علت اینکه نیاز به آرامش فکری بیشتری پیدا می کنند، علاقه به بازی های رایانه ای در آنها کمتر می شود. بازی های رایانه ای تاثیر مستقیمی بر رفتارهای اجتماعی بچه ها دارد و سبب می شود رفتارهای جامعه یور و خیرخواهانه آنها کاهش یابد.

همچنین بازی های رایانه ای، پرخاشگری را به بچه آموزش می دهد. بازی های رایانه ای سبب کاهش عزت نفس در کودکان و نوجوانان می شود و با گرایش به این بازی ها، فرد به سمت درون گرایی سوق پیدا می کند و این امر سبب کمرنگ تر شدن فعالیت های اجتماعی وی می شود بازیهای رایانه ای وابستگی، تحریک پذیری و افسردگی را در فرد افزایش داده سبب عادت بیشتر فرد به استفاده از رایانه می شود....

فهرست مطالب تحقیق

پیشگفتار

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق

اهمیت و ضرورت تحقیق

تعاریف نظری

فصل دوم: ادبیات تحقیق

چهارچوب نظری تحقیق، پیشینه ی تحقیق

فصل سوم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید