پروپوزال تاثیر سطح نگهداری وجه نقد در شرکتهای پذیرفته شده بورس

پروپوزال تاثیر سطح نگهداری وجه نقد در شرکتهای پذیرفته شده بورس پروپوزال تاثیر سطح نگهداری وجه نقد در شرکتهای پذیرفته شده بورس

دسته : حسابداری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 110 KB

تعداد صفحات : 24

بازدیدها : 463

برچسبها : سطح نگهداری وجه نقد تمرکز مالکیت ارزش بورس

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر سطح نگهداری وجه نقد در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اراک

عناوین مطالب

فرمها

عنوان فارسی

بررسی تاثیر سطح نگهداری وجه نقد و تمرکز مالکیت بر ارزش شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اراک

عنوان انگلیسی

The effect of cash holdings and ownership concentration on firm value in Arak Stock Exchange

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مرور ادبیات و سوابق مربوطه

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف مشخص تحقیق

سؤالات تحقیق

فرضیه های تحقیق

روش شناسی تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

جامعه آماری تحقیق

روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها

منابع مورد استفاده

فرمها و جداول

--------------------

تاثیر دارایی های نقدی و تمرکز مالکیت بر ارزش بورس اوراق بهادار

تخصیص کارآمد منابع شرکت برای رشد و حداکثرسازی ارزش سهام داران حیاتی است. مایرز و راجان (1998) بیان می کنند که دارایی های جاری به منافع مورد نیاز در کمترین هزینه نسبت سایر دارایی ها قابل تبدیل است. مطابق با تئوری نمایندگی دو دیدگاه درباره نقش مدیریت درباره حداکثر سازی ارزش وجود دارد. مطابق با دیدگاه اول، مالکیت مدیریتی بالا و حاکمیت داخلی خوب، تاثیر مثبتی بر ارزشیابی شرکت دارد (جنسن و مورفی، 1990). مالکیت مدیریتی بالا دلالت بر این دارد که به احتمال کم، مدیران از منابع شرکت برای حداکثر سازی شرکت سوء استفاده می کنند. علاوه براین، هزینه های نمایندگی پایین، توانایی شرکت را برای افزایش تامین مالی خارجی افزایش می دهد و انگیزه های شرکت برای انباشت وجه نقد را کاهش می دهد. ...

بنابراین این پژوهش بر آن است تا اهمیت و ضرورت تمرکز مالکیت و سطح نگهداری وجه نقد را بر ارزش شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اراک آشکار نماید.

ه- مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بیان مختصر پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور پیرامون موضوع تحقیق و نتایج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظری تحقیق):

آلمیدا و همکاران(2004) به بررسی رابطه بین جریان نقدی عملیاتی و ذخایر نقدی پرداختند. هدف اصلی آنها مقایسه معیار "حساسیت جریان نقدی وجه نقد" با "حساسیت جریان نقدی سرمایه گذاری" بود. آنها با استفاده از تحلیل های نظری و تجربی، اقدام به گسترش مدل نقدینگی اوپلر نموده ، با استفاده از داده های متعلق به 29954 شرکت برای دوره (2000 - 1971) در بازار بورس اوراق بهادار نیویورک، اثبات کردند که حساسیت جریان نقدی وجه نقد ، معیار مناسبتری برای شناسایی محدودیت های مالی است.

اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی):

اهداف علمی پژوهش

تعیین میزان تاثیر تمرکز مالکیت بر ارزش شرکت

تعیین میزان تاثیر سطح نگهداری وجه نقد بر ارزش شرکت

اهداف کاربردی پژوهش

سهامداران و سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در بازار سرمایه به اطلاعاتی نیاز دارند که برای آنها در تصمیم گیری کمک نماید از این رو در دسترس قرار دادن اطلاعات برای سهامداران باعث تصمیم گیری آگاهانه آنان خواهد شد. همچنین مؤسسات اعتباری برای اعطای اعتبارات به واحدهای تجاری به صورت های مالی شرکت ها از جمله صورت جریان وجه نقد توجه می نمایند. اطلاعات مذکور می تواند آنان را در ارزیابی بهتر شرکت ها جهت ارائه تسهیلات به شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اراک کمک نماید.

سطح نگهداری وجه نقد

وجه نقد از اقلام مهم دارایی های جاری در فرآیند اجرای عملیات واحدهای انتفاعی تلقی می شود در تهیه گزارش های مالی، اطلاعات وجوه نقد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بطوری که بدون اعمال مدیریت بر وجوه نقد تداوم فعالیت بنگاه ها با مشکل مواجه و اجرای عملیات آن به شکل مطلوب ناممکن می شود.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید