پروژه بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

پروژه بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان پروژه بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 45 KB

تعداد صفحات : 102

بازدیدها : 270

برچسبها : اعتیاد فرزندان مشکلات خانوادگی

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه دانلودی با موضوع تحقیق بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان

در زیر بخشهایی از متن پروژه دانلودی با موضوع تحقیق بررسی تاثیر مشکلات خانوادگی بر گرایش به اعتیاد فرزندان برا آشنایی با متن آن آورده شده است.

مقدمه :

این بحث از دیر باز در میان صاحبنظران و دست اندرکاران علوم اجتماعی و تربیتی رواج داشته است و انچه در این تحقیق اهمیت زیر بنائی می یابد بررسی بدیده ی خشونت در خرده نظام های اجتماعی از جمله خانواده و در مرحله یبعد اثری است که بر کل اجتماع می گذارد مانند گرایش به اعتیاد در فرزندان ان خانواده که به صورت بدیده ای شوم در کل جامعه و از نسلی به نسل دیگر تداوم می یابد و رفتارهای غلط خانواده میتواند یکی از عوامل تشدید کننده ی ان باشد . رفتار خشونت امیز خانواده می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس در فرزندان از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس در آنان . ایجاد احساس حقارت .خود کم بینی .بی ارزشی و .... می شود که در نتیجه ی آن فرزند به نوعی احساس سرخوردگی دچار می شود. او در محیط خارج از خانه و خانواده به دنبال جایگزین می گردد و اغلب در محیطهای ظاهرا دوستانه اسباب اعتیاد به مواد مخدر برایش مهیا می باشد.

نقش خانواده و تاثیرات آن بر گرایش به اعتیاد فرزندان

عوامل مختلف و بسیاری در سامت روانی یا عدم سلامت روانی و اعتیاد فرزندان به الکل یا مواد مخدر نقش دارند. یک سری از مهمترین این عوامل شامل الکلی بودن یا نبودن خانواده هاست که بر طبق آمار و سوابق موجود ، فرزندان در خانواده های دارای اعتیاد درصد شانس بیشتری در ابتلا به مواد اعتیاد آور زا دارا می باشند. این عوامل شامل این موارد هستند که کودک یا نوجوان ممکن است اطلاعات و تجربیات کثیری در مورد مارد مصرف الکل یا مواد مخدر ، به دست آورند که این مورد با توجه به دارا بودن یک یا دو والد معتاد بسیار نادر است.

خشونت و اعمال آن در خانواده ها به دو صورت صورت می پذیرد ،

والدین یا بر اثر سوء مصرف شدید مواد اعتیلد آور کنترل کمتریروی احساسات ناپایدار و تکانه های خود دارند و یا سوء مصرف ندارند ، امابنا به دلایل کثیری از جمله عدم برخورداری از سلامت روانی کافی خشونت را همچنان بر فرزند خود اعمال می کنند .

معمولا خشونت خانواده و پرخاشگری والدین پیامدهایی همچون استرس و نگرانی برای فرزندان آن خانواده به دنبال دارد. شاید نوجوان در پی پر کردن این خلا ایجاد شده نلشی از نگرانی ها و دغدغه های فکری ، ناخود آگاه به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کند. خانواده نقش بسیار مهمی در گرایش یا عدم تمایل فرزند بر سوء مصرف مواد مخدر یا الکل ، بازی می کند. به همین میزان که تاثیر مخرب خانواده بر گرایش به اعتیاد فرزندان آشکار است ، می توان روند پیشگیرانه موثر از رفتار خانواده با نو جوان را در گرایشیا عدم گرایش او به مصرف مواد مخدر یا نوشیدن الکل اشاره نمود....

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید