تحقیق حسابداری سنجش مسئولیت

تحقیق حسابداری سنجش مسئولیت تحقیق حسابداری سنجش مسئولیت

دسته : حسابداری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 272 KB

تعداد صفحات : 19

بازدیدها : 589

برچسبها : پروژه حسابداری سنجش مسئولیت

مبلغ : 7000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق و پروژه بررسی حسابداری سنجش مسئولیت

تحقیق و پروژه پایانی بررسی حسابداری سنجش مسئولیت

در این پروژه تلاش بر این است که به بررسی مفهوم حسابداری سنجش مسئولیت در سازمان ها، دیدگاه های محتلف در مورد آن و نگاه علوم رفتاری به حسابداری سنجش مسئولیت پرداخته شود

حسابداری سنجش مسئولیت، سیستم گزارشگری اطلاعات است و داده های مالی را بر مبنای حوزه های مسئولیت در یک سازمان طبقه بندی می کند. اولین قدم در طراحی سیستم های حسابداری گزارشگری مسئولیت، تعیین خطوط و حدود مسئولیت ها می باشد و یکی از اولین ضروریات در اجرای سیستم حسابداری سنجش مسئولیت، طراحی یک ساختار سازمانی معتبر است که با نمودار سازمانی نشان داده می شود. گزارش های حسابداری سنجش مسئولیت براساس سطوح مدیریت تهیه می گردد. استفاده از تئوری وجوه در حسابداری و گزارشگری مالی، از یک سو موجب شفافیت اطلاعاتی می شود و از سوی دیگر، زمینه لازم را برای تحقق و ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی مالی مدیران و امنای منتخب صاحبان حق را فراهم می کند. به کارگیری سیستم حسابداری حساب های مستقل در نگهداری اطلاعات مالی سیستم های حسابداری سنجش مسئولیت چه در سطح مراکز و چه در سطح کلی نمودار سازمانی، با برقراری ارتباط بین حساب های مستقل (مراکز مسئولیت) موجب شفافیت اطلاعاتی می شود و ابزار سودمندی برای ارزیابی بهتر عملکرد مالی مدیران هر یک از مراکز مسئولیت را فراهم می آورد و به سرپرستان مراکز در راستای ایفای مسئولیت پاسخگویی (مالی و عملیاتی)، کمک می کند. به کارگیری سیستم حسابداری حساب های مستقل، مدیران ارشد را در ارزیابی بهتر عملکرد مدیران مراکز مسئولیت یاری خواهد داد و امکان نگهداری حساب و تهیه گزارش های مستقل و جداگانه را برای هر یک از مراکز مسئولیت به منظور انعکاس وضعیت نتایج و عملیات مالی آن مراکز، فراهم می آورد و می توان به گونه ای راحت تر، میزان اثربخشی، کارایی و صرفه اقتصادی عملیات سازمان را ارزیابی کرد. همچنین، می توان سیستم های برنامه ریزی و کنترل مدیران هر یک از مراکز مسئولیت را از نظر طراحی و اجرا به گونه ای دقیق تر همگام با سایر مراکز مسئولیت مورد بررسی قرار داد.

حسابداری سنجش مسئولیت

یکی از مهم ترین اهداف بنگاه های اقتصادی، کسب انتفاع و افزایش ثروت صاحبان سهام (مالکان) در دراز مدت است. سهامداران، اعتبار دهندگان و دیگر گروههای مرتبط با بنگاه های اقتصادی به منظور اخذ تصمیمات منطقی نیازمند اطلاعات قابل اتکا و مربوط در خصوص عملکرد آنها و مدیرانشانمی باشند. با توجه به اینکه سهامداران و اعتبار دهندگان منابع مالی محدود خود را به بنگاه های اقتصادی تخصیص می دهند ارزیابی عملکرد بنگاه ها به منظور اطمینان از تخصیص بهینه منابع محدود امری مهم و حیاتی به شمار می آید.

معیارهای سنجش عملکرد از سیستم های کنترلی مدیریت تلقی می شود زیرا برنامه ریزی اقتصادی و تصمیمات کنترلی موثر نیازمند ارزیابی چگونگی عملکرد واحدهاست. ارزیابی به موقع عملکرد واحدهای اقتصادی ، می تواند منجر به تخصیص بهینه منابع محدود شود. بنابراین ارزیابی عملکرد فرآیندی است که از طریق آن مدیران در تمامی سطوح، اطلاعات را درباره عملکرد خود از داخل شرکت به دست می آورند و قضاوت می کنند. جهت تدارک اطلاعات، نظام های اطلاعاتی متعدد با ساختار خاص طراحی و به کار گرفته می شوند. از نظام حسابداری سنجش مسئولیت و نظام اطلاعات مالی این دو نظام و وظایف خاص تعریف شده، در فرآیند ارزیابی عملکرد ضروری و سودمند هستند. در نظام حسابداری سنجش مسئولیت، مراکز مسئولیت متناسب با اختیارات، تعریف می شود و به کمک شاخصها و تکنیکهای مختلف مبانی ارزیابی عملکرد و سنجش مسئولیت را فراهم می نمایند و در نظام اطلاعات لازم جهت اجرایی نمودن معیارهای مالی و غیرمالی سنجش عملکرد را منظر مورد نظر و متفاوت فراهم می شود. اتخاذ تصمیمات منطقی رابطه مستقیم با ارزیابی عملکرد بنگاه اقتصادی و سنجش مسئولیت مدیران دارد و ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی و سنجش مسئولیت مدیران نیازمند شناخت معیارها و شاخص هاست که در دو مجموعه شاخص های مالی و غیرمالی طبقه بندی می شود. معیارهای مالی سنجش عملکرد به دلیل برخورداری از ویژگی هایی نظیر کمی بودن، عملی بودن، عینی بودن و ملموس بودن آن نسبت به معیارهای غیرمالی ارجحیت دارد.

فهرست مطالب تحقیق

مقدمه

بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

سوالات پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی

ادبیات پژوهش

گزارشهای عملکرد

مبانظری پژوهش

تئوری وجوه

استفاده از تئوری وجوه در سیستم حسابداری سنجش مسئولیت

نتیجه گیری

منابع

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید