تحقیق عوامل کسری و فزونی صندوق تحویلداران بانک

تحقیق عوامل کسری و فزونی صندوق تحویلداران بانک تحقیق عوامل کسری و فزونی صندوق تحویلداران بانک

دسته : حسابداری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 91 KB

تعداد صفحات : 34

بازدیدها : 213

برچسبها : دانلود تحقیق کسری صتدوق فزونی صندوق

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی شهر تبریز

یکی از مشکلات متصدیان وجود کسری یا فزونی در صندوق تحویلداری می باشد که باعث بروز مشکلات دیگری همچون بدبینی همکاران نسبت به هم یا بدبینی مشتریان نسبت به بانک و احیانا متضرر شدن خود تحویلداران می شود.

محقق در این تحقیق سعی دارد اولا عواملی را که باعث به وجود آمدن این امر می شود شناسایی کند سپس روشهای پیشگیری، کاهش و حذف بروز چنین امری را بررسی کند.

مقدمه

بانک موسسه ای است که از یک طرف با جذب سپرده های مردم به تجهیز منابع پرداخته و از طرف دیگر با اعطای وام تسهیلات به نیازمندان منابع مالی که در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند نقش واسطه گری را ایفا می کند و از این طریق باعث می شود جامعه به رشد اقتصادی دست یابد.

متصدیان امور بانکی یا همان تحویلداران به عنوان پرسنل صف در بانکها نقش دریافت وپرداخترا وجوه بر عهده دارند و تجهیز منابع مالی در بانک توسط این قشر انجام می پذیرد.

کسری صندوق

تحویلدار ممکن است در موقع دریافت روزانه از یک مشتری کمتر و یا هنگام پرداخت بیشتر از مبلغ سند به ذینفع پرداخته باشد. در پایان روز پس از استخراج حسابها و شمارش پول موجود و بررسی اسناد دریافت و پرداخت و مقابله انها با مانده حساب صندوق چنانچه متصدی مربوطه کسری وجه داشته باشد باید مبلغ کسری ار وی اخذ و به موجودی اضافه شود و چنانچه وصول فوری امکان نداشته باشد باید مبلغ مذکور از محل بدهکاران موقت تامین و حداکثر ظرف مدت سه روز ترتیب دریافت کسری صندوق از متصدی داده شود. به هر حال لازم است برای کنترل بیشتر مراتب تامین کسری صندوق از طریق حساب بدهکاران موقت انجام گیرد.

فزونی صندوق

چنانچه تحویلدار در موقع دریافت روزانه از یک مشتری بیشتر و یا هنگام پرداخت کمتر از مبلغ سند به ذینفع پرداخته باشد در این صورت فزونی صندوق داشته وجه فوق به حساب بستانکاران موقت (فزونی صندوق) منظور و در صورت مراجعه مشتری و ادعا نسبت به مالکیت مبلغ مذکور پس از تحقیقات کافی و محرز شدن اینکه وجه به او تعلق دارد بر حسب مورد با مجوز اداره بازرسی کل و یا اداره امور شعب متبوع یا مسولین شعبه با اخذ تعهد کتبی به نامبرده پرداخت و در غیر این صورت درپایان سال از طریق اداره امور شعب به حساب اداره حسابداری کل و بودجه بانک منتقل می گردد.

فهرست مطالب پایان نامه

فصل اول :کلیات

مقدمه

بیان مساله

ضرورت و اهمیت موضوع

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

فصل دوم : مرور ادبیات تحقیق

پایه های نظری

پیشینه تحقیق

ارائه مدل تحقیق

فصل سوم :روش شناسی تحقیق

نوع تحقیق از نظر هدف

نوع تحقیق از نظر جمع اوری اطلاعات

جامعه آماری ،نمونه اماری ،روش نمونه گیری ،واحد آماری ،ابزار گرد اوری آمار وطلاعات

روش تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات

فصل چهارم : یافته های تحقیق

روش اجرای تحقیق

تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل پنجم :تفسیر یافته ها

تفسیر تجزیه و تحلیل انجام شده

فصل ششم:خلاصه ،نتیجه ، ارائه پیشنهادها

خلاصه

نتیجه

پیشنهادها

پیوست ها

نمونه پرسشنامه

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید