پایان نامه بررسی عوامل موثر بر قیمت و عرضه سهام

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر قیمت و عرضه سهام پایان نامه بررسی عوامل موثر بر قیمت و عرضه سهام

دسته : حسابداری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 57 KB

تعداد صفحات : 38

بازدیدها : 286

برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه

مبلغ : 13000 تومان

خرید این فایل

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر قیمت و عرضه سهام

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر قیمت و عرضه سهام


قسمتی از متن ورد:

۱- بودجه شركت و پیش‌بینی سود هر سهم‌

شاید بتوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سهم را در این قسمت جست‌وجو كرد به همین خاطر دقت هرچه بیشتر و بررسی كلیه اجزای گزارش‌های بودجه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه به بودجه سالانه شركت و پیش‌بینی تولید، فروش و سود هر سهم و كنترل بودجه در گزارشات میان دوره‌ای و میزان تحقق پیش‌بینی‌ها و تعدیلات بودجه‌ای طی دوره در تغییرات قیمت سهام تاثیر بسزایی دارد.

2-  تغییرات قیمت سهام در سالیان گذشته و میزان تولید و فروش یكسان‌

بررسی سابقه تاریخی تعدیلات قیمت سهام در دوره‌های مالی متواتر و تغییرات متغیرهای بودجه‌ای در مقاطع سه‌ماهه و میزان تحقق تولید و فروش و سود هر سهم در هر مقطع و بررسی علل جهش ناگهانی در مقاطع بررسی می‌گردد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت كه میزان تحقق پیش‌بینی فروش مهم‌تر از تولید و سایر عوامل است.

زیرا رشد تولید در صورت عدم فروش می‌تواند باعث هزینه‌های انبارداری، بهره‌ بانكی و فرصت از دست رفته و غیره شود. همچنین فصلی بودن فروش را می‌توان ملحوظ كرد.

3- وضعیت خاص صنعت‌

بررسی وضعیت خاص هر صنعت نیز در قیمت سهام شركت‌های زیرمجموعه آن صنعت موثر است در این زمینه طبقه‌بندی‌های مختلفی از صنایع به عمل آمده و نسبت‌های تطبیقی صنعت نیز تعریف شده است. در كشورهای صنعتی، صنایع در حال رشد شامل شركت‌های كامپیوتری و مهندس ژنتیك و پزشكی هستند و یا صنایع تدافعی شامل شركت‌های غذایی و دارویی و صنایع حساس و نرخ بهره مانند شركت سرمایه‌گذاری هستند.

البته در كشورهای مختلف مزیت‌های نسبی تعیین‌كننده هستند كه در كنار موارد فوق نباید فراموش كرد. وجود بحران در یك صنعت در اثر عوامل مختلفی همچون واردات، كاهش تقاضا و غیره می‌تواند شركت‌های موفق را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید