تحقیق مدیریت استاندارد کیفیت با روش شش سیگما

تحقیق مدیریت استاندارد کیفیت با روش شش سیگما تحقیق مدیریت استاندارد کیفیت با روش شش سیگما

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 159 KB

تعداد صفحات : 27

بازدیدها : 333

برچسبها : شش سیگما کیفیت تیم

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق مدیریت استاندارد کیفیت با روش شش سیگما

چکیده

با وجود کشمکش های تجاری برای جلب رضایت مشتریان و فتح بازارهای رقابتی، نیاز به تولید محصولات و ارائه خدمات قابل اطمینان به طور روزافزونی بیشتر می شود. روش شش سیگما ابزاری برای بهبود کیفیت است. هرچه به شش سیگما نزدیکتر شویم، نیاز به آزمون و بازرسی کاهش می یابد، هزینه ها کاهش می یابند، چرخه تولید کوتاه تر می شود و رضایت مشتری بهتر تامین می شود. می توان گفت رسیدن به شش سیگما یک هدف نیست بلکه یک افق است که همواره راه حرکت به سمت تعالی هرچه بیشتر سازمان را به ما نشان می دهد. نقش افراد در اجرای این روش کیفی غیر قابل چشم پوشی است. تیمها با تلاشهای کیفی که برای اجرای موفق شش سیگما انجام می دهند بخش مهمی از این فرآیند را عهده دار می باشند. اینکه تا چه حد یک ابزار کیفی مهم و پیشرفته باشد مهم نیست. آن چیزی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است نقش انسان در بکارگیری این ابزارها می باشد. در نتیجه تیمهای کاری نقش بسیار عمده ای در موفقیت فرآیند شش سیگما ایفا می کنند. این مقاله سعی دارد تا با بررسی نقش تیمها در اجرای فرآیند شش سیگما به چگونگی بکارگیری تیمها در طی این فرآیند بپردازد و ارزش و اهمیت ترکیب تیمها با شش سیگما را بیان نماید. و در پایان یک الگو برای این تیم ها ارائه دهد.

واژه های کلیدی: کیفیت، شش سیگما، تیمها

تیمها در فرآیند اجرای شش سیگما نقش اساسی را به عهده دارند . با توجه به اینکه تیمهای شش سیگما درگیر حل مسائل و مشکلات سازمان می شوند جهت بهبود عملکرد نیاز به هماهنگی و همکاری تیمی زیادی دارند. برخلاف نظر منتقدین متدولوژی شش سیگما که آن را یک فرآیند تکراری اما پیچیده تر از آنچه که قبلا وجود داشته است می دانند و شکستهای شش سیگما را از فرآیند و روش آن می دانند ، این متدولوژی یکی از بهترین روشهای بهبود عملکرد می باشد و اکثر این شکستها نه به دلیل فرآیند شش سیگما بلکه به دلیل عدم انتخاب درست افراد تیمهای شش سیگما و عدم توجه به عملکردها ، موارد و تحولاتی است که در بحث تیمهای شش سیگما مورد بحث واقع شدند ، می باشد. بنابراین باید در انتخاب اعضای تیم نهایت دقت را به عمل آورد. مخصوصا در انتخاب کمربند مشکی ها و کمربند سبزها که بار اصلی اجرای شش سیگما را به دوش می کشند. از مهمترین مسائلی که باید در انتخاب افراد تیم های شش سیگما مد نظر قرار گیرد تجربه همکاری تیمی و داشتن توانایی های مدیریتی و رهبری علاوه بر صلاحیتهای فنی می باشد. بعد از انتخاب افراد و تشکیل تیم باید توجه رهبران تیمهای شش سیگما به تضادهای درون تیم که می توان برآنها مدیریت نمود، اندازه گیری عملکرد تیم و اعضای تیم جهت بهبود عملکرد ، تحولات تیمی و یادگیری مستمر اعضای تیم معطوف گردد.

تحولات تیمی در شش سیگما

چنانچه در تعریف تیم ذکر شد ، یک تیم عبارت است از تعداد دو یا بیشتر از افراد منفرد که در یک فعالیت مشترک همکاری و ایفای نقش می کنند. در جهان تجارت ، این فعالیتهای مرتبط باید دارای تعدادی از نتایج و دستاوردهای هدفمند باشند. بیشتر تیمهایی که فعالیت و عملکرد آنها تجاری یا صنعتی می باشند از تیم فقط جمع شدن به عنوان یک گروه را دارا می باشند. در فرآیند شش سیگما برای یک مسئول تیم بسیار اهمیت دارد که بتواند اهداف کیفی مربوط به صنعت و پروژه مورد بحث را در قالب تکنولوژی DMAIC و از طریق کار تیمی مربوط به آن و با استفاده از گزینه های کارآمد در این بخشها برآورده سازد. بسیاری از گروههای شش سیگما در استفاده از این متدولوژی با شکست مواجه می شوند.

یکی از مواردی که باید عملکرد تیم را به افراد ترجیح داد این است که عملکرد تیم در مجموع همیشه بهتر و کامل تر از عملکرد یک فرد است. اما یکی از مواردی که در این زمینه حائز اهمیت است این است که اگر چه تیمها به نتایج عالی هم دست می یابند اما توجه به تحولات تیمی و انعطاف پذیری و پویایی در آنها ضعیف است. این امر بخصوص در مشاهدات زیرین در شکست تیمهای شش سیگما مشاهده می شود. ...

فهرست مطالب اصلی تحقیق دانلودی

ساختار اجرایی پروژه شش سیگما

آسیب شناسی روش شش سیگما

نقش تیمها در فرآیند اجرای شش سیگما

تیم چیست

مراحل شکل گیری و توسعه تیمها

نقشها و مسئولیت رهبری در تیم

اندازه گیری عملکرد تیمهای شش سیگما

ماکزیمم کردن عملکرد تیمها در شش سیگما

مشخصات تیمهای کارا و اثر بخش در شش سیگما

تحولات تیمی در شش سیگما

تیمهای یادگیرنده یک الگو مناسب برای تیمهای شش سیگما

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید