تحقیق موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان در سازمان های دولتی

تحقیق موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان در سازمان های دولتی تحقیق موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان در سازمان های دولتی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 1070 KB

تعداد صفحات : 60

بازدیدها : 396

برچسبها : دانلود تحقیق کارآفرینی موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق تعیین و تبیین موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی شهر تهران و کرج

موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی

مقدمه:

کشوری که می خواهد توسعه یابد، باید به اندازه کافی کارآفرین داشته باشد. منظور از کارآفرین عناصری هستند که علاوه بر داشتن علم در یک حوزه تخصصی، از قدرت ریسک پذیری بالایی برخوردارند، دارای خلاقیّت و نوآوری هستند، اهل کار و تلاش هستند و از نفس کار لذّت می برند.

در شرایط موجود کشور، یکی از معضلات توسعه، تعداد محدود کارآفرینان است. پس به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی، بسیاری از دولت ها در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شمار هر چه بیش تری از جامعه را که دارای ویژگی کارآفرینی هستند به آموزش در جهت کارآفرینی و فعالیّت های کارآفرینانه تشویق و هدایت کنند.

کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها ، موقعیّت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه این موقعیّت ها دارند، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می شوند.

امروزه کارآفرینی به عنوان یکی از تازه ترین موضوعات دانشگاه های مهندسی مبدل شده است. تعداد دانشکده هایی که دروس مرتبط به کارآفرینی را تدریس می کنند از 24 دانشکده در سال 1970 به بیش از 500 دانشکده در سال 1993 افزایش یافته است و امروزه کمتر دانشکده ای را می توان یافت که دروس کارآفرنی را ارائه ننماید.

متأسّفانه در کشور ما و در چند برنامه اخیر توجّه خاص به این مهم نشده و حتی می توان گفت که این مفهوم برای بسیاری از دست اندرکاران و افراد جامعه ناشناخته و غریب می باشد . شاید به همین دلیل است که تا کنون برنامه ریزی و بستر سازی مناسبی در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و نظام آموزشی کشور برای توسعه کارآفرینی به ویژه در دانشگاه های کشور صورت نپذیرفته است .

در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان که با مسائل و نارسائی های مهمی نظیر فرار مغزها ، بیکاری یا کم کاری (به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه ها و نیروی انسانی متخصص) کاهش سرمایه گذاری دولت ، عدم تحرک و رشد اقتصادی کافی روبروست، پرورش و آموزش کارآفرینان و رشد هر چه بیشتر کارآفرینی و برطرف کردن موانع کارآفرینی در کشور به ویژه در میان قشر تحصیل کرده و دانشجو از اهمیّت مضاعفی برخوردار است .

سن از عواملی است که مورد مطالعه قرار گرفته است، در ارزیابی نتایج تحقیقات در این مورد مهم است که سن کارآفرینی (سنوات تجربی کارآفرین) و سن شناسنامه ای را از هم جدا کنیم. بر حسب سن شناسنامه ای اغلب کارآفرینان حرفه کارآفرینی خود را در سنین بین 22 تا 45 آغاز کرده اند. تحقیقات نشان می دهد در این مورد بین کارآفرینان زن و مرد تفاوت وجود دارد. عموما کارآفرینان مرد این روند را از اوایل 30 تا 40 سالگی آغاز می کنند در حالی که کارآفرینان زن در اواسط 30 تا 40 سالگی به فعالیت کارآفرینانه دست می زنند.

اهداف تحقیق:

اهداف تحقیق را می توان به دو بخش هدف اصلی و فرعی تقسیم نمود :

1-4-1- هدف اصلی:

1) تعیین و تبیین موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی شهر تهران و کرج

1-4-2- اهداف فرعی:

1) تعیین و تبیین موانع رفتاری کارآفرینی در میان فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی شهر تهران و کرج

2) تعیین و تبیین موانع ساختاری کارآفرینی در میان فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی شهر تهران و کرج

3) تعیین و تبیین موانع محیطی کارآفرینی در میان فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سازمان های دولتی شهر تهران و کرج

4) ارائه راهکارهای اساسی پیرامون رفع موانع رفتاری ، ساختاری و محیطی در جهت توسعه کارآفرینی

بهبود فرهنگ جامعه برای توسعه کار آفرینی

فرهنگ جامعه در سطح ملی با تأثیرات قابل توجهی که بر ویژگی های اکتسابی افراد می گذارد و همچنین محدودیت ها و فرصت هایی که برای سازمان ها فراهم می کند، اثرات قابل توجّهی بر فرآیند کارآفرینی می گذارد.

نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه حاکم نیست و در خانواده های ایرانی تمرین کار آفرینی به عمل نمی آید. فرهنگ ملّی ، ارزش ها ، هنجارها و چارچوب های حاکم بر جامعه به خودی خود هم در برنامه ریزیهای کلان و ملّی و هم در دیدگاه های فردی و جمعی افراد، نسبت به کار آفرینی مؤثر واقع می شود.

در این مسیر گریز از سنت گرایی مفرط ، به شرط اینکه تغییرات در قالب اصول و چار چوبهای غیر قابل اجتناب جامعه باشد و منجر به هرج و مرج گرایی در جامعه نشود،کمال گرایی و انباشت پول و سرمایه چنانچه با طرح و پرورش ایده های متنوع و ایجاد زمینه مناسب برای اتخاذ قوانین و مقررات لازم در حفظ امنیت سرمایه گذاری باشد منجر به تقویت کار آفرینی فردی و سازمانی می شود.

بنابراین برای تقویت فرهنگ کارآفرینی در سطح سازمان و به طورکل در سطح جامعه پیشنهادات زیر ارائه می گردد.

...

فهرست مطالب تحقیق

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت موضوع

گزاره های تحقیق

هدف

فرضیه

تعاریف عملیاتی متغیر های تحقیق

سئوالات عملیّاتی

قلمرو تحقیق

فصل دوم

تاریخچه موضوع مورد بررسی

پژوهش های انجام شده

داخلی

خارجی

مدل مفهومی تحقیق

فصل سوم

طرح تحقیق

جامعه مورد مطالعه

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

گردآوری اطلاعات

فصل چهارم

عرضه مشخصّات

توصیف متغیر های تحقیق

نمونه آماری

عرضه داده ها بر حسب فرضیه ها

عرضه سایر داده ها

فصل پنجم

نتیجه گیری

پیشنهاد ها

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید