كارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

كارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها كارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

دسته : -گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 864 KB

تعداد صفحات : 60

بازدیدها : 201

برچسبها : طراحی جیگ طراحی فیکسچرها دانلود كارآموزی

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

دانلود گزارش كارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

دانلود گزارش کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

بخشهایی از متن:

مقدمه :

تقاضای جهانی برای کالاهای ساخته شده با سرعت مبهوت کننده ای رو به افزایش است. صنایع تولیدی نیز با روشهای جدید و گوناگون به این تقاضا پاسخ می دهند. از زمان ظهور تدریجی کنترل عددی و تولید به کمک کامپیوتر تا رسیدن روشها ی مدرن تولید نظیر سیستمهای تولید قابل انعطاف (FMS) و روشهای کنترل آماری (SPC) تولید به هنگام (JIT) و روشهای تولید که در پاره ای موارد حقیقتا هنرمندانه هستند تغیرات و پیشرفتهای بسیاری کرده اند.

ایجاد این تحولات نیازمند به کارگیری روشها وتجهیزاتی جهت نگهداشتن و مهار کردن قطعه کار در ماشین آلات است که صرفه اقتصادی وعملیات تولیدی ساده تر را تامیین کند. با توجه به اینکه تولید کنندگان امروزی تمایل دارند برای کاهش هزینه ها و افزایش سود سطح موجودی انبارهای خود را کاهش دهند نیاز به استفاده از تجهیزات مطمئن و کار برای نگهداشتن قطعه کار برای رسیدن به تولید مداوم و هرچه بیشتر احساس می شود. با توجه به اینکه در طی مراحل مختلف تولیدی قطعات مختلف بر روی ماشین آلات مختلفی قرار میگیرد استفاده از یک نوع قید و بند برای نگهداشتن قطعات کافی نخواهد بود. با این وجود تجهیزات نگهدارنده مختلف شباهت هایی با یکدیگر دارند. جیگ و فیکسچر ها مجموعه از اتصالات و نگهدارنده ها و ... است که باعث تسریع در امر تولید می شود.

فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترل

فیکسچرهای کنترل عمدتا برای سه نوع عملیات طراحی شده اند . خال جوش زدن , جوشکاری کامل و نگهداشتن قطعات خال جوش خورده , جیگ و فیکسچر جوشکاری برای نگهداشتن چند قطعه در وضعیت درست نسبت به هم و جوشکاری کامل آنها به کار می روند.

کنترل دفع حرارت یکی از نکات مهم است که در هر فیکسچر جوشکاری باید به آن توجه کرد وظیفه اصلی یک جیگ یا فیکسچر جوشکاری نگهداشتن قطعات در وضعیت درست نسبت به هم است تا پس از جوشکاری قطعه کار با اشکال و ابعاد درست به دست بیاید یک جتیگ یا فیکسچر جوشکاری باید در تولید انبوه بتواند قطعات یکسان و در محدوده تلانی مجاز تولید نماید به طوری که حداقل تاب برداشتن در قطعه کار بوجود می آید در صورت امکان جیگ یا فیکسچر باید طوری طراحی شود که عملیات جوشکاری بر روی قطعه کار را بتوان در یک سطح افقی انجام داد

طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی

در این پروژه که بیشتر در مورد جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی برای عملیات جوشکاری که بیشتر در صنایع خودروسازی استفاده می شود پرداخته شده است در فصلهای انتخابی جیگ ها و فیکسچرهای مختلف چه برای عملیات جوشکاری چه ماشین کاری تقسیم بندی و در مورد آنها توضیح داده شده است ولی در فصلهای آتی در مورد اجزا و طریقه ساخت جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی جوشکاری که نقش بسزایی در ساخت یک خودرو در تولیدات بالادارند پرداخته شده است .

امروزه کاربرد جیگ ها فیکسچرها در صنعت پیش از پیش به چشم می خورد .مثلا جیگ و فیکسچرهایی که در عملیات ماشین کاری استفاده می شود چه از سه نظامها چه روبندهای مختلف چه فیکسچرهای با شیار T شکل و غیره تأثیر مستقیمی در دقیق بودن اندازه های قطعه ماشین کاری شده دارند . ...

کارآموزی اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

فهرست سرفصل مطالب:

فصل اول: تاریخچه

فصل دوم : آشنایی با قید و بندها

فصل سوم : انواع روبندها

فصل چهارم : طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی (در واحد نمونه سازی)

فصل پنجم : فیکسچرهای کنترلی

فصل ششم : بررسی جوانب طراحی

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید