پروژه کارآموزی عمران شرکت خانمان، ساخت تیرچه پیش تنیده

پروژه کارآموزی عمران شرکت خانمان، ساخت تیرچه پیش تنیده پروژه کارآموزی عمران شرکت خانمان، ساخت تیرچه پیش تنیده

دسته : -گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 11128 KB

تعداد صفحات : 70

بازدیدها : 297

برچسبها : گزارش کارآموزی عمران خانمان

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود گزارش و پروژه کارآموزی عمران در شرکت تولیدی ساخت تیرچه پیش تنیده (شرکت خانمان)

گزارش کار عمران و پروژه کارآموزی در شرکت تولیدی ساخت تیرچه پیش تنیده (شرکت خانمان)

شرکت خانمان واقع در جاده تهران قزوین روبروی نیروگاه شهید رجائی کیلومتر 25 واقع می باشد. تاسیس این کارخانه در سال 1350 می بوده است که در سال 1363 پروانه شرکت ثبت شده است. مساحت کارخانه عبارتست از بیست و چهار هزار متر مربع که در این کارخانه قابلیت ساخت انواع بتن های پیش ساخته را دارا می باشد. که به طور کلی محل های ساخت این قطعات در کارخانه (شرکت خانمان) شامل شده است از یک سوله که در آن ساخت تیرچه پیش تنیده انجام می شودو در پشت این سوله یک محوطه برای ساخت بلوک های سقفی و دیواری موجود می باشند در این کارخانه یک آزمایشگاه مجهز که در آن تمام مراحل کنترل و کیفیت و ساخت قطعات بتنی را عهده دار می باشد.

شرکت خانمان قابلیت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی را دارا می باشد اعم از تولید تیرچه پیش تنیده، بلوک های سقفی و دیواری.

همانطور که می دانیم برای ساخت قطعات بتنی مصالحی قبیل شن و ماسه و سیمان و آب نیاز می باشد همانطور که می دانیم شن و ماسه جز و مصالح سنگی بتن می باشد. شن و ماسه یکی از مهمترین قسمت های اصلی برای ساخت یک قطعه بتنی به شمار می روند و با توجه به مقاومت ساختمانی بتنی در مقابل عوامل جوی و عمر طولانی تر آن نسبت به ساختمان های فلزی و آجری و همچنین با توجه به امکان تهیه سریع و ارزان و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمانهای بتنی مصرف می شود که قسمت عمده آن شن و ماسه می باشد، جا دارد در مورد شن و ماسه مطالعات بیشتری صورت گیرد. لازم به ذکر است شرکت خانمان شن و ماسه مصرفی خود را حدود 80% از استان قزوین و 20% باقی را از استان های مجاور معینی تهران تهیه می کند.

یکی دیگر از مصالحی که در بتن مصالح شرکت استفاده می شود سیمان نام دارد که توضیح آن به طور کلی در بخشهایی دیگر از گزارش ذکر شده اما به طور کلی می توان توضیح داد که یکی از رایج ترین موارد استفاده سیمان در صنعت ساختمان سازی ائم از پل تونل، راه سازی و یا ساختمان و غیره است موادی که برای ساختن سیمان استفاده می شود عبارتست از خاک رس و سنگ آهن.

مهمترین انواع سیمان های پر مصرف عبارتست از سیمان پرتلند معمولی، سیمان پرتلند تیپ 1- سیمان پرتلند تیپ 2- سیمان پرتلند تیپ 3- تیپ 4- و تیپ ها

دیگر مصالحی که در ساختن بتن مصرفی به کار برده می شود آب می باشد که توضیح آن در گزارش درج شده است تنها در این قسمت بر این موضوع بسنده می کنیم که آب مصرفی برای ساختن بتن مصرف می شود باید آشامیدنی باشد. و از بکار بردن پساب کارخانه ها در ساختن بتن خودداری شود و اگر مجبور باشید باید مرتب موارد مصرف آزمایشی شود. لازم به ذکر است آب گندابها، فاضلابهای شهری، مردابها و نظایر آن قابل مصرف نیستند.

در ابتدا می بایستی توضیحاتی در مورد مصالح سنگی (شن و ماسه) که موجود در بلوک و تیرچه های ساخته شده داده شود.

شن و ماسه

با توجه به اینکه شن و ماسه قسمت اصلی ساختن یک سازه بتنی را تشکیل می دهند و با توجه به مقاومت ساختمانی بتنی در مقابل عوامل جوی و عمرطولانی تر آن نسبت به ساختمانهای فلزی و آجری و همچنین با توجه به امکان تهیه سریع و ارزان و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمانهای بتنی مصرف می شود که قسمت عمده آن شن و ماسه می باشد، جا دارد در مورد شن و ماسه مطالعات بیشتری صورت گیرد.

ضمناً باید توجه نمود که جنس و خصوصیات مختلف شن و ماسه در هر ناحیه متفاوت می باشد به این دلیل مطالعات انجام شده ممالک دیگر بطور کامل و دقیق برای ما قابل استفاده نیست چه بسا برای مملکت پهناوری مثل ایران باید شن و ماسه و حتی سنگ و خاک هر ناحیه به طور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته ومشخصات معینی برای آن تهیه شود مخصوصاً رفتار آنها در بتن روشن نگردد.

محلهای مصرف شن و ماسه در ساختمان

علاوه بر مصرف شن و ماسه در ساختمانهای بتنی که اصلی ترین و مهمترین محل مصرف شن و ماسه است این مصالح در نقاط مختلف کلیه ساختمانها مورد مصرف دارد. از جمله در پی سازی قریب به اتفاق ساختمانها که از دو طبقه به بیشتر است از بتن استفاده می شود که باید در ساختن بتن شن و ماسه مصرف شود همچنین در ساختمانهای آجری برای چیدن آجر از ملات ماسه سیمان استفاده می نماید. برای فرش موزائیک و نصب کاشی از ملات ماسه سیمان استفاده می کنیم همچنین برای دانه بندی کف فضاهایی که روی زمین ساخته می شوند (هم کف یا زیرزمین) برای آنکه از نفوذ رطوبت به سطح جلوگیری شود از شن با ابعاد مختلف استفاده می گردد و علاوه بر اینها برای محفوظ نگهداشتن لوله های تاسیسات که در ایران معمولا از کف ساختمان عبور می کند علاوه بر ضد رنگ پشم شیشه نایلون پیچی روی لوله ها را با یک لایه ماسه غیر آهکی می پوشانند تا مواد آهکی که احتمالاً در پو یا ملات وجود دارد روی آن اثر نکند.

روش ساخت تیرچه پیش تنیده

در ابتدا لازم است شرح مختصری در مورد باندهایی که تیرچه بر روی آن درست می شود داده شود باندی که تیرچه در آن ساخته می شود بایستی سطحی صاف و عاری از پستی و بلندی باشد. طول و عرض باند بستگی به تعداد تیرچه ای دارد که دستگاه مورد نظر (که در شکل نشان داده شده است) می تواند درست کند در مرحله بعد مفتول هایی که مقاومت نهایی آن 1750 تا 1900 نیوتن بر میلی متر می باشد را آماده کرده و در طول باند به جک هایی که در دو سر باند قرار دارد بسته شده و پس از اطمینان از دست قرار گرفتن مفتول ها در جک ها توسط جک مورد نظر آن را به دقت به میزانی که در طراحی مورد نیاز است کشیده می شود. کشیدن مفتولها بایستی با دقت کافی انجام شود به طوری که اگر در هنگام کشیدن مفتول از جک جدا شود عواقب خطرناکی روبرو خواهیم شد...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید