مقاله دكوراسیون داخلی ساختمان

مقاله دكوراسیون داخلی ساختمان مقاله دكوراسیون داخلی ساختمان

دسته : معماری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 19 KB

تعداد صفحات : 39

بازدیدها : 206

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله دكوراسیون داخلی ساختمان

مقاله دكوراسیون داخلی ساختمان

بخشهایی از متن مقاله:

مقدمه

تزئینات داخلی ساختمان

نحوه پارتیشن

پاراوان

دكوراسیون داخلی ساختمان مهمترین عنصر جلوه دهنده تزئینات داخلی است و نمایسازی داخی و خارجی ساختمان بیانگر هنرنمائی هنرمندان ساختمان می باشد در این مورد انتخاب رنگ و هم آهنگی رنگ امیزی مبلمان و دكوراسیون داخل هر ساختمان در اولویت قرار دارد ابتدا طراحی آن بوسیله طراح با ذوق انجام می پذیرد.

در اینجا حتماً لازم نیست كه طراح تحصیلات عالی داشته باشد، بلكه استادكاران با تجربه و خوش ذوق و خوش تشخیص نیز قادر به انجام طرح مبلمان داخی و نماسازی خارجی ساختمان خواهند بود.

طراح حاذق اول هماهنگی رنگ و دوم امكان تهیه مصالح مورد نیاز مبلمان سوم نسبت و اندازه را مشخص می سازد و سپس اندازه های داخلی ساختمان را بصوت پلان بر روی كاغذ با اشل رسم نموده با توجه به امكانات موجود زمان و محل و آب و هوا طرحی برای تهیه مبلمان داخل آماده نموده و رنگ دیوارها و گچ بریها، پرده ها، موكت و فرشهای كف، تزئینات داخلی مانند ساعت و آباژور و حتی لوستر و قاب آینه و پاریشن را هم اهنگ و متناسب با طرح خود در نظر می گیرد. و اما طراح موظف است در اجرا طرح خود نظرت كامل داشته تا عملیات اجرائی آن نیز مطابق با سلیقه خود باتمام برسد و چنانجه در طرح تجدید نظری لازم باشد اعمال نماید. به طور كلی می‌توان یكسری از این وسایل منزل را با یك مصالح خاص در نظر گرفت كه از نظر زیبایی و هماهنگی منظر خوشی داشته باشد. ما در اینجا سعی داریم قسمتی از لوازم دكوراسیون منزل را با طراحی مناسب مورد توجه قرار دهیم مانند ساعت، قاب آینه و پاراوان .

...

انواع معرق

ثمری كه از بررسی تاریخچه و سیر تكامل معرق روی چوب حاصل شد تنوع در به وجود آوردن اشكال، به طریق معرق است كه با نامهای معرق با زمینة رنگ، معرق زمینة چوب، معرق اتم و معرق منبت شهرت یافته است.

در این مبحث به شرح شیوة ساخت هر یك از انواع می پردازیم.

معرق با زمینة رنگ

د بعضی از مواقع به علت عدم دسترسی به فوفل و گاه بنابر ذوق و سلیقه معرق را به وسیلة تركیب دو مادة خمیر سیاه و پلی استر رنگ می كنند.مراحل مختلف معرق با زمینة سیاه به قرار زیر است:

1.مراحل كار به ترتیب تا ردیف 8 مبحث گذشته می باشد.

2.پس از پرس شدن نقشا روی زمینه، به علت حذف شدن چوب فوفل، بین نقشها تا زمینه ای كه به آنها متصل شده 3 یا 4 میلیمتر ارتفاع سطح به وجود می آید.

3.محیط شئ را به وسیلة نوار چسب كاغذی به طریقی كه 2 یا 3 میلیمتر آن از سطح شئ بالاتر قرار بگیرد، محصور می كنند.

4.خمیر سیاه را با پلی استر كاملاً مخلوط كرده و سپس در ظرف گودی می ریزد.

5.تمام سطح معرق شده را به وسیلة خمیر سیاه به اندازه ای می پوشانند كه خمیر یك میلیمتر از نقشهای برجسته بالاتر قرار بگیرد.

6.پس از 24 ساعت كه خمیر خشك شد به وسیلة سمبادة شمارة 40 سطح كار را پرداخت می كنند و این عمل تا مرحله ای كه همة نقشهای معرق شده كاملاً در میان زمینة سیاه نمایان شود، ادامه می یابد.

7.در خاتمه مجدداً یك قشر پلی استر می پاشند و پس از خشك شدن آن مطابق اصولی كه در ردیف 12 و 13 مبحث قبل توضیح داده شده سطح شئ مورد نظر را جلای بیشتری می دهند.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید