گزارش کاراموزی مهندسی صنایع

گزارش کاراموزی مهندسی صنایع گزارش کاراموزی مهندسی صنایع

دسته : -گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 19 KB

تعداد صفحات : 18

بازدیدها : 181

برچسبها : پروژه تحقیق مبانی نظری

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

گزارش کاراموزی مهندسی صنایع در 18 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش کاراموزی مهندسی صنایع در 18 صفحه ورد قابل ویرایش

 

Section one :

Reading comprehension

مهندسی صنایع چیست ؟

مهندسی توسط هیئت معتبر مهندسی و تكنولوژی ( ABET ) به صورت زیر تعریف شده است :

تخصصی كه در آن معلوماتی از علوم ریاضی و طبیعی حاصل از مطالعه ، تجزیه و عمل به كار می رود تا روش هایی برای استفاده از مواد نیروهای طبیعت به نفع بشر به وجود آورد . 

انجمن مهندسین صنایع امریكا ( AIIE ) به نوبه خود مهندسی صنایع را چنین تعریف كرده است :

سرو كار دارد با طراحی ، بهبود و راه اندازی سیستمهای یكپارچه افراد ، مواد ، تجهیزات و انرژی . آن از معلومات و مهارت تخصصی در علوم ریاضی ، فیزیكی و اجتماعی همراه با اصول و روشهای تحلیل و طراحی مهندسی جهت تعیین پیشگویی و ارزیابی نتایج مورد حصول از چنین سیستمهایی استفاده می كنند . این شامل تمام عناصر تعریف كلی مهندسی می شود و در اكثر جنبه ها ، با تعاریف سایر رشته های مهندسی قابل مقایسه است . كاركرد مهندسین صنایع با تعریفی وسیع عبارت است از گرد آوردن افراد ، ماشینها ، مواد و اطلاعات جهت تسهیل یك عملیات موثر . به طور اساسی مهندسی صنایع درگیر طراحی یك سیستم است و وظیفه ی وی عمدتاً مدیریت است . به هر حال عنصری كه طبق تعریف بالا مهندسی صنایع را منحصر به فرد می كند مراجعه صریح به افراد و علوم اجتماعی علاوه بر علوم طبیعی می باشد . این حوزه معلومات لازم و انواع سیستمهایی كه مهندسین صنایع با آنها سروكار دارند را گسترش می دهد . از این رو مهندسی صنایع نه فقط با طراحی ، نصب ، ارزیابی و طراحی مجدد اشیاء یا سیستمهایی از اشیاء . بلكه با افرادی نیز سر و كار دارد كه با یكدیگر و با آن سیستم تاثیر متقابل دارند به گونه ای كه این افراد بخشی اساسی از اجزای كاری هستند .

كادر مهندسی صنایع عبارت است از طراحی اجزایی كه سیستمهای انسان – ماشین را تشكیل می دهد . سپس این اجزا با هم جمع می آیند تا با ادغام مناسب اجزای انفرادی سیستم كل را طراحی كنند . با این حال اجزای مكانیكی – ماشینها – توسط مهندس مكانیك و طراح ماشین طراحی می شوند . ابزارمندی و نیروهای محرك عموماً توسط مهندس برق یا الكترونیك فراهم می شوند . فرایندهای شیمیایی توسط مهندس شیمی تدارك دیده می شوند و سایر كارشناسان مهندسی طراحی اجزایی راارائه می كنند كه در حوزه های خاص تخصص آنها قرار می گیرند . مهندس صنایع باید با این كار كارشناسان هماهنگی و همكاری داشته باشد .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید