پایان نامه بررسی عملکرد رله پیلوت در شبکه های فوق توزیع

پایان نامه بررسی عملکرد رله پیلوت در شبکه های فوق توزیع پایان نامه بررسی عملکرد رله پیلوت در شبکه های فوق توزیع

دسته : برق ،الکترونیک و مخابرات

فرمت فایل : word

حجم فایل : 1591 KB

تعداد صفحات : 116

بازدیدها : 196

برچسبها : پروژه برق رله پیلوت شبکه فوق توزیع

مبلغ : 10000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه پایان نامه رشته برق الکترونیک، بررسی عملکرد رله پیلوت در شبکه های فوق توزیع

پایان نامه بررسی عملکرد رله پیلوت در شبکه های فوق توزیع

این پروژه بسیار جامع بوده و در 8 فصل کلی تهیه گردیده که سرفصل مطالب آن عبارتند از:

فصل اول : فلسفه رله گذاری حفاظتی

فصل دوم : انواع رله

فصل سوم : حفاظت تفاضلی

فصل چهارم : رله های پیلوتی سیمی

فصل پنجم : رله های پیلوتی با جریان کاریر و میکرو موج

فصل ششم : حفاظت خط با رله های پیلوتی

فصل هفتم : رله های حفاظتی در پستهای فشارقوی

فصل هشتم: حفاظت پیلوتی پستهای اختصاصی متروی تهران

منابع

بخشهایی از متن پروژه

در تاسیسات الکتریکی مانند شبکه انتقال انرژی مولد ها و ترانسفورماتورها و اسباب و ادوات دیگر برقی در اثر نقصان عایق بندی و یا ضعف استقامت الکتریکی دینامیکی و مکانیکی در مقابل فشارهای ضربه ای پیش بینی نشده و همچنین در اثر ازدیاد بیش از حد مجاز درجه حرارت خطاهایی پدید می آید که اغلب موجب قطع انرژی الکتریکی می گردد.

این خطاها ممکن است به صورت اتصال کوتاه اتصال زمین پارگی و قطع شدگی هادی ها و خورده شدن و شکستن عایق ها و غیره ظاهر شود.

شبکه برق باید طوری طرح ریزی شود که از یک پایداری و ثبات قابل قبول و تا حد امکان مطمئنی برخوردار باشد. امروزه قطع شدن برق برای مدت کوتاهی باعث مختل شدن زندگی فردی و قطع شدن برق کارخانه های صنعتی و مصرف کننده های بزرگ موسسه های علمی و پژوهشی به مدت نسبتا طولانی موجب زیانهای جبران ناپذیر می شود لذا قطع شدن و یا قطع کردن دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی معیوب از شبکه لازم است ولی کافی نیست.

باید تدابیری به کار برده شود که برق مصرف کننده ای که در اثر بوجود آمدن عیب فنی از شبکه قطع شده است در کوتاه ترین مدت ممکنه مجددا تامین گردد.

وظیفه رله این است که در موقع پیش آمدن خطا در محلی از شبکه برق متوجه خطا شود آن را دریابد و شدت آن را بسنجد و دستگاه های خبری را آماده کند و یا در صورت لزوم خود؛ راسا اقدام کند و سبب قطع مدار الکتریکی شود.

در این پروژه سعی شده است رله های حفاظتی پیلوتی اساس کار آنها و همچنین طریقه ارسال اطلاعات در این رله ها مورد بررسی قرار گیرد.

فلسفه رله گذاری حفاظتی

معمولا وقتی درباره یک سیستم برق رسانی می اندیشیم، اجزا چشمگیر آن از قبیل نیروگاه های بزرگ، ترانسفورماتورها، خط های فشار قوی و غیره به ذهنمان می آید. در عین حال که این اجزا قسمتهای اصلی را تشکیل می دهند، بسیاری اجزای ضروری و جالب دیگر نیز در سیستم وجود دارد که رله های حفاظتی از همین دسته اند.

در اینجا نقش رله گذاری حفاظتی را در طراحی و کارکرد سیستمهای برق رسانی با بررسی مختصری از زمینه کلی موضوع توضیح می دهیم. سه جنبه مختلف سیستم برق رسانی در این بررسی به کار می آید. این جنبه های عبارتند از :

الف) بهره برداری عادی

ب) جلوگیری از بروز عیب الکتریکی

ج) محدودکردن پیامدهای بروز عیب الکتریکی

عیب کردن دستگاه های برق رسانی سبب خاموشی های تحمل ناپذیر می شود. از این رو باید پیش بینی هایی انجام داد تا خسارتهای وارد بر دستگاه ها و قطع جریان برق در هنگام بروز عیب به حداقل کاهش یابد.

در اینجا دو راه چاره به نظر می رسد: اولا خصیصه هایی با هدف جلوگیری از بروز عیب در طراحی منظور کنیم و ثانیا به راه هایی بیندیشیم که در هنگام بروز عیب دامنه خسارتها را کاهش دهد. در طراحی سیستمهای جدید از هر دو راه حل به درجات مختلف و با توجه به جنبه های اقتصادی هر مورد خاص استفاده می شود و هر روز پیشرفتهایی محسوستر در جهت افزایش اطمینان بخشی دستگاه ها صورت می گیرد. اما از سوی دیگر وابستگی به نیروی برق نیز هر روز بیشتر می شود. در نتیجه اگر چه احتمال بروز عیب کاهش می یابد، از سوی دیگر قطع برق نیز تحمل ناپذیرتر می شود. از اینجا به بعد سودمندتر آن است که وقوع عیب را مجاز بشماریم و در عوض، چاره ای برای کم کردن دامنه خسارات آنها بیندیشیم. ...

حفاظت خط با رله های پیلوتی

رله گذاری پیلوتی برای حفاظت خط بهترین نوع است. این رله گذاری در جایی به کار می رود که در برابر هرگونه اتصالی، در هر جا که روی دهد، خواهان حفاظت تندکار باشیم. در خطهای دو پایانه و بسیاری از خطهای چند پایانه، همه کلیدهای پایانه ها عملاً همزمان قطع می شوند و بدین وسیله بازبست سریع و خودکار مقدور می شود. ترکیب قطع تندکار و بازبست تندکار به سیستم انتقال نیرو این امکان را می دهد که میزان بارگیری از آن را به حد پایداریش نزدیکتر سازد.

رله گذاری پیلوتی را در برخی از خطوط چند پایانه هم به کار می برند که در آنها قطع و بازبست تندکار چندان اهمیتی ندارد اما شکل کلی مدار مانع از آن است که حتی بتوان سرعت عملکرد متوسط لازم را از رله های فاصله انتظار داشت.

پاره ای از خطوط برای هر نوع رله ی فاصله، بیش از حد کوتاه هستند. در چنین خط هایی مشکل فقط این نیست که رله ی فاصله ای در اختیار داشته باشیم که حداقل درجه تنظیم اهمی آن به مقدار کمتری برسد، بلکه خطاهای اهمی در مقایسه با اهمهایی که باید اندازه گیری شوند چنان زیاد است که چنین رله گذاری را غیرعملی می سازد. ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید