گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی

گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی

دسته : -گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 30 KB

تعداد صفحات : 30

بازدیدها : 266

برچسبها : پروژه تحقیق مبانی نظری

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

شركت مخابرات استان تهران بطور كلی دارای 2 قسمت اساسی
می باشد. 1- بخش های ستادی كه شامل معاونت های نیرو، مالی، آموزش، بازرسی و .... می باشد.

2- بخش های اجرایی یا فنی بعبارت بهتر بخش های عملیاتی شركت مخابرات

وظیفه اصلی این قسمت در واقع پیاده كردن و اجرا كردن طرح های تصویب شده در بخش ستادی از جمله توسعه و تكمیل مراكز تلفن شهری، اجرای طرح های مخابراتی، نظارت و بررسی عملكرد شبكه های فیبر نوری و طراحی سیستم های بروز مخابراتی و .... می باشد.

یكی از ادارات اصلی و مركزی این قسمت اداره ی كل نظارت، آزمایش و تحویل می باشد كه خود به سه قسمت: 1- اداره ی كل نصب و راه اندازی 2- اداره ی كل خدمات مهندسی 3- معاونت توسعه و مهندسی می باشد.

وظایف: اداره نصب و راه اندازی وظیفه نصب سیستم های مخابراتی از جمله نصب كلیه ی سیستم های مورد نیاز در مراكز تلفن بین شهری و در مورد ارتباطات سیار وظیفه نصب آنتن های BTS و تقویت كننده های موبایل را برعهده دارد.

اداره ی خدمات مهندسی در مورد پشتیبانی و نگهداری از سیستم های نصب شده را بر عهده دارد.

معاونت توسعه و مهندسی در مورد افزایش ظرفیت شبكه و برطرف كردن مشكلاتی که در كیفیت مخابرات اثرگذار می باشد و بطور كلی تحقیق و پژوهش در مورد بروز كردن شبكه های مخابراتی فعالیت دارد.

مراكز تلفن كوچك

فن آوری تلفن: گاهی از سیستم عمومی تلفن بعنوان هشتمین مورد از عجایب جهان یاد می كنند. شبكه ای متشكل از پیچیده ترین كامپیوترهای متصل به یكدیگر را تجسم كنید، كه فقط در عرض چند ثانیه می توانند ارتباط بین دو نفر را در هر نقطه از جهان برقرار كند. شبكه های تلفن امروزی نه تنها می تواند ارتباط صوتی را با كیفیت خوب برقرار كند بلكه در انتقال دیتا نیز خیلی موثر است بطوركه امروزه در سیستم های انتقال اداره ای بعنوان دیتا از طریق فیبر نوری تشكیل شده است.

بهتر است از روش سازماندهی (PSTN) public switched Telephone network  
 را بصورت اجمالی مورد بررسی قرار دهیم و مشخصه های مربوط به سیگنال ها و انتقال آنها توسط خط تلفن معمولی را مرور كنیم.

مراكز تلفنی: شبكه مراكز تلفنی در واقع شبیه درخت رو به رشدی است كه تمام ریشه هایش به یكدیگر ارتباط دارند، هر چند ممكن است در شكل زیر این طور به نظر نرسد: با این كه این شكل ساده شده است. اما اصول پایه ی شبكه مزبور را نشان می ده

مركز تلفن محلی:

تلفن ها در واقع نشان دهنده ی انتهایی ترین نقطه ی شبكه می باشند، هر تلفن معمولاً با استفاده از یك جفت سیم مسی به مركز قطع و وصل مربوطه متصل می شود(استفاده از سیم مسی باعث افزایش ظرفیت می گردد) كه مركز تلفن محل (co) نامیده می شود. مركز تلفن محلی تمام عملكردهای مربوط به قطع و وصل بین تلفن های محلی را انجام می دهد. بنابراین خدمات مربوط به تلفن های محلی توسط یك مركز تلفن محلی منفرد ارائه می شود. یعنی ارتباط تلفنی مزبور بدون واكنش متقابل با شبكه، در یك مركز تلفن محلی صورت می پذیرد. این حالت مکالمه ی محلی نامیده می شود. (Local call).

هر مركز تلفن محلی با سه رقم (مانند 276 یا 863) مشخص می شود، كه سه رقم اول شماره تلفن های 7 رقمی را تشكیل می دهد. چهار رقم باقی مانده در واقع شماره تلفن اختصاصی شما می باشد و مركز تلفن محلی برای ارائه خدمات از آن استفاده می كند.

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید