تحقیق سنجش مدل تعالی سازمانی بالندگی و efqm در شرکت اسانا

تحقیق سنجش مدل تعالی سازمانی بالندگی و efqm در شرکت اسانا تحقیق سنجش مدل تعالی سازمانی بالندگی و efqm در شرکت اسانا

دسته : حسابداری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 94 KB

تعداد صفحات : 20

بازدیدها : 314

برچسبها : مدل تعالی سازمانی بالندگی efqm تحقیق

مبلغ : 1000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق بررسی و سنجش مدل تعالی سازمانی بالندگی و efqm در شرکت اسانا

معرفی و قسمتهایی از متن مقاله تحقیقاتی بررسی و سنجش مدل تعالی سازمانی بالندگی و efqm در شرکت اسانا

تبدیل کیفیت به کمیت و ایجاد امکان برنامه ریزی و دستیابی به ارزیابی های واقع بینانه همواره از مسایل مورد اهتمام اندیشمندان اجتماعی و مدیران بوده است. در این میان امکان پذیر کردن مطالعه و تجزیه و تحلیل سازمانها به عنوان اجزاء اصلی تشکیل دهنده نظام اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردارند. از دیرباز سازمانها در اشکال متفاوت مبنای نظم اجتماعی بوده اند و امروزه نقش آفرینی آنها بیش از پیش گسترش یافته به طوری که مرزهای محلی و ملیت را در نوردیده اند و گونه های جهانی آنها روند افزایشی پیدا کرده است. علاوه بر آن سازمان های جدیدی مورد شناسایی قرار گرفته اند که به نحوی تبین کننده رفتارهای جمعی و فردی در قالب گونه های از سازمان هستند در این راستا، شناسایی هر چه بیشتر سازمان برای پیش بینی رفتار آنها به عنوان زیستگاه انسان و تنظیم رابطه متقابل با آنها از یک طرف و مطلوبیت آفرینی و بالندگی سازمانها در عصر تحولات پرشتاب از طرف دیگر حائز اهمیت زیادی است.

بنابراین تدوین استاندارد برای مطالعه سازمانها در یک نظام اجتماعی می تواند به قضاوت و ارزش گذاری واقعی در مورد سازمان ها کمک کند و از سوی دیگر یاری گر شایسته ای در مطالعه ابعاد و مؤلفه های داخلی سازمان و تشخیص آسیب ها و نیز قوتها باشد در صورت تحقق چنین مهمی، امکان مقایسه سازمانها با یکدیگر و نیز امکان مقایسه وضع موجود سازمان با موقعیت مطلوب و فاصله آن تا بالندگی و فرا بالندگی فراهم می آید.

البته تاکنون در این راه گامهای مفیدی برداشته شده و بشر شناخت بیشتری روی سازمانهایی که در آن زندگی می کند پیدا کرده است . سیر تطور و نظریات ارائه شده در مورد سازمانها از جمله جداول تنظیم شده توسط مسیح تصویری اجمالی از نظریات متحول شده مدیریت و جریان تکاملی آنها را برای شناخت هرچه بیشتر سازمان به نمایش گذاشته است، که حکایت از مهندسی فعال انسان در خصوص سیستم سازمان و نیز دریافت های جدید او در مورد ابعاد نوین سازمان دارد برای اصلاح سازمانها باید از تحول نحوه نگرش به هستی و عبور از معرفت اتمیسم و هولیسم به نگرش جامع سیستمی و اثرات آن بر سازمانها، تحول دیدگاه ابزاری و ایستا به نگاه انسانی و پویا، اجرای مهندسی مجدد و سایر ابداعات و تمهیدات برای کارآیی و اثربخشی هر چه بیشتر و ارتقاء سطح روابط انسانی نام برد.

تعریف اصطلاحات

بالندگی

منظور از بالندگی رشد و بهبود نظام اجتماعی به عنوان زیستگاه انسانی، ارائه خدمات قابل دفاع و تحقق مسئولیتهای محوله سازمان در جلب رضایت مشتریان و کارکنان و نیز سبک رهبری، آموزش پذیری، ارج نهادن به شایستگی های فردی و گروهی ،سیستم های اطلاعاتی مناسب و ارزیابی و کنترل های واقع بینانه و صحیح می باشد.

نظام اطلاعاتی منابع انسانی

مجموعه ای از داده های منظم، قابل اتکاء و معتبر که برای برنامه ریزی نیروی انسانی به کار می رود

سیستم اطلاعاتی

روش منظم و سازمان یافته برای کسب اطلاعات مربوط به گذشته و حال و پیش بینی اطلاعات آینده در مورد عملیات داخلی سازمان و آگاهی های مربوط به محیط خارج از سازمان

سیستم اطلاعات مدیریت

سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری که اطلاعات لازم را در زمینه های مختلف سازمان در اختیار مدیریت می گذارد و آنان را در تصمیم گیریها یشان یاری می دهد.

کارایی

نسبت ستاده ها به نمادها

تکنولوژی

به دانش و علم کاربردی گفته می شود و شامل سخت افزار و نرم افزار است. از تکنولوژی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدفها استفاده می شود.

سیستم

مجموعه ای از اجزای به هم وابسته که به علت این وابستگی کلیت جدیدی را به دست می آورد و از نظم و سازمان مخصوصی پیروی و در جهت تحقق هدف خاصی فعالیت می کند....

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید