سمینار عوامل موثر بر عمر آجرهای نسوز در کوره های دوار سیمان

سمینار عوامل موثر بر عمر آجرهای نسوز در کوره های دوار سیمان سمینار عوامل موثر بر عمر آجرهای نسوز در کوره های دوار سیمان

دسته : -سمینار

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 2296 KB

تعداد صفحات : 45

بازدیدها : 337

برچسبها : آجر نسوز کوره دوار سیمان پروژه

مبلغ : 12500 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه و سمینار کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و مهندسی فرایند با عنوان بررسی عوامل موثر بر عمر آجرهای نسوز در کوره های دوار سیمان

چکیده

عملکرد طولانی مدت کوره های دوار سیمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها انتخاب صحیح نوع آجر نسوز بکار رفته در داخل کوره می باشد.

در این پروژه عوامل موثر بر عمر آجرهای نسوز کوره های دوار سیمان از سه دیدگاه عوامل شیمیایی ، عوامل حرارتی و عوامل مکانیکی مورد بررسی قرار گرفته و در پایان توصیه های جهت بهبود عملکرد کوره دوار سیمان ارائه شده است.

مقدمه

در کلیه کارخانه های سیمان سرتاسر جهان سعی بر این است که در ارجحیت اول تولید کلینکر را افزایش و هزینه تولید را کاهش داده تا در بازار رقابت سوددهی بیشتری حاصل گردد.

پیشرفته ترین کارخانه های سیمان دارای کوره های مجهز به پری کلساینر 6 مرحله ای می باشند. در حالی که هنوز کارخانه های سیستم تر نیز در دست بهره برداری هستند.

کارخانه های مدرن تولید سیمان را جهت افزایش تولید با کمترین هزینه با سیستم های پری هیتر و پری کلساینر با کانال های هوای گرم و همچنین مشعل های پیشرفته انتخاب و به کولرهای مدرن مجهز می کنند و در نهایت آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است آجرهای مناسب و مقاومی است که در برابر افزایش ظرفیت ایستادگی بیشتری داشته و از عمر مناسبی برخوردار باشند.

اقدام مهم و اساسی برای ایجاد بهترین شرایط تولید، انتخاب صحیح تجهیزات و متعلقات کوره سیمان است به گونه ای که کوره با حداقل تعداد توقف به طور پیوسته مورد بهره برداری قرار گیرد. در اینجا برای نیل به این هدف سعی شده بحرانی ترین پارامتر ها و پیش شرط ها جهت بهره برداری طولانی مدت کوره ذکر گردد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

علل توقف کوره

شیمیایی حملات

ترکیب مواد خام آنالیز کلینکر

بارهای گرمایی

بار ویژه گرمایی

شوک حرارتی

نیروهای مکانیکی

اوالیتی

شاخص حساسیت تنش

توصیه ها

منابع و مراجع

منابع فارسی

منابع انگلیسی

چکیده انگلیسی

فهرست اشکال

فهرست جداول

فهرست منحنی ها و نمودارها

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید