پروژه کارآفرینی کارخانه تولید روغن موتور و گریس

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید روغن موتور و گریس پروژه کارآفرینی کارخانه تولید روغن موتور و گریس

دسته : طرح های توجیهی و کارآفرینی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 228 KB

تعداد صفحات : 102

بازدیدها : 296

برچسبها : طرح توجیهی پروژه کارآفرینی روغن موتور گریس

مبلغ : 1000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید روغن موتور و گریس در 102 صفحه ورد قابل ویرایش

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید روغن موتور و گریس

در این طرح به بررسی کارخانه تولید روغن موتور و گریس پرداخته شده است، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است، این طرح شامل چهار فصل میباشد، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه، تاریخچه، مجوز های قانونی مورد نیاز، وضعیت بازار، میزان واردات و صادرات و... پرداخته است، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است، بازدید از واحد کاری مشابه، نیروی انسانی، نحوه تامین سرمایه و... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP )، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز، میزان سرمایه گذاری، مواد اولیه مورد نیاز، ماشین آلات مورد نیاز و... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد

ارائه دیده گاههای کلی در مورد قیمت، فروش و چگونگی روند تغییرات قیمت فروش محصول اصلی در داخل و خارج از کشور

مصرف روز افزون انواع فرآورده های نفتی در کشور و متعاقب آن مصرف روغن موجب شده استتا در طی چند سال گذشته موازنه بین تولید و تقاضا در صنعت منفی گردد و به عبارت دیگر میزان روغن تولیدی تکافوی مصرف کشور راننماید. در نتیجه نیاز به پیش بینی مواردی چون تامین خوراک اولیه، صادرات مواد افزودنی،تولید روغن در پالایشگاههای داخلی، موازنه منفی بین تولید و عرضه و نهایتا وادرات روغن از خارج وجود دارد پیش بینی مصرف روغن در سالهای آینده نشان دهنده این واقعیت است که موازنه منفی میان تولید وعرضه روغن سالانه بیشتر خواهد شد.

محاسبات انجام گرفته بر طبق پیش بینی نشان می دهد که مصرف روغن از حدود440 هزار متر مکعب در سال 64 به 2400 هزار متر مکعب در سال 83 خواهد رسید که این پیش بینی با توجه به فرض ثابت بودن کیفیت فعلی روغن ( تعویض بعد از هر 1500 کیلومتر کارکرد) تخمین زده شده است. با توجه به میزان مصرف فعلی ( 2023 هزار متر مکعب در سال 1382 طبق برآورد شرکت ملی ایران ) و میزان تولید روغن پایه پالایشگاههای موجود در کشور که مقادیری نیز از ان به همان صورت Lubecutبه خارج از کشور صادر می شود،

( بدلیل کمبود مواد افزودنی و... ) در نظر گرفتن راهی که بتوان موازنه منفی و عدم تعادل موجود از بین برود،ضروری است در غیر این صورت وادرات روغن که حداقل سالانه (آمار1365 ) 150 هزار متر مکعب می باشد باید در دستورکار قرارگیرد. اگر قیمت روغن پایه وادراتی را هر متر مکعب حدود 750 دلار فرض نمائیم میزان ارز لازم بریا وادرات روغن بالغ بر 112 میلیون دلار می گردد که تخصیص این میزان ارز با مشکلات ارزی موجود و آینده کشور قابل توجیه نبوده، بنابراین وادرات نمی تواند راه حل منطقی و صحیحی باشد.راه حل دیگر گسترش ظرفیتهای تولیدی کارخانجات موجود روغن سازی است که برری ظرفیت تولیدی ومیزان تولید کارخانجاتروغن سازی کشور(چه تصفیه مجدد و چه تصفیه نشده نشان می دهد که همگی بیش از ظرفیت اسمی طراحی شده اولیه مشغول بکار می باشند. بدین ترتیب این راه حل نیز غیر عملی است.

تنها راه حل ممکن ایجاد واحدهای جدید روغن سازی در کنار پالایشگاههای موجود و به تبع آ ن واحدهای جدید روغن تصفیه مجدد می باشد. که البته ایجاد واحدهای اخیر نیز یکسری مسائل از جمله تامین ماده اولیه عمده آنه (روغن سوخته)را دارد که لزوماً بحثهای دیگر را بر می انگیزد. در هر صورت بازار فروش، جدای از مسائل تولید و مشکلات آن، نه تنها در خود کشور که هم اینک با بازارهای جدید کشورهای آسیایی میانه و همسایگان شرقی بازاری بالنسبه پر رونق و سود آور است و در این بازار گاها غیر متعادل، تولید کننده داخلی نگرانی عدم بازار یابی را نداشته و ندارد چرا که در داخل قیمتها تا اندازه ای تصنعی است. شرکت نفت، روغن پایه که ماده ای است حاصل از برج تقطیر بایارانه می فروشد و بدین علت قیمت روغن موتور و روغن صنعتی در ایران پائین است لازم به ذکر است میانگین بهای روغن تصفیه داخلی 4000 ریال به ازای هر لیتر، در بازار عرضه می گردد.

فهرست مطالب

خلاصه طرح

فصل اول چکیده مطالعات فنی، مالی و اقتصادی

فصل دوم کلیات معرفی محصول

فصل سوم مطالعات فنی

فصل چهارم بررسی های مالی و اقتصادی

دارای جداول

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید