گزارش کارآموزی نیروگاه بخار و گاز شهید بهشتی لوشان

گزارش کارآموزی نیروگاه بخار و گاز شهید بهشتی لوشان گزارش کارآموزی نیروگاه بخار و گاز شهید بهشتی لوشان

دسته : -گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 35 KB

تعداد صفحات : 87

بازدیدها : 363

برچسبها : تحقیق کارآموزی نیروگاه بخار گاز

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود گزارش کارآموزی نیروگاه بخار و گاز شهید بهشتی لوشان

کارآموزی نیروگاه بخار و گاز شهید بهشتی لوشان

مقدمه

نیروگاه شهید بهشتی لوشان که در کیلومتر 90 جاده رشت به تهران قرار دارد ، این نیروگاه تشکیل شده از چهار واحد که دو واحد آن بخار و دو واحد آن گازی می باشد . تولیدی واحد بخار هر کدام mw120 و در مجموع mw 240 می باشد و تولیدی واحد گازی هر کدام mw 60 که در مجموع mw 120 می باشد. حال توضیحاتی مختصر و مفید راجع به واحد های بخار می پردازیم .

واحد بخار در مجموع تشکیل شده از بویلر ، توربین و الکتریک یا ژنراتور که از ابتدا شرحی در رابطه با بویلر و بعد توربین و بعد ژنراتور می پردازیم.

فصل اول

بویلر

وظیفه دیگ بخار

همانطور که در توضیح داده شد در ابتدا وظیفه دیگهای بخار تولید بخار جهت به حرکت درآوردن موتورهای بخار نظیر موتور وات برای انواع کارهای صنعتی بوده است که می توان موتورهای بخار قطارها یا پمپ ها را مثال زد. ولی پس از کشف موتورهای دیزل و همچنین موتورهای الکتریکی موتورهای بخار مورد استفاده ای نداشته و لذا نیروگاهها بکار می روند. بنابراین در عصرل حاضر دیگهای بخار با استفاده از سوخت های فسیلی و یا اتمی وظیفه تامین بخار را برای نیروگاههای برق عهده دارد هستند.

ژنکستروم یا گرم کن دوار هوا

ژنکستروم نوعی دیگر از گرمکن هواست مه با استفاده از حرارت دود خروجی از بویلر درجه حرارت هوای ورودی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . این گرمکن از یک استوانه دوار تشکیل شده است که در داخل آن تعداد بسیار زیادی صفحات موج دار قرار داردند . استوانه دوار بنحوی طراحی شده که نیمی دیگر در مسیر هوا واقع شده است . بنابراین دود و هوا الزاما از صفحات موج دار می گذرند با چرخش استوانه که با سرعت کمی انجام می گیرد ،صفحات موجدار حرارت دود را جذب نموده و سپس در مسیر هوا حرارت خود را به هوا داده و به این ترتیب هوای ورودی به دیگ را گرم می نمایند . و برای جلوگیری از مخلوط شدن دود و هوا از یک سری میل های آب بندی استاده شده است که در مسیرهای شعاعی و محیطی استوانه قرار گرفته اند . استوانه دوار معمولاً از سه لایه صفحات موجدار تشکیل شده است که به آنها لایه های گرم متوسط و سرد می گویند . لایه گرم در مسیر دود ورودی به گرمکن قرار گرفته و لایه سرد در مسیر خروجی از گرمکن واقع شده و لایه متوسط بین این دو لایه قرار دارد . محور استوانه در بعضی از گرمکن ها ی دوار به صورت عمودی است و در بعضی دیگر به صورت افقی قرار دارد . نحوه قرار گرفتن محور استوانه دقیقاً بستگی به طراحی عمومی بویلر دارد .شکل زیر تصویر ساده گرم کن ساده هوا

دریچه های کنترل هوا یا دامپرها

برای کنترل مقدار هوای ورودی به بویلر از دریچه های کنترل هوا استفاده می گردد.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید