تحقیق اهداف طرح و سیستم مدیریت در قارچ طلایی

تحقیق اهداف طرح و سیستم مدیریت در قارچ طلایی تحقیق اهداف طرح و سیستم مدیریت در قارچ طلایی

دسته : -پژوهش ها

فرمت فایل : word

حجم فایل : 113 KB

تعداد صفحات : 32

بازدیدها : 216

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 8000 تومان

خرید این فایل

تحقیق اهداف طرح و سیستم مدیریت در قارچ طلایی

تحقیق اهداف طرح و سیستم مدیریت در قارچ طلایی

 

قارچ طلایی اولین مركز خدمات آموزشی _ مشاوره ای كشت قارچها و مبتكر ایجاد سیستم تولید متمركز قارچ در كشور ایران میباشد كه از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده و به استناد نامه شماره ۳/۷۵/۱۰۰ ف تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۷۹ توسط رئیس محترم سازمان كشاورزی استان مازندران به مدیركل محترم گل و گیاهان زینتی ؛ دارویی و قارچهای خوراكی معرفی و مورد تایید قرار گرفته است. قارچ طلایی دارای پروانه تاسیس به شماره  ۱۰۰۰۱/۱۳ـ ۵  از سازمان آموزش فنی و حرفه ای وابسته به وزارت كار است .

این شركت متشكل از تولیدكنندگان با سابقه و تحصیل كرده دانشگاهی با گرایش های مختلف بوده و تا كنون به كلیه تعهدات خود نسبت به افراد تحت پوشش عمل نموده است . هم اكنون مدیریت تولید و نظارت بر بازار طرح ابداعی و ارائه شده از سوی شركت تولیدی و تحقیقی قارچ طلایی واحد نمونه سال ۱۳۷۹ با توجه به اهداف زیر در حال اجرا می باشد.

۱-  بالا بردن هر چه بیشتر سطح تولیدات قارچ با علم بر فقدان سرمایه گذاری موثر و مدیران تولید كار آمد و حل این مشكل با استفاده از امكانات فیزیكی رها شده و آموزش فن آوری و دانش روز .

۲-  معرفی قارچ بعنوان یك ماده غذایی مفید و توزیع هر چه بیشتر آن در جهت گسترش فرهنگ صحیح مصرف و در نتیجه حمایت از تولیدات این بخش از كشاورزی پایدار.

ایجاد یك شبكه وسیع تولید و توزیع شبیه به یك تعاونی با تلاش در زمینه های فوق كه نهایتاً اشتغال و سود آوری كافی به همراه خواهد داشت .كشت و پرورش قارچ های خوراكی تفریحی سحر آمیز - یك نوع كار جنبی و یا یك كار تجاری سود آور است كه در صورت داشتن اطلاعات كافی با هر میزان سرمایه و در هر مكان  حتی آپارتمانها بسادگی قابل اجرا می باشد  امروزه گونه های مختلفی از قارچهای خوراكی تولید  و توزیع می شوند و سرانه مصرف این ماده غذایی در هلند 3 كیلو گرم در سال است . مواد پایه برای تولید قارچ صدفی كاه و بذر قارچ است. بذر مرغوبترین گونه های قارچ صدفی در تولیدی قارچ طلایی تهیه میشود.(رجوع به تهیه بذر ) خرید  محصولات كلیه تولید كنندگان تحت پوشش قارچ طلایی تضمین می گردد.( رجوع به شرایط خرید  ) هم اكنون ( سال ۱۳۸۴ ) هزینه تولید هر كیلو گرم قارچ صدفی در حدود ۳۵۰۰ ریال و قیمت خرید توسط قارچ طلایی ۷۰۰۰ ریال همچنین هزینه تولید هر كیلو گرم قارچ دكمه ای در حدود ۵۵۰۰ ریال و قیمت خرید توسط قارچ طلایی ۹۰۰۰ریال می باشد. بنا براین مشخص می شود كه هر میزان سرمایه گذاری تقریبا ۱۰۰٪ سود آوری در هر دوره تولید كه حدوداً ۲ ماه است به همراه خواهد داشت . به استناد آمار تولید سالانه كشور و روند توسعه این صنعت همچنین نیاز روزافزون این محصول و فاصله سرانه مصرف تا میانگین سرانه مصرف جهانی ؛ افزایش هر چه بیشتر تولیدات هیچ خطری برای بازار محصولات سایرین نداشته  و از اهداف اصلی این موسسه میباشد. ما همواره با نظارت مستقیم و مستمر بر میزان عرضه و تقاضا از تولید كنندگان تحت پوشش خود حمایت خواهیم كرد.

كشت قارچ صدفی

 

از آنجایی كه پرورش قارچها معمولاً در محیطی بسته انجام می شود لذا قارچها ی صدفی رامی توان در هر منطقه جغرافیائی و با هر نوع آب و هوایی تولید كرد. قارچها میتوانند اختلاف درجه حرارت 16 تا 30 درجه سانتیگراد را تحمل كنند .

 

میزان تولید در مكانی به مساحت 80 متر مربع

در یك مكان سرپوشیده دارای سقف مناسب به مساحت 80 متر مربع بیش از یك تن قارچ تولید میشود كه زمان لازم برای انجام این كار در حدود 2 ماه بوده و اولین برداشت پس از یك ماه بدست می آید . این جزوه برای تولید قارچ صدفی در سطح محدود ( زیر 80 متر مربع ) نوشته شده بدیهی است جهت تولید در سطح وسیعتر دانش فنی بیشتری مورد نیاز می باشد كه در كلاسهای تخصصی این آموزشگاه بصورت تئوری و عملی ارائه خواهد شد .

 

فضای مورد نیاز

برای كشت قارچ صدفی میتوان از یك اتاق ، زیر زمین ، انباری و یا هر مكان خالی دیگر كه دارای سقف باشد استفاده نمود . این مكان باید توانائی نگهداری هوای معتدل را داشته باشد بطوریكه تا حد امكان از اختلاف شدید درجه حرارت محیط جلوگیری شود .

 

 

 

محیط كشت قارچ صدفی

محیط كشت قارچ صدفی از كاه گندم ، كاه جو ، كاه برنج ، تراشه چوب صنوبر و غیره تهیه میشود . در این كشت از خاك و كود( حیوانی یا شیمیایی) استفاده نمیشود بنابراین هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد .

نحوه كشت قارچ صدفی

كاه خرد شده یك شب در آب قرار داده شده تا مرطوب شود سپس مدت 2 تا 3 ساعت در آب جوش پاستوریزه میشود. برای این كار میتوان از یك بشكه خالی استفاده كرد . زمان پاستوریزه كردن از وقتی محاسبه می شود كه آب به نقطه جوش رسیده باشد . جهت اطمینان از شروع دمای پاستوریزه (حداقل70 درجه سانتیگراد) بهتر است از دماسنج الكلی استفاده شود . سپس كاه را آبكش كرده آنرا به حال خود رها میكنند تا پس از چند ساعت خنك شود بطوریكه با لمس كردن كاه با پشت دست هیچگونه گرمایی احساس نشود.

بذر زنی

پس از اینكه كاه كاملاً خنك شد با 3 تا 5 درصد بذر قارچ (اسپان) بذر زنی میشود به این منظور برای هر 10 كیلو گرم كاه پاستوریزه شده مقدار 400 تا 500 گرم بذر قارچ اضافه و مخلوط میشود . مخلوط حاصل درون كیسه های به قطر 45 تا 50 سانتیمتر با ارتفاع 80 تا 150 سانتیمتر ریخته می شود و سطح آن كمی فشرده شده تا رطوبت كاه حفظ گردد . پس از بستن سر كیسه آنرا به محیطی كه از قبل بعنوان سالن كشت در نظر گرفته انتقال داده و از سقف آویزان میشود . میتوان كیسه های كشت شده را روی زمین هم قرارداد .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید