پایان نامه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکها با مدل سه شاخگی اهرنجانی

پایان نامه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکها با مدل سه شاخگی اهرنجانی پایان نامه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانکها با مدل سه شاخگی اهرنجانی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 266 KB

تعداد صفحات : 120

بازدیدها : 508

برچسبها : دانلود پایان نامه رضایت شغلی مدل سه شاخگی اهرنجانی

مبلغ : 9000 تومان

خرید این فایل

دانلود پایان نامه و تحقیق مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک های ملی و پاسارگاد بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی

پایان نامه مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک های ملی و پاسارگاد بر اساس مدل سه شاخگی اهرنجانی

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک های ملی و پاسارگاد می باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساخته ای با پایایی 86/0 استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک های ملی و پاسارگاد در شهرستان ساوه بوده و نمونه گیری به صورت تصادفی و با استفاده از جدول مورگان انجام گرفته که نتایج آن شامل 81 نفر از کارکنان بانک ملی و 32 نفر از کارکنان بانک پاسارگاد است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی، تحلیل عاملی و فریدمن استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد، بین دیدگاه کارکنان بانک ملی و پاسارگاد در خصوص عوامل زمینه ای، ساختاری و رفتاری موثر بر رضایت شغلی تفاوت معناداری وجود دارد به طوری که مهم ترین عوامل رضایت شغلی در بانک ملی به ترتیب: ارتقاء بر اساس شایسته سالاری،تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان، وجود عدالت و انصاف در مورد تمامی کارکنان و در بانک پاسارگاد تاکید مدیران بر انگیزش کارکنان،توجه به روحیه تلاش و پشتکار و پرداخت ها با عنایت به شایستگی ها می باشند.

مقدمه

در دنیای پر شتاب امروز هر کس خواهان داشتن شغلی است و در واقع یکی از عوامل احساس امنیت و اعتمادبه نفس، داشتن شغل و فعالیت اجتماعی است.

رضایت شغلی از مهم ترین نتایج یک انتخاب صحیح و مناسب در گزینش حرفه است که تطابق با کار، امکان خلاقیت، روابط رضایت بخش با همکاران و افزایش عزت نفس را فراهم می آورد. برعکس ناسازگاری شغلی مسئله ای است که سبب تعویض مکررِ شغل، غیبت، نارضایتی از خود و شغل، عدم احساس امنیت و خشم و بیزاری از کار می گردد.

بخشی از متن

مطالعات جامعه شناختی

امیل دورکیم یکی از پایه گذاران جامعه شناسی است که در آراء خود، به اهمیت کار توجه نموده است. اندیشه او در مقابله با کسانی است که برای هر چیز ریشه روان شناختی آن را مطالعه می کردند و اهمیت فرد را در برابر جامعه بزرگ می نمودند. کار او بر خلاف این گروه، توجه به بررسی جامعه شناختی موضوعاتی اجتماعی و اهمیت دادن به جامعه و روح جمعی بود و موجب شد گرایش او را کل گرایی، جمع گرایی یا جامعه گرایی بنامند.

بررسی های روان شناسان

جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی مانند بسیاری از متخصصان، کار را مورد توجه قرار داده اند. در آغاز، برخی جنبه های کمی و کیفی کار مورد توجه آن ها قرار داشت. نمونه خاص این نوع مطالعات را باید بررسی های تیلور دانست. او مطالعاتش را مطالعات حرکت و زمان نام نهاد. پس از او، گیلبرت همین نوع مطالعات را به همراه همسرش با نام مطالعات زمان - کار به انجام رسانید. این قبیل بررسی ها از زمینه خاص اجتماعی منبعث گردیده که با عنوان لیبرالیسم کلاسیک مشخص می شود. در این زمینه خاص، سرمایه داری عصر طلایی خود را می گذرانید و سرمایه بر حیات همه انسان ها حاکم بود. در قرن بیستم از نظر پرودن و مارکس، کار جزئی از وجود آدمی شناخته شد.

فهرست مطالب پایان نامه

چکیده

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

سؤالات تحقیق

روش های جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها

قلمرو تحقیق

چهارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق

رابطه میان مولفه ها و سئوال های پرسشنامه

تعاریف عملیاتی تحقیق

فصل دوم

مقدمه

مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مطالعات جامعه شناختی (1858- 1917)

بررسی های روان شناسان

نظریه ها

تعریف شغل

عوامل انتخاب شغل

تعریف رضایت

تعریف رضایت شغلی

رضایت شغلی معیاری برای کیفیت زندگی شغلی

رضایت شغلی و تولید

عوامل تعیین کننده رضایت شغلی

آثار وجود رضایت شغلی

اندازه گیری رضایت شغلی

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخلی

تاریخچه بانک ملی

نتیجه گیری

فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه آماری و روش نمونه گیری

متغیرهای تحقیق

ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم

مقدمه

توصیف یافته های تحقیق

نتایج استنباطی تحقیق

فصل پنجم

مقدمه

خلاصه نتایج تحقیق

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادها

پیشنهاد ها حاصل از تحقیق

پیشنهاد ها برای محققین بعدی

محدودیت ها

محدودیت هایی که توسط محقق تعیین می شوند

) محدودیت های خارج از کنترل محقق

فهرست منابع

پیوست ها

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید