پایان نامه بررسی طراحی سایت آموزش دانشگاه

پایان نامه بررسی طراحی سایت آموزش دانشگاه پایان نامه بررسی طراحی سایت آموزش دانشگاه

دسته : -فنی و مهندسی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 80 KB

تعداد صفحات : 59

بازدیدها : 260

برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

پایان نامه بررسی طراحی سایت آموزش دانشگاه در 59 صفحه ورد قابل ویرایش

پایان نامه بررسی طراحی سایت آموزش دانشگاه در 59 صفحه ورد قابل ویرایش 

مقدمه 

 در این پروژه سعی بر آن داریم كه قسمتی از سایت آموزش دانشگاه را طراحی كنیم. قبل از هر چیز باید بدانیم چه مطالبی مد نظر می‌باشد. از ما خواسته شد ضمن طراح صفاتی برای معرفی كلی دانشگاه و قسمتهای مختلف آن قسمت مربوط به اساتید دانشگاه كه شامل اساتید هیئت علمی استاتید تمام وقت و پاره وقت می‌باشد را به نحوی كه قابل تفسیر،حذف و اضافه باشند را طراحی كنیم. برای این منظور نیاز به آشنایی با یك زبان برنامه نویسی PHP و بانك اطلاعاتی مربوط به آن می‌باشد. چون پروژه بصورت Mysosl را انتخاب كردیم كه در فصلهای بعدی مختصرا دلایبل انتخاب این نرم افزار را توضیح خواهیم داد. قبل از شروع به كار باید اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شود كه در فصل اول به این موضوع می‌پردایم و سپس دسته بندی اطلاعات جمع آوری شده  و در نهایت شروع به كار می‌كنیم تا سایت خود را توسط PHP طراحی كنیم. همچنین برای طراحی این سایت از نرم افزار Dremvever هم استفاده كرده ایم.


 

مقدمه: 

تار جهان گستر (Word wide web) دنیای عجیبی است كه تكنولوژی های مربوط به آن، اغلب بدون پشتیبانی كافی، عرضه می‌شوند و كاربران این تكنولوژی ها، همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد می‌كنند، كه باعث سر در گمی آنها می‌شوند.

برای نمونه می‌توان به رشد نرم افزارهای open source  اشاره كرد (برنامه هایی كه می‌توان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد كرد.) متداولترین این برنامه ها، سیستم عامل Unix، و به طور خاص Linux، می‌باشد. این برنامه ها، با وجود ثبات و پایداری و دارای یك مشكل بزرگ می‌باشند و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می‌باشد. كمبود راهنمایی كه به زبان ساده، این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد، باعث شده است كه این دسته از نرم افزارها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP، یكی از زبانهای اسكریپتی open source، ابزار مفیدی می‌باشد كه تا كنون علی رغم سادگی استفاده از آن، هنوز به طور شایسته از آن استقبال نشده است.

این كتاب شما را برای آموزش زبان PHP راهنمایی خواهد كرد. به عبارت دیگر نه تنها مقدماتی از این زبان را به شما ارائه می‌دهد. بلكه منابعی برای دسترسی به اطلاعات پیشرفته تر را نیز معرفی می‌كند. با استفاده از این كتاب شما دانش كافی برای آغاز به كار ایجاد سایت های دینامیك وب توسط PHP را كسب می‌كنید.

PHP چیست؟

PHP كه در ابتدا در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد، مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می‌آمد . با گسترش قابلیتها و موارد استفاده این زبان، PHP در معنای Hypertext Prprocessor به كار گرفته شد. (عبارت پیش پردازشگر Prprocessor  بدین معنی است كه PHP، اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان HTML، پردازش می‌كند.

PHP یك زبان اسكریپتی سمت سرویس دهنده embeded HTML، Cross-Platform، (Server-side)

سمت سرویس دهنده بودن PHP، بدین معناست كه تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (server) انجام می‌گیرد. یك سرویس دهنده، در حقیقت یك كامپیوتر مخصوص می‌باشد كه صفحات وب در آنجا نگهداری می‌شوند و از آنجا به مرورگر كاربران منتقل می‌شوند. چگونگی انجام این روند، در ادامه این قسمت، توضیح داده می‌شود (به قسمت PHP چگونه كار می‌كند؟ مراجعه كنید)

منظور از Cross-Platform بودن این زبان، این است كه بر روی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل O2/2، Macintosh، Windows NT،Unix، اجرا می‌شود. توجه كنید كه منظور از این سیستم عاملهایی می‌باشند كه بر روی سرویس دهنده نصب می‌شود. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می‌باشد، بلكه برای منتقل كردن برنامه های آن از یك سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج به تغییرات اندكی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد، بدون احتیاج به هیچ تغییری می‌توانید، یك برنامه به زبان PHP را از یك سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل كنید.

منظور از HtML embeded بودن PHP این است كه دستورات این زبان در بین كدهای HTML قرار می‌گیرند. بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP كمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان HTML، به حساب می‌آید.

PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یك زبان استكریپتی (Scripting Language) می‌باشد. به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یك رویداد (event) اجرا می‌شوند. این رویدادهای می‌توانند شامل ارسال یك فرم، رفتن به یك URL[1] مشخص و یا موارد دیگر باشند. متداولترین زبان اسكریپتی زبان Java Script می‌باشد كه معمولا برای پاسخ به رویدادهای كاربر در مرور گر وب، به كار می‌رود.

تفاوت عمده java Script با PHP در این است كه java Script یك تكنولوژی سمت سرویس گیرنده (Client-Side) می‌باشد. زبانهایی مانند java Script یا PHP، تفسیر شونده (inteprted) نامیده می‌شوند. به عبارت دیگر برای اجرا به یك مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند. اما زبانهای برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین (Compile) به خودی خود قابل اجرا می‌باشند.

 

 

داده های رشته ای می‌توانند شامل یك حرف، یك لغت یك جمله و یا حتی یك پاراگراف، اعداد، سمبلها، (symbol) ویا هر كاركتری باشند. رشته ها پركاربردترین نوع متغیر در PHP می‌باشند.

اسمها، آدرسهای email،توضیحات، رمزها (password) و دادههای دیگر یك فرم HTML، همانگونه كه در فصل 3، در استفاده از صفحات Handle Form php،form.html نیز مشاهده كردید، همگی به صورت یك داده رشته ای به اسكریپت ارسال می‌شوند.

 

مرتب كردن رشته ها

معمولا بسیاری اوقات پیش می‌آید كه تعدادی كاراكتر جای خالی اضافی به یك متغیر رشته ای اضافه شود. این مورد برای مثال می‌تواند از بی دقتی كاربر در تایپ یك عبارت ناشی شود. از آنجایی كه این فاصله های اضافی ممكن است بر ظاهر یك صفحه تاثیر منفی بگذارد ویا به هنگام ارسال به یك پایگاه داده و یا یك cookie، باعث نتایج غیر منتظره ای شود، بهتر است این فاصله ها را حذف كنیم.

تابع trim( )، به صورت خودكار فاصله های خالی، در ابتدا و انتهای یك عبارت رشته ای را حذف می‌كند (فاصله های خالی كه در وسط یك رشته قرار دارند، حذف نمی شوند). قالب استفاده از تابع trim( ) به صورت زیر می‌باشد:

 

اكنون برای مشاهده كاربرد این تابع، اسكریپت Handle Form.php (اسكریپت 4-3) را طراحی می‌كنیم.

 

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

فصل اول.. 2

مقدمه: 3

PHP چیست؟. 3

به چه دلیلی از PHP استفاده می‌كنیم؟. 5

PHP چگونه كار می‌كند؟. 7

شما به چه چیزی احتیاج دارید؟. 9

فصل 2 جمع آوری اطلاعات... 10

الف: قسمتهای مختلف دانشگاه 11

پستهای سازمانی.. 11

2-3- اداره امور آموزشی.. 16

امور فنی و عمرانی.. 21

شرح وظائف امور فنی.. 21

فصل سوم- نیازمندیها 25

جداول.. 27

فصل چهارم- PHP و فرم های HTML 19.. 31

ایجاد یك فرم ساده 32

استفاده از Get یا Post 34

برای افزودن مشخصه METHOP به اسكریپت خود. 35

دریافت اطلاعات از یك فرم توسط PHP. 36

برای ایجاد اسكریپتHandleform.php.. 36

وارد كردن داده ها به هنگام برنامه نویسی.. 38

برای ایجاد یك اسكریپت PHP كه یك خوش آمد گویی را نمایش می‌دهد: 38

برای استفاده از روش GET، بدون استفاده از فرم HTML: 39

برای نسبت دادن یك مقدار به یك متغیر: 40

فصل پنجم – استفاده از رشته ها 43

مرتب كردن رشته ها 44

برای مرتب كردن یك رشته: 45

نكته. 46

پیوند زدنرشته ها 46

برای پیوند زدن دو رشته به یكدیگر، در اسكریپت خود: 47

رمز گذاری و رمز گشایی رشته ها 48

پنهان سازی و آشكار سازی داده ها 50

فصل ششم – پایگاه داده ها 52

اتصال به یك پایگاه داده و ایجاد آن.. 54

ایجاد یك جدول.. 56

 

 

 

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید