تحقیق نیازهای اساسی مازلو دانشجویان

تحقیق نیازهای اساسی مازلو دانشجویان تحقیق نیازهای اساسی مازلو دانشجویان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 52 KB

تعداد صفحات : 70

بازدیدها : 210

برچسبها : نیازهای پنجگانه مازلو

مبلغ : 4000 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق و پروژه پایانی بررسی و مقایسه سطح ارضای نیازهای پنجگانه و اساسی مازلو بین دانشجویان دختر شاهد و غیر شاهد دانشگاه تربیت معلم حصارک

تحقیق حاضر جهت بررسی و مقایسه سطح ارضای روانی پنج گانه مازلو بر روی 60 نفر از دانشجویان شاهد و 60 نفر از دانشجویان عادی انجام شده است. هر دو گروه شاد و عادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک هستند ابزار تحقیق در این پژوهش پرسشنامه شخصیتی مازلو می باشد که توسط دیوید لستر تهیه شده است دانشجویان شاهد و عادی با استفاده از آزمون آماری t مستقل در نیازهای پنجگانه مازلو مورد مقایسه قرار گرفتند.

تعریف موضوع تحقیق

الف: عنوان تحقیق: بررسی و مقایسه سطح ارضای نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دختر شاهد و غیر شاهد دانشگاه تربیت معلم حصارک.

ب: تعریف عملیاتی متغیرهای مورد مطالعه.

دختران شاهد

به دختران گفته می شود که پدران آنها در جبهه های جنگ حق علیه باطل به شهادت رسیده و در دانشگاه تربیت معلم حصارک مشغول به تحصیل هستند.

دختران غیر شاهد: به دخترانی گفته می شود که در دانشکاه تربیت معلم مشغول به تحصیل بوده ولی تحت سرپرستی پدر و مادر خود هستند و پدران آنها در قید حیات هستند.

نیازهای اساسی مازلو

1- نیاز فیزیولوژیک: نیاز آشکار به غذا، آب، هوا، خواب، و رابطه جنسی است که ارضایشان برای بقا اساسی و ضروری است. از این رو نیازهای جسمانی نیرومندترین نیازها است.

2- نیاز به امنیت: پس از رفع نیازهای جسمانی، نیازهای ایمنی انگیزه انسان قرار می گیرند. این نیازها عبارتنداز: امنیت، ثبات، حمایت، تعلم، رهایی از ترس و اضطراب.

3- نیاز به تعلق و محبت و وابستگی: زمانیکه به حدی معینی از احساس ایمنی و تأمین دست یافتیم. متوجه ارضای نیازهای تعلق و محبت می شویم. ممکن است برای یافتن احساس تعلق، به گروه بپیوندیم و ارزشها یا ویژگی های آن را بپذیریم. و با ایجاد رابطه نزدیک و مهرآمیز با مردم نیاز محبتمان را برآورده سازیم. در این رابطه هاست که ایثار و محبت به اندازه دریافت، و اهمیت پیدا می کند.

4- نیاز به احترام: اگر به اندازه کافی از احساس محبت و تعلق بهره مند شویم. آنگاه به احساس احترام نیاز خواهیم داشت. مزلو بین دو نوع نیاز به احترام فرق گذاشته است. این دو نوع نیاز عبارتنداز: احترامی که دیگران می گذارند و احترامی که به خودمان می گذاریم. احترامی که دیگران می گذارند مقدم است. زیرا ظاهراَ دشوار بتوان درباره خود به نیک اندیشید. مگر آنکه اطمینان حاصل کرد که دیگران درباره ما نیک می اندیشیند.

5- نیاز به تحقق خود: اگر همه این نیازها را برآورده سازیم، آنگاه به سوی عالیترین نیاز، یعنی نیاز به تحقق خود روی می آوریم. تحقق خود را می توان کمال عالی و کاربرد همه تواناییها و محقق ساختن تمامی خصایص و قابلیتهای خود دانست. پس باید به آنچه استعداد بالقوه اش را داریم، تبدیل شویم.

فهرست مطالب پروژه

تشکر و قدردانی

پیشگفتار

چکیده تحقیق

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

تعریف موضوع تحقیق

هدفها و سؤالهای ویژه تحقیق

فرضیه های تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

روش انجام تحقیق

محدودیتهای تحقیق

پیشینه مختصری از تحقیقاتی که تاکنون در ایران در این زمینه انجام شده است.

فصل دوم:سابقه موضوع تحقیق

پایه های علمی و نظریه های مربوط به مسئله مطرح شده

سلسله مراتب نیازهای پنجگانه روانی از دیدگاه مازلو

خلاصه ای از اهم تحقیقات انجام شده با ذکر جزیئات لازم

فصل سوم: روش تحقیق

نوع تحقیق

روش آماری

متغیرهای تحقیق

جامعه هدف و حجم نمونه

ابزار سنجش

شیوه نمره گذاری

اعتبار روایی پرسشنامه

روش نمونه گیری

ویژگیهای نمونه

روش جمع آوری اطلاعات

فصل چهارم: یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته ها

فصل پنجم: نتبجه گیری

نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

میزان تعمیم پذیری به جامعه هدف

پیشنهادات

فهرست منابع

پیوست

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید