تحقیق کودک آزاری در وابستگان به مواد مخدر افیونی

تحقیق کودک آزاری در وابستگان به مواد مخدر افیونی تحقیق کودک آزاری در وابستگان به مواد مخدر افیونی

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 38 KB

تعداد صفحات : 75

بازدیدها : 249

برچسبها : کودک آزاری دانلود تحقیق

مبلغ : 1500 تومان

خرید این فایل

دانلود تحقیق بررسی شیوع کودک آزاری در وابستگان به مواد افیونی مراجعه کننده به مراکز ترک خود معرف

هدف اصلی این تحقیق بررسی شیوع کودک آزاری در وابستگان به مواد افیونی مراجعه کننده به مراکز ترک خود معرف شهر یزد بود.

اهداف فرعی تحقیق

1- بررسی فراوانی نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنس، شغل، تحصیلات، وضعیت اقتصادی، وضعیت مسکن، وضعیت تأهل، سابقه بیماری روانی در خانواده، سابقه بیماری جسمی، سابقه اعتیاد در خانواده، سابقه طلاق در خانواده، سابقه آزار جسمی از طرف والدین در دوران کودکی نمونه های مورد مطالعه، سابقه انواع مسامحه از طرف والدین در دوران کودکی نمونه های مورد مطالعه، تعداد فرزندان و بررسی توزیع فراوانی کودک آزاری برحسب جنس کودکان آزار دیده، تعداد موارد کودک آزاری، انواع آزار جسمی اعمال شده، انواع آزارهای مسامحه اعمال شده در کودکان.

2- بررسی میزان فراوانی کودک آزاری در نمونه های مورد مطالعه برحسب مدت زمان وابستگی و اعتیاد، نوع ماده مخدر مصرفی، طریقه مصرف مواد و سابقه مصرف مشروبات الکلی در حد افراط و مستی.

3- بررسی فراوانی کودک آزاری در نمونه های مورد مطالعه برحسب انواع حالات قبل از اقدام به کودک آزاری و بعد از اقدام به کودک آزاری.

تعریف واژه ها

وابسته به مواد افیونی: به کلیه افرادی گفته می شود که طبق ملاک های DSM IV وابسته به یکی از انواع مواد مخدر (تریاک- شیره- سوخته- هروئین) می باشد.

کودک آزاری

عبارت است از کلیه صدمات و آزارهای جسمی و روانی و سوء رفتارهای جنسی و غفلت های رفتاری یا بدرفتاری با کودک توسط شخصی که عهده دار مسئولیت سلامت و رفاه وی می باشد و شامل انواع زیر می باشد؛

سهل انگاری و اهمال و غفلت

شایع ترین فرم بدرفتاری با کودکان می باشد و عبارتست از کوتاهی کردن و سهل انگاری در آماده کردن مناسب و کافی کلیه عوامل مراقبت و نگهداری مناسب از کودک و به عبارت دیگر سهل انگاری در حفاظت از کودکان در مقابل خطرات که بدخواهانه یا جاهلانه صورت گیرد و می تواند فیزیکی- خلقی یا تربیتی باشد و کلا سهل انگاری و مسامحه شامل انواع سهل انگاری های فیزیکی، خلقی، تربیتی و بهداشتی درمانی می باشد.

آزارهای فیزیکی

به کلیه اعمالی که نتیجه آن صدمات جسمی به کودک می باشد و از روی عمد انجام شود، گفته می شود این اعمال شامل کتک زدن، سوزن زدن، لگد کردن، گاز گرفتن، سوزاندن، مسموم کردن و غیره می باشد.

آزارهای روانی

آزارهای روانی عبارتست از اینکه شخصی به کودک انتقال دهد که وی بی ارزش یا بی بها یا دارای نقص و عیب است و یا او را حبس نماید و از روابط اجتماعی وی جلوگیری نماید یا او را خوار و ذلیل نماید و یا از محبت و دوست داشتن محروم نماید.

آزارهای خلقی عبارتند از: تهدیدها و هتک حرمت و ناموس و حملات شفاهی و زبانی

آزارهای جنسی

به کلیه رفتارهای جنسی بین یک بزرگسال و یک کودک گفته می شود و زمانی که یکی از آنها بزرگتر از دیگری است و از روی اجبار وی را به این عمل وادار می کند این اعمال میتواند بین دو کودک نیز اتفاق افتد. زمانی که یکی از دیگری بزرگتر باشد و دیگری را مجبور به این کار بکند، همچنین این اعمال می تواند مابین دو جنس یکسان و یا دو جنس مخالف باشد. آزارهای جنسی طیف وسیعی از دستکاری و یا تماس از روی لباس تا تجاوز جنسی را هم شامل می شود.

آزارهای مراسم و آئین خرافی

عبارتست از کلیه آزارهایی که به سبب اعتقادات و عقاید خرافی به کودک اعمال می شود مثلا اعتقادات شیطانی. این آزارها می تواند فیزیکی، خلقی، روانی و یا جنسی باشد.

فهرست مطالب تحقیق

کودک آزاری

تاریخچه

سبب شناسی

علائم بالینی و تشخیص

معاینات و آزمایشات پاراکلینیکی

تشخیص های افتراقی

عوارض کودک آزاری

مبانی روانشناختی و خصوصیات والدین سوء رفتارگر

سیر و پیش آگهی

پیشگیری

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید