مقاله سرریز شدن بافر

مقاله سرریز شدن بافر مقاله سرریز شدن بافر

دسته : برق ،الکترونیک و مخابرات

فرمت فایل : word

حجم فایل : 16 KB

تعداد صفحات : 29

بازدیدها : 186

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 12000 تومان

خرید این فایل

مقاله سرریز شدن بافر

مقاله سرریز شدن بافر

حملات و دفاعهایی برای اسیب پذیری دهه اخیر

چکیده سرریزهای بافمتدلترین شکل اسیب امنیتی در طی ده سال گذشته است. ضمنا، شدن  حوزۀ آسیب های نفوذ شبکه از راه دور را شامل می شود در جایی که یک کاربر اینترنت درصدد بدست آوردن کنترل نسبی  میزبان است.  اگر آسیب های لبریزی بافر بطور موثر حذف گردد، بخش زیادب از تهدیدهای امنیتی جدی نیز حذف می شود در این مقاله به انواع آسیب های لبریزی بافر و حملات مربوطه اشاره می کنیم و اقدامات دفاعی مختلف را بررسی می کنیم که شامل روش Guard  Stack است. سپس ترکیبات روش هایی را که می توانند مشکل عملکرد سیستم های موجود را حذف کنند بررسی می کنیم در حالیکه عملکرد سیستم های موجود حفظ می گردد.

مقدمه : لبریزی بافر شایع ترین مشکل آسیب امنیتی در ده های اخیر بوده است آسیب های لبریزی بافر در حوزۀ آسیب های نفوذ شبکه از راه دور حکمفرماست در جایی که یک کاربر اینترنت به جستجوی  کنترل کامل یا نسبی یک میزبان است چون این نوع حملات هر کسی را قادر می سازد که کنترل کلی یک میزبان را به عهده بگیرد آنها یکی از جدی ترین حملات هرکسی را قادر می سازد که کنترل کلی یک میزبان را به عهده بگیرد آنها یکی از جدی ترین مولود تهدید های امنیتی محسوب می شوند حملات لبریزی بافر یک بخش مهم از حملات امنیتی را تشکیل می دهند زیرا آسیب های لبریزی به آسانی کشف می گردند. با اینحال آسیب های لبریزی بافر در گروه حملات نفوذ از راه دور قرار می گیرند زیرا  یک آسیب پذیری لبریزی بافر مهاجم را با آنچه که نیاز دارد نشان می دهد یعنی توانایی تزریق و اجرای رمز (کد) حمله. کد حملۀ تزریق شده با برنامۀ آسیب پذیر کار می کند و به مهاجم امکان آن را می دهد که عملکرد لازم دیگر برای کنترل رایانۀ میزبان را در اختیار بگیرد. مثلا از بین بردن حملات بکار رفته در ارزیابی آشکار سازی تهاجم در ازمایشگاه لینکلن در 1998 سه مورد از نوع حملات مهندسی اجتماعی اساسی بودند که به اعتبارات کاربر حمله کردند و دو مورد از نوع لبریزی های بافر بودند و 9 مورد از 13 مورد مشاوره های CERT از 1948 شامل لبریزی های بافر بود و حداقل نیمی از مشاوره های CERT 1998 شامل اینحال  لبریزی های بافر بود بررسی غیر رسمی درباره خدمت آسیب پذیری  امنیتی نشان داد که تقریبا  2/3 پاسخ دهندگان عقیده داشتند که لبریزیهای بافر علت اصلی آسیب پذیری امنیتی است. 

بافرهای پرش بلند: c شامل یک سیستم موسوم set ymp/longsmp است. اگر مهاجم بتواند حالت بافر را خراب کند آنگاه longJmp(buffer) به کد مهاجم پرش خواهد کرئ مانند مکان نما های تابع بافرهای lingJmp می توانند هر جایی تخصیص داده شوند بنابراین مهاجم فقط باید یک بافر قابل لبریزی را پیدا کند . یک مثال از این شکل حمله در مقابل perld.003 ظاهر گردیدحنله ابتدا یک بافر LongJmp را خراب کرد برای بازیابی استفاده شد وقتی که لبریزی های بافر آشکار می شوند و سپس شامل مود بازیافت بود که باعث شد که مفسر perl به کد حمله پرش کند.

ترکیب کردن تزریق کد و روش های خراب کردن و جریان کنترل

در اینجا به بررسی موضوعات ترکیب تزریق کد مهاجم و روش های خراب رکدن جریان کنترل می پردازیم. ساده ترین شکل حمله لبریزی بافر یک روش تزریق را با یک خرابی رکورد فعال سازی در یک رشته واحد ترکیب می کند مهاجم یک متغیر خودکار قابل لبریزی را قرار می دهد و به برنامه یک رشته بلند را تغذیه می کند که بطور همزمان بافر را لبریز می کند تا رکورد فعالیت را تغییر دهد و حاوی کد حمله تزریق شده است. 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید