پروژه کارآموزی سنگهاي ساختماني (مرمريت و گرانيت)

پروژه کارآموزی سنگهاي ساختماني (مرمريت و گرانيت) پروژه کارآموزی سنگهاي ساختماني (مرمريت و گرانيت)

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 103 KB

تعداد صفحات : 20

بازدیدها : 247

برچسبها : گزارش كارآموزي معدن سنگهاي ساختماني مرمريت گرانيت

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود گزارش كارآموزي شركت سرمايه گذاري توسعه معادن با موضوع سنگهاي ساختماني (مرمريت و گرانيت)

فهرست عناوین مطالب

بخش اول مرمریت

مقدمه

فصل اول: مشخصات معدن (شامل مشخصات: جغرافیایی بهره بردار و تاریخچه معدن)

فصل دوم: زمین شناسی و مختصات کانسار و ماده معدنی و طرحهای اکتشافی

فصل سوم: مشخصات استخراجی معدن

فصل چهارم: حفاری و آتشباری

فصل پنجم: کارهای جانبی شامل (نگهداری بارگیری و حمل و نقل تهویه و آبکشی)

فصل ششم: ایمنی در معدنی

فصل هفتم: خدمات فنی و تأسیسات معدن

فصل هشتم: مدیریت و اقتصاد معدن

فصل نهم: نتایج و پیشنهادات - گزارشات و مراجع

بخش دوم: گرانیت

فصل دهم: مشخصات معدن (شامل مشخصات: جغرافیایی بهره بردار و تاریخچه معدن)

فصل یازدهم: زمین شناسی و مختصات کانسار و ماده معدنی و طرحهای اکتشافی

فصل دوازدهم: مشخصات استخراجی معدن و حفاری و آتشباری

فصل سیزدهم: کارهای جانبی شامل (نگهداری بارگیری و حمل و نقل تهویه و آبکشی)

فصل چهاردهم: ایمنی در معدن و خدمات فنی و تأسیسات معدن

فصل پانزدهم: مدیریت و اقتصاد معدن

فصل شانزدهم: نتایج و پیشنهادات

------------------

گزارش کارآموزی سنگهاي مرمر و گرانيت ساختماني

بخشهایی از متن

مرمریت

مقدمه :

مرمریت یک سنگ دگرگونی به شمار می رود که طیّ میلیون ها سال تحمّل فشار و حرارت بوجود آمده است. از بقایای معادن قدیمی که درکردستان یافت می شود. یک معدن مرمریت نیز وجود دارد که شاید قدمتی بیش از 500 سال داشته باشد. نیاز امروزه جوامع بشری به این گونه سنگ های تزئینی باعث شده که بازار خوبی برای آن ها فراهم باشد و متعاقب آن اکتشاف و استخراج بیشتری برای این سنگ صورت پذیرد. در ابتدا این سنگ ها به روش انفجاری استخراج می شدند، امّا اکنون با توجه به پیشرفت در علوم و صنایع مختلف روش های نوین تری مانند استفاده از دستگاه های حفاری و دستگاه سیم برش به کار می رود.

معادن مرمریت نیز بسان گذشته دارای سادگی در اکتشاف و استخراج نیستند. چه بسا معادنی که به ظاهر، از نظر مسایل اکتشافی و ذخایر سنگی غنی بوده اند اما بعد از چند سال استخراج از آن ها متوقف شده و باعث ورشکسته شدن افراد و شرکت ها شده اند.

گرانیت

گرانیت یک سنگ آذرین اسیدی نفوذی است و انواع و رنگهای مختلفی دارد. در استان کردستان 4 رنگ گرانیت یافت می شود که عبارتند از 1-سبز 2- سفید 3- سیاه 4- کِرِم معدن مورد نظر دارای گرانیت سبز است. نام این معدن کنگره است.

این معدن در 38 کیلومتری جنوب غربی قروه و در بخش پنجه علی و روستای کنگره است و به علت نزدیکی به روستای کنگره به این نام معروف شده است. تاریخچه سنوات این معدن به سال 75 برمی گردد، اما تاریخ فعالیت رسمی آن سال 79 است. نوع ماده معدنی آن جزء مصالح ساختمانی محسوب می شود. این معدن دارای راه آسفالتی است که در جهت شمال است و شهرهای سنندج و قروه را به هم وصل می کند. راه شوسه آن، به سمت روستای کنگره است و راه جیپ روی آن به سمت شمال و به سمت معدن است. نزدیکترین شهر به آن 61519 نفر جمعیت دارد. ارتفاع بلندترین نقطه آن 2860 متر است و ارتفاع آن از سطح آبهای آزاد 2820 است.

طول جغرافیایی آن و عرض آن است. اب و هوای این منطقه مانند دیگر نقاط این شهرستان آب و هوای سرد و معتدل است و بارندگی اعم از برف و باران در آن فراوان است. در فصل بهار باران فراوانی در آن وجود دارد، اما در فصل تابستان گرمای هوا در حدود 30 تا 38 درجه سانتیگراد است و تابستان نسبتاً خشکی دارد.

نتایج و پیشنهادات

با توجه به کوچک بودن معدن، در مجموع عملکرد آن مثبت و قابل توجه است. وظایف به خوبی و با دقت تمام انجام می شود و برخلاف معدن پشت باسکول، معدن کنگره، در بحث ماشین آلات پیشرفته تر است و وسایل و دستگاهها و ماشین آلات آن تازه تر و پیشرفته تر است. چون تعداد افراد معدن کم است به همان نسبت نظارت بر آنها نیز ساده تر است و وجود تکنسین های مجرب باعث سادگی اموردر معدن شده و کارها به خوبی پیش می رود. اکثر محصولات این معدن درجه 1 محسوب می شود و در درجه بندی ها کمتر سنگ ممتاز و درجه 2 قرار می دهند. البته با توجه به ذخیره قطعی معدن، می توان میزان استخراج سالیانه را تا 4000 الی 5000 تن بالا برد.

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید