مقاله مشاوره پیش از ازدواج اطلاع‌رسانی به جوانان

مقاله مشاوره پیش از ازدواج اطلاع‌رسانی به جوانان مقاله مشاوره پیش از ازدواج اطلاع‌رسانی به جوانان

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 38 KB

تعداد صفحات : 17

بازدیدها : 254

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

مقاله مشاوره پیش از ازدواج اطلاع‌رسانی به جوانان

 مقاله مشاوره پیش از ازدواج اطلاع‌رسانی به جوانان

مقدمه:

به طور کلی یکی از موضوعات اصلی دوره جوانی، ازدواج است. در ازدواج تداوم زندگی و امنیت خاطر از اهمیت بسیار برخوردار است. در این پدیده اجتماعی، طرفین در ارضاء نیازهای اولیه، ارتباطات اجتماعی و پرورش فرزند از یکدیگر بهره می جویند و زوجین سعی می کنند تا نگرشها، باورها و ارزشهای فرهنگی را به فرزندان خود منتقل کنند. 

همیشه در ذهن افرادی که مبادرت به ازدواج می کنند سئوالاتی از قبیل اینکه به چه منظور ازدواج می کنند و هدف از ازدواج چیست، مطرح می شود. به مشکلات پیش روی خود می اندیشند و با تفکر مثبت و هدفمند شدن افکار ، اقدام به ازدواج می نمایند.در مشاوره قبل از ازدواج افراد با توجه به نیازها و تواناییها و اطلاعات خود، با مشاور با تجربه ای صحبت می کنند تا به موفقیت دست یابند

مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع‌رسانی به جوانان

بدون تردید ازدواج یكی از باارزش‌ترین و مقدس‌ترین وقایع و فعالیت‌ها در زندگی اكثر بزرگسالان است كه نه تنها مورد پذیرش و تایید اقوام و ملل مختلف در دنیا است بلكه از جانب تمامی ادیان الهی نیز مورد تاكید واقع شده‌است، چنانچه در دین مقدس اسلام ازدواج به عنوان یكی از اركان دین و حافظ نیمی از دین معرفی شده است. (من تزو‏ج فقد احرز شطر دینه، فلیتق الله فی الشطر الثانی1) در فرهنگ ما نیز ازدواج سنتی خوشایند است كه نه تنها خانواده‌ها، بلكه بیشتر جوانان هم، چه پسر و چه دختر آن را دوست دارند و انتظار دارند كه در سن و موقعیت مناسب ازدواج كنند تا با تشكیل خانواده از دروازه ورود به دنیای بزرگسالی و استقلال بگذرند. در عین حال رسیدن به استقلال با خود مسئولیت‌هایی هم به همراه می‌آورد. با تشكیل خانواده جدید، جوان دیگر خود را تنها فردی از خانواده اولیه‌اش نمی‌داند، بلكه می‌بیند خود تشكیل‌دهنده و بوجودآورنده سلول جدیدی از جامعه، یعنی یك خانوار تازه است.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید