مقاله مدیریت ورزشی

مقاله مدیریت ورزشی مقاله مدیریت ورزشی

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 12 KB

تعداد صفحات : 18

بازدیدها : 446

برچسبها : مدیریت ورزشی

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله بررسی مدیریت ورزشی و تعاریف و اهداف آن

مقاله حاضر به بررسی، تعریف مدیریت ورزشی، هدف مدیریت ورزشی، مدیریت ورزشی ؛ هویت و ماهیت می پردازد و در انتها نیز منابع آورده شده است.

بخشهایی از متن مقاله

مقدمه

مدیریت دارای یک تعریف عام است به هدایت یک گروه از افراد در یک سازمان و یا نهاد خاص توسط یک فرد باز می گردد و از آن به عنوان توانایی کار کردن با و به وسیله دیگران یاد می کند. یک مدیر ورزشی باید فردی باشد که بتواند اهداف آن سازمان کوچک یا بزرگ ورزشی را عملی ساخته و به عنوان مثال، یک فدراسیون ورزشی به عنوان یک سازمان ورزشی یک سری اهداف سازمانی و تعمیم آن رشته ورزشی خاص را در کشور دنبال می کند. امروزه سازمانهای ورزشی به دنبال اهمیت خاصی که ورزش در ابعاد مختلف در دنیا داراست، دارای اهمیت ویژه ای هستند که به این ترتیب مدیران این سازمانها نیز از حساسیت خاصی برخوردارند.

بسیار ممکن است کسی مدیر یک سازمان اقتصادی مهم را نشناسد ولی، بیشتر افراد؛ رؤسای باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی البته به ترتیب اهمیت ورزشی که برای آنان داراست می شناسند.

...

تعریف مدیریت ورزشی

از تعریف عمومی که برای مدیریت وجود دارد، فاصله زیادی نداشته و در واقع بخش تخصصی ورزشی به دنبال این تعریف می آید. سازماندهی، برنامه ریزی، کنترل و نظارت در ورزش و تربیت بدنی تعریفی است که برای مدیریت ورزشی می شناسیم. هویت مدیریت ورزشی امروزه در جهان شناخته شده است چرا که در دانشگاه های بزرگ جهان که رشته تربیت بدنی را دارند مدیریت و برنامه ریزی یکی از رشته هایی است که در آنجا تدریس می شود و افرادی که در این بخش تربیت می شوند برای اداره امور ورزش و تربیت بدنی جهت پیدا می کنند و در دو بخش یکی مدیریت اماکن تاسیسات و دانشکده ها و دیگری در ورزش قهرمانی هم از نظر اجرا و هم برنامه ریزی به خدمت گرفته می شوند. سپس آنان بر حسب تجربه با علاقه خود جذب بازار کار در سایر شاخه های مدیریتی در بخشهای ورزش قهرمانی، همگانی، مدارس، فداراسیون ها و سازمانهای ورزشی، و نیز باشگاه ها می شوند. در سیستم ورزشی کشور ما ایران نیز باید همان الگو برای تربیت و به کارگیری مدیران ورزشی به کار گرفته شود و البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کشور ما شرایط خاص خود را دار است . ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید