مقاله رمانتیسم

مقاله رمانتیسم مقاله رمانتیسم

دسته : هنر و گرافیک

فرمت فایل : word

حجم فایل : 18 KB

تعداد صفحات : 21

بازدیدها : 215

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

مقاله رمانتیسم

مقاله رمانتیسم

رمانتیسم

نام جنبش هنری كه در اواخر سده هجده و اوایل سده نوزده میلادی شكل گرفت. رمانتیسم به قدری جلوه ها و نمودهای متنوعی دارد كه ذكر یك توصیف واحد برای آن غیر ممكن است. اما مووضع اصلی آن اعتقاد به ارزش تجربه شخصی و فردی است.

كلمه رمانتیك كه از قرن 17 در انگلستان مورد تعبیرات شاعرانه به كار می رفت از سال 1676 وارد فرانسه نشد. مدت زیادی مترادف با  Pittoresgeu خیال انگیز و Romanes (افسانه ای).

هنرمند رمانتیك ارزش های شهودی و غریزی را مورد كاوش قرار می دهد. هگل (فیلسوف بزرگ آلمانی در گفتاری در بازه زبیا شناسی) میگه، در هنر رمانتیك، خرم را ایده روزی ماده كه این هنر مدعی بازنمایی آن است، تعیین می‌كند.

رمانتیسم فرانسه با آنكه نخست تحت تاثیر ادبیات بیگانه بود فاصله به صورت مكتب مشتكل و پر سر و صدایی در آمد و تاثیر آن به قدری بود كه هنرمندانی از قبیل مارتین- آلفرد دووینی و الكساندر دو ماپدر و ویكتور گوو آلفره دو موسه و نسبت بود و ژرژسان را كه اغلب از لحاظ روحیه و طرز فكر خیلی با هم فرق داشتند در میان طوفانی از هیجان به دنبال كشید.

به طوری كه در اواخر دوره رمانتیسم، ادبیات انگلستان و آلمان نیز كه دوره رو نقشان به سر آمده بود تحت تاثیر ادبیات فرانسه قرار داشتند.

ادبیات رمانتیك در كشورهای مختلف

در انگلستان: دسته كوچكی از شاعران انگلیسی بودند كه در اطراف دریاچه های شمال غربی انگلستان جمع شده بودند و از سال 1798 تا 1815 نخستین اشعار رمانتیك كامل را به وجود آوردند. در میان این عده معروف تر از همه ویلیام و وردزورت W- Wordsworth است كه او را «شاعر طبیعت» می نامند. پاره ای از اشعار وی به وصف زندگی دهقانان اختصاص یافته و به صورتی ساده و تغزلی سروده شده و دارای لطف و جذبه خاصی است. اشعار ساده و روان او كه احساسات پاك و تشبیهات عالی در آن به چشم می خورد نمونه بارزی از رمانتیسم اروپاست.

یكی دیگر از این شاعران كلریجColeridye است كه زندگی بی سرو سامانی داشت.

در سفری كه به آلمان دارد سخرانی های ادبی بسیاری ایراد می‌كند. و مقاله های انتقادی و فلسفی متعددی می نویسد. یكی از منظومه‌های او كه «قصه دیانورد فرتوت» نام دارد شاهكار اشعار اسرار آمیز و درد آلود در مانتیك است. 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید