تحقیق بررسی سرامیک

تحقیق بررسی سرامیک تحقیق بررسی سرامیک

دسته : عمران

فرمت فایل : word

حجم فایل : 201 KB

تعداد صفحات : 47

بازدیدها : 252

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

تحقیق بررسی سرامیک

تحقیق بررسی سرامیک

فهرست:

مقدمه

تعریف سرامیك

مواد نووسرامیك های پیشرفته

.  فن آوری ضد سایش در سطوح سرامیكی

نانوسرامیك

فلدسپار-ماده مورد استفاده در سرامیكها

منابع

.....................................................

قسمتهایی از متن:

    مقدمه:                                                                                    

زمانی كه بشر به استفاده از ظروف سفالین پرداخت، دست ساخته هایش بسیار ابتدائی و عاری از هر گونه تزئین یا پوشش لعاب بود، ولی بتدریج كه ذوق و سلیقه و حسن زیبائی شناسی قوت گرفت ظروف سفالین به نقوش گوناگون و سپس به پوشش لعاب آرایش داده شد.
كاوشهای باستانشناسی در محوطه های باستانی ایران موید آن است كه تسلسل و تكامل ساخت ظروف بی لعاب در قرون متمادی حفظ گردیده و هنرمندان سفالگر با پیشرفت هنر سفلگری همزمان و در كنار ظروف سفالین لعابدار در ظروف بی لعابدار در ظروف بی لعاب نیز مبتكر بوده و این شیوه و سنت را تا به امروز حفظكرده اند. وفور ظروف بی لعاب به نسبت انواع دیگر سفالینه بعلت كاربرد این نوع سفالینه در زندگی توده مردم بوده است.
تاریخ گذاری ظروف بی لعاب اوایل اسلام بعلت ادامه سنت سفالگری ساسانی ، بسیار مشكل است و بدین سبب متخصصان این نوع سفالینه را عرب ساسانی نامیده اند.
...

در 60 سال اخیر در مورد 25 گروه مختلف از سرامیك‌های پیشرفته، تحقیقات وسیعی صورت گرفته و بسیاری از آنها به تولید رسیده‌اند. در سالهای اخیر، شكوفایی و گسترش صنایع الكترونیك و همچنین كاربرد وسیع سرامیك‌های پیشرفته در صنایع مربوط به تكنولوژی پزشكی و اتومبیل‌سازی، موجب رشد چشمگیر بازار سرامیك‌های پیشرفته گردیده‌است و اكنون این سرامیك‌ها رقمی حدود 50 میلیارددلار را به خود اختصاص داده‌اند (بدون احتساب سرامیك‌های سنتی، شیشه و مواد نسوز معمولی). این بازار از نرخ رشد سالانه‌ا‌ی در حدود 7-6 درصد برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود كه نرخ رشد آن در سالهای آینده همچنان افزایش یابد.

موادی كه در سالهای آینده از اهمیت روزافزون برخوردار خواهندبود، موادی چون شیشه‌های پیشرفته، كربن و كامپوزیت‌ها می‌باشند. بطور مثال در سالهای اخیر توجه زیادی به كامپوزیت‌های زمینة سرامیكی معطوف شده‌است (به‌خصوص به انواعی از این مواد كه در دماهای بالا قابل استفاده هستند). مواد كربنی و تكنولوژی‌های مربوطه نیز مورد توجه زیادی قرار دارند.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید