مقاله رابطه افسردگی با گرایشات مذهبی

مقاله رابطه افسردگی با گرایشات مذهبی مقاله رابطه افسردگی با گرایشات مذهبی

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 19 KB

تعداد صفحات : 32

بازدیدها : 176

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

مقاله رابطه افسردگی با گرایشات مذهبی (نماز)

مقاله رابطه افسردگی با گرایشات مذهبی

 فهرست مطالب:

افسردگى چیست؟

علائم و نشانه هاى افسردگى

افسردگى در گروههاى مختلف

انواع افسردگى

علل افسردگى

ارتباط افسردگى با بیماریهاى دیگرودرمان افسردگى

نقش دین در بهداشت روان

رابطه نحوه برپاداری نمازباافسردگی

منابع

.........................................................

بخشهایی از متن:

افسردگى چیست؟

افسردگى یکى از رایجترین بیماریهاى روانى است که باعث مراجعه به روانپزشکان، روانشناسان و سایر متخصصان بهداشت روان می‌گردد. در هر لحظه از زمان حداقل ١٥ تا ٢٠ درصد افراد بزرگسال جامعه ممکن است عوارض و نشانه‌هاى افسردگى شدید را از خود نشان بدهند و میلیونها نفر در هر لحظه در جهان تحت درمان افسردگى قرار می‌گیرند.
در زبان روزمره براى توصیف افسردگى از احساسات غمگینى، ناکامى، ناامیدى و شاید هم رخوت و بی‌حالى استفاده می‌شود. معمولاً مردم تصور می‌کنند که افراد افسرده تن‌پرور ، خودخواه و یا اهل تمارضند و سعى می‌کنند آنها را با عباراتى همچون «سعى کن خودت را جمع‌وجور کنی» نصیحت نمایند.در طول زندگى همه ما دوره‌هاى کوتاه و بلند احساس داشتن غم، عدم خوشحالى و یا نظایر آن خصوصاً در هنگام از دست دادن همسر و یا نزدیکان، هنگام کار و یا از دست دادن کار را تجربه می‌کنیم و همه ما قادر به مقابله با این حوادث هستیم.
...

رابطه میان میزان اعتقادات دینی و میزان اضطراب،دانشجویان

این پژوهش به منظور بررسی چگونگی رابطه میان میزان اعتقادات دینی و میزان اضطراب دانشجویان دانشگاههای تهران  صورت پذیرفته است. بدین منظور، پرسش‌نامه معبد (برای ‌اندازه گیری میزان اعتقادات مذهبی) و پرسش‌نامه اضطراب به‌ وسیله 200 تن از دانشجویان دانشگاههای تهران تکمیل شده است. یافته‌ها حاکی از آن است که میان میزان اعتقادات مذهبی و میزان اضطراب، رابطه عکس برقرار است‌؛ یعنی، در گروهی که میانگین نمره اضطراب بالا بود، میانگین نمره اعتقادات مذهبی بسیار پایین بوده و در گروهی که میانگین نمره اعتقادات مذهبی بالا بود، میانگین نمره اضطراب پایین بوده است.

روان‌شناسی و دین در ایران

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، روان‌شناسان ایرانی توجهی به قلمرو مذهب نداشتند و بی اقبالی آنان، شاید به دلیل هم‌عصر‌بودن با دوره دوم روان‌شناسی غربی بوده، که با دین و مذهب به شدت سر ستیز داشته است‌؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی به وجود آمد و تلاشهای نوینی آغاز گشت.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید