مقاله ایران و انقلاب دیجیتال

مقاله ایران و انقلاب دیجیتال مقاله ایران و انقلاب دیجیتال

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 17 KB

تعداد صفحات : 20

بازدیدها : 202

برچسبها : دانلود مقاله انقلاب دیجیتال

مبلغ : 1500 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله ایران و انقلاب دیجیتال

مقاله ایران و انقلاب دیجیتال

چکیده هایی از متن:

ایران، جامعه ای است پیچیده و با سابقه تاریخی و فرهنگی دیرینه که بیش از هر. در سه دهه آخر قرن بیستم این کشور رفت و برگشت های متعددی را در فرایند گذر از سنت به مدرنیسم تجربه کرده و به ویژه طی دو دهه بعد از انقلاب، با حاکمیت حکومت دینی، هر چند تکلیف خود را در بسیاری از مباحث بنیادین معاصر از جمله دموکراسی، آزادی، رابطه تجاری و سیاسی با جهان و توسعه اقتصادی و امثال آن تا حدی روشن ساخته ولی برای مثال، هنوز در زمینه مباحث کلیدی چون مبانی ارزشی برنامه ریزی توسعه دچار چالش است. برای مثال، هنوز نمی داند با ماهواره و یا اینترنت چه بکند.

از بعد رتبه بندی جهانی، متأسفانه ایران به دلیل درگیر بودن در بحث مبانی و مفاهیم و کشمکش های سیاسی حاصل از آن و درگیر بودن برخی مسئولان و مدیران عالی در بازی های قدرت به رغم وجود امکانات پیشرفت (منابع سرشار انرژی و مواد خام، نیروی انسانی توسعه خواه و تحول جو و...) وضعیت درخشانی ندارد.
...

انقلاب دیجیتال و عرصه عمومی

در حوزه فرهنگ ایران فرصتی درخشان پیدا خواهد کرد برای مبادله کالاهای فرهنگی خود و یافتن سهمی در خور، در بازار کالاهای فرهنگی و ایفای نقش در عرصه میراث پربار معرفتی فرهنگی و ادبی خود در جامعه جهانی

۶- دیجیتالی شدن فرایندها و سیستم ها با هدف بهبود بهره وری، کیفیت و رقابت پذیری طراحی و اجرا و هدایت شود. دیجیتالی شدن بدون هدف، و صرفاً با انگیزه همگامی با جهان پیشرفته پرهزینه و بی ثمر خواهد بود

نمودار زیر، مدلی ارائه می دهد که می تواند راهنمای تدوین برنامه های اجرایی طرح های ملی مانند تکفا باشد.

با توجه به این نکات و نیز وضع موجود سازمان ها و ساختارها در ایران است که به نظر می رسد طرح های ملی چون تکفا در ایران به مدیریت و رهبری پیچیده و ویژه ای نیاز داشته باشند. این طرح باید خود را به عنوان طرح تحول استراتژیک تلقی کند و تیم هایی مرکب از صاحب نظران مجرب دارای دانش و تجربه نوین مدیریت تحول استراتژیک اجرای آن را رهبری کنند.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید