مقاله بررسی معماری پارکینگ

مقاله بررسی معماری پارکینگ مقاله بررسی معماری پارکینگ

دسته : معماری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 17 KB

تعداد صفحات : 30

بازدیدها : 290

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 5200 تومان

خرید این فایل

مقاله بررسی معماری پارکینگ

 مقاله بررسی معماری پارکینگ

بخشهایی از متن مقاله:

 1-12 ترافیك و مشكلات پاركینگ

یكی از مشكلات ناشی از ترافیك جاده ای مشكل یا معضل پاركینگ می باشد ومسائل نقلیه نه تنها به فضای حركت بلكه همچنین به فضاهایی جهت پارك كردن یا سوار كردن یا پیاده كردن نیاز دارند آمار نشان می دهد كه از 8760 ساعت در سال هر اتومبیل فقط چیزی حدود 400 ساعت تردد جاده ای دارد و 8360 ساعت باقیمانده را متوقف است صاحبان اتومبیل ها ترجیح می دهند اتومبیل های خود را حد الامكان در نزدیكترین مكان به محل اقامتشان یا كارشان پارك كنند و پیاده روی را به حداقل برسانند .

این مساله نیاز مبرم به ایجاد فضای پارك در نواحی مركزی بریتانیا (C-B-D: Centeral British Districts)  و سایر مناطقی را كه فعالیتهای متمركز در آنها صورت می گیرد افزایش می دهد افزایش روز افزون و سائط نقلیه موتوری ، ابعاد تازه ای به مشكل پاركینگ بخشیده است بررسی سیستماتیك ویژگیها به میزان نیاز و وضع قوانینی كه درجهت كنترل پاركینگ ها بكار می رود كمك بزرگی به مهندسین ترافیك وهمچنین شهر سازان به حساب می آید .

...

2-6-12 : پاركینگ های واقع در سطح ( هم طراز جاده ) :

این قبیل پاركینگ ها كه عمدتا درمحوطه ای خالی پیرامون ادارات ، مجتمع ها یا سوپر ماركت ها ایجاد می شوند ، بسیار متداول است طراحی و مدیریت این پاركینگ ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است علاوه بر آن ملاحظات زیبایی شناسی آنها نیز باید همواره مد نظر باشد .

در این پاركینگها ابعاد m 5 × m 5/2 برای هر اتومبیل در شرایط هندوستان – كافی بنظر می آید .

ولی درامریكا كه استفاده از اتومبیل های درازتر ، بیشتر رایج است ابعاد m 5/5 × m 6/2 توصیه می شود .

طراحی این پاركینگ ها به روشهای مختلف صورت می گیرد ، شمایی چند از این قسم پاركینگ ها در تصویر 3-12 به نمایش گذاشته شده است .

در پاركینگ هایی كه وجهی دریافت می شود ، سیستم معینی برای دریافت وجه پیش  بینی می شود این كار یا بوسیله فروش بلیط توسط مامور مستقر در باجه و یا كارت زدن وبالا رفتن اهرم ایست رو انجام می پذیرد .

3-6-12 پاركینگ های طبقاتی :

پاركینگ های سطحی ( مسطح ) زمین های با ارزش زیادی را در قلب شهر اشغال می كنند واز این حیث ، دسترسی به این فضاها ، غالبا براحتی میسر نمی شود در مواقعی كه ارزش زمین بالاست ویا محدودیت فضا وجود دارد ، یك راه حل ، احداث پاركینگ های طبقاتی است .

پاركینگ های طبقاتی در ظرفیتهای 500 تا 400 اتومبیل طراحی می شوند ظرفیتهای بالاتر از این زمان خروج از پاركینگ را افزایش می دهد ساخت این پاركینگ ها در حداكثر 5 طبقه به همین علت است .

برخی از استاندارد های مطلوب برای طراحی پاركینگ های طبقاتی به قرار زیر است :

1-درصد شیب رامپ : 1:10 عمدتا ، و 1:8 برای رامپ های كوتاه

2-ارتفاع آزاد ( clear)  بین طبقات : m ½

3-ابعاد هر پاركینگ برای هر اتومبیل : m 5 × m 5/2.

4-قوس گردش داخلی : m7

5-عرض تردد در رامپ ها و ورودیها : m 75/3.

6-شیب طبقات بیش از 1:20 نباشد .

7-بار استاندارد : kg/m2 400

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید