مقاله کنترل در مدیریت

مقاله کنترل در مدیریت مقاله کنترل در مدیریت

دسته : مدیریت

فرمت فایل : word

حجم فایل : 6 KB

تعداد صفحات : 10

بازدیدها : 344

برچسبها : کنترل در مدیریت

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

دانلود مقاله تحقیقاتی بررسی کنترل در مدیریت

معرفی و بخشهایی از متن مقاله کنترل در مدیریت

کنترل فراگردی است که از طریق آن عملیات انجام شده با فعالیتهای برنامه ریزی شده تطبیق داده می شوند. این فراگرد برای تصحیح مستمر عملکرد سازمان در جهت دستیابی به اهداف سازمانی به کار گرفته می شود و میزان پیشرفت در جهت تحقق اهداف را نشان می دهد. منظور از روشهای کنترل مدیریتی، روشها و ساز و کارهایی است که مدیران برای کسب اطمینان از سازگاری رفتار و عملکرد کارکنان با استانداردها، برنامه ها و هدفهای سازمانی به کار می گیرند. در فراگرد کنترل، برنامه های منظمی به اجرا در می آیند که طی آن اطلاعات مورد نیاز کسب می شوند و پس از ارزیابی و سنجش میزان انحراف، طرحهای اصلاحی مورد نیاز برای نیل به حداکثر کارآیی در تحقق اهداف، تنظیم می گردند.

تدابیر و وسایل کنترل و نظارت

به هنگام کنترل، مدیران از بعضی وسایل لازم مانند: بودجه، گزارشهای بررسی آماری، گزارشهای عملیاتی ویژه، داده های حاصل از ارزشیابی داخلی و تجزیه و تحلیل نقطه ی سر به سر استفاده می کنند

ارزشیابی عملکرد واحدها

در این ارزشیابی ها، فراگردی ها، برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری وسیع امکانات و منابع و همچنین کنترل عملیات کل سازمان مورد بررسی واقع می شود و تحت نظارت قرار می گیرد.

کنترل مستمر

در این نوع کنترل، از اولین مرحله تا آخرین مرحله عملیات مورد نظارت قرار می گیرد و اگر کوچکترین انحرافی در طول عملیات مشاهده شود، همان زمان در جهت صحیح انحراف صورت گرفته عمل می کنند.

کنترل عملکرد مدیریت

به منظور سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران در بخشهای گوناگون مانند: فروش و تبلیغات و امور مالی و همچنین ارزیابی چگونگی کیفیت هدایت کارکنان توسط مدیران، جهت کنترل مدیران تدابیری اندیشیده شده اند.

انواع کنترل

بسته به تشخیص مدیران و با توجه به شرایط موجود می توان از انواع روشهای کنترل استفاده کرد. ...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید