مقاله مدیریت اكوسیستم و زمان

مقاله مدیریت اكوسیستم و زمان مقاله مدیریت اكوسیستم و زمان

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 16 KB

تعداد صفحات : 24

بازدیدها : 184

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 2000 تومان

خرید این فایل

مقاله مدیریت اكوسیستم و زمان

مقاله مدیریت اكوسیستم و زمان

بخشهایی از متن:
چكیده :یكی از گامهای اساسی درجهت ارتقای توسعه هر كشوری استفاده بهینه از كلیه امكانات و منابع آن با مدیریت علمی و استفاده از پژوهشهای صاحبنظران است. اگرچه صادرات منابع نفتی و معدنی و چند قلم كالای محدود جوابگوی نیازهای گذشته و جاری ایران بوده است، ولی ضرورت توجه به بخشهای دیگر تولید درآمد و ارزآوری باتوجه به محدودیت منابع پیش گفته ضروری به نظر می رسد.یكی از این بخشها صنعت اكوتوریسم است كه باتوجه به وسعت كشــــــــــور و تنوع گونه ها امكان پذیر و سودآور خواهدبود.

پیش درآمد: پس از انجام یك سفر علمی - تحقیقی دریافتم كه ایران بسیار زیبا است و این سوال در ذهنم مطرح شد كه چرا مدیران و مسئولان كشور از این امكانات بالقوه و اكوسیستم متنوع و گاه نادر در كل جهان برای جلب جهانگردان بهره برداری نمی كنند؟ امروز، پاسخ سوال خود را در ضعف مدیریت و بی توجهی به دانش و تجارب استادان و كارشناسان دلسوز می یابیم.
امروزه، مدیریت اكوتوریسم در ایران باتوجه به روند روبه رشد جمعیت و كاهش منابع نفتی و اتكــــــــای كشور به اقتصاد تك محوری وابسته به نفت، نه تنها یك نیاز كه یك الزام برای رشد و توسعه جامعه است.
در چند دهه اخیر برنامه ریزان، مدیران و مجریان امور در سطح جهان باتوجه به فقر منابع درآمدزا، بر روی اكوتوریسم سرمایه گذاریهای كلانی انجام داده اند كه این پدیده نه تنها موجب حفاظت از اكوسیستم ها و محیط طبیعی سالم برای زیست بلكه به تولید درآمد و ارزآوری قابل توجهی منجر می گردد

....

نتیجه گیری

-     با وجود همه مسائل یأس آور در این زمینه، هنوز هم طبیعت ایران چنان سفره زیبایی در مقابل ما گسترانیده است كه با مدیریت صحیح می توان از آن حداكثر بهره وری را كرد و به جای تكیه بر صادرات نفت كه تا چند صباح دیگر برای فرزندان این مرز و بوم نیز اثری از آن به یادگار نخواهیم گذاشت می توان به بخش صنعت توریسم و بالاخص اكوتوریسم پرداخت. بدیهی است این مهم تنها به دوش سازمانهای جهانگردی و گردشگری و سازمان حفاظت از محیط زیست نخواهدبود كه مدیریت سایر بخشها شامل صنایع، معادن، راه و ساختمان، آموزش و پرورش، بخشهای فرهنگی، رسانه ها و صداوسیما را در یك حركت جامع و عزم ملی می طلبد. در حقیقت مــدیریت اكوتوریسم، بسیار جامع تر و ضروری تر از پیش می نمایاند تا علاوه بر حفظ جنگلها و مراتعی كه ازنظر گونه های گیاهی یكی از فلورهای غنی جهان با گیاهان آندومیك و ذخایر ژنتیكی بالا است، به شناسایی زیباییهای این خطه به جهانیان و تولید درآمد ملی و ارزآوری مناسب و ساماندهی اقتصادی كشور یاری بخشد.

مدیریت زمان

هیچ چیز را نمی توان جایگزین وقت کرد . هیچ چیز دیگری قابلیت آن را ندارد . مخصوصا در مورد روابط شخصی .

استفاده از وقت ضروری است . هر کاری نیاز به صرف مقداری وقت دارد .

وقت برای به ثمر رساندن هر کاری لازم است . شما چطور از وقتتان استفاده می کنید ؟

مدیریت زمان مهارتی است که می توان آن را با انضباط و تمرین فرا گرفت .

...

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید