مقاله افسردگی

مقاله افسردگی مقاله افسردگی

دسته : روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 11 KB

تعداد صفحات : 17

بازدیدها : 207

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 3000 تومان

خرید این فایل

مقاله افسردگی

مقاله بررسی افسردگی

  مقدمه :

براساس تحقیقات انجام شده فرد افسرده خودرا بازمانده بی كفایتی می بیند كه باید حكم تقدیر ناكامی محرومیت وذلت وشكست را بپذیرد در این نتیجه كه تفاوت آشكاری میان ارزیابی شخص انتظارات وامیال انسان افسرده وموقیتهای واقعی اش كه گاه حیرت انگیز هم هست وجود دارد معلوم شد كه افسردگی حاصل اختلال فكری است فرد افسرده درباره خود ومحیط و آینده اش برداشتی منفی وشخص دارد . ذهنیت بدبینی بر روحیه انگیزه ورابطه اش با دیگران اثر گذاشته اسباب افسردگی وتك در خاطر او را فراهم می كند با توجه به انبوه اطلاعات پژوهشی وبا لینی كه مردم می توانند با استفاده از چند روش به نسبت ساده برنوسانات روحی وخفت طلبی خود غالب شوند انسان افسرده ونگران باطرز تلقی وغیر منطقی با مسایل برخورد می كند و به ذلت می رسد .

افسردگی تقدیر ناچاری انسان نیست با مطالعه كتاب افسردگی می توان سبب احساس افسردگی را یافت ودر اسرع وقت از شر آن خلاص شد برای این كار به كمی صرف وقت احتیاج هست تا مانند ورزشكاری كه هر روز تمرین می كند به تدریج بر توانایی واستقامت خود بیفزاید .

...

یكی ازعلل احساس افسردگی این است كه مرتب وبدور ازهرگونه واقع بینی خود را آماج حملات بیرحماه انتقاد قرار می دهید ومحكوم می شوید اغلب شعله های سركش انتقاد وجودتان را در بر می گیرد علتش این است كه راه برخورد با انتقاد را نمی شناسید وبا روشهای موثر مقابله با آن آشنا نیستید وحال آنكه احاطه به هنر ومهارت مبارزه كلامی وبرخورد آگاهانه با انتقاد كار ساده ای است.

علت بسیاری از افسردگی ها انتقاد دیگران است .

مولف دیوید برنز    چاپ یازدهم  1379    صفحه 142

مولف –دیستیری پاپولوس –جنیس پاپولوس   صفحه 89

علت اغلب افسردگی ها 1- تفكر هیچ یا همه چیز همه امور را سیاه وسفید می‌بیند اگر نتیجه كارتان عالی نباشد خود را‌ناكام‌وشكست‌خورده‌تلقی می‌كنید.

2- تعمیم مبالغه آمیز جزیی ترین حادثه منفی رابه حساب شكست همیشگی می گذارید .

3- فیلتر ذهنی : شبیه قطره جوهری كه چون بر لیوان آبی چكیده همه آب را رنگی می كند حوادث جزیی را به قدری بزرگ می كنید كه حقیقت در میانه اش محو می شود .

4- بی توجهی به امر مثبت : تجربه های مثبت را به هر دلیل بی اعتبار می دانید ودر نتیجه باورهای منفی را دروجود خود می كارید .

5- نتیجه گیری شتابزده : بدون دلیل تفسیرهای منفی می كنید الف ذهن خوانی بدون دلیل فكر می كنید كه دیگران نسبت به شما واكنش منفی دارند وزحمات تحقیق بیشتر را هم به خود نمی دهید ب –اشتباه پیشگو پیش بینی بدبینانه می كنید كه عین واقعیت رامی گویند .

6- درشت بینی ، ریز بینی ، درباره ماهیت موضوعات مانند شكست كوچكی كه خورده اید ویا موقعیت دیگران یا مبالغه بیش از حد می كنید یاارزش صفات مثبت ویااهمیت ناكامی دیگران را به هیچ جلوه می دهید .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید