مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 27 KB

تعداد صفحات : 24

بازدیدها : 196

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 5000 تومان

خرید این فایل

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

مقاله ویروس‌های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

با آسان‌تر شدن اتصال تلفن همراه به رایانه‌ی شخصی و بالعكس، خطر موجود برای منتقل شدن ویروس‌های رایانه‌یی به تلفن همراه موجب افزایش تقاضاها برای خرید نرم‌افزارهای آنتی ویروس تلفن همراه شده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، كارشناسان امنیت كامپیوتری اعلام كرده‌اند، اگر چه ویروس‌های كامپیوتری تهدیدی بزرگ برای گوشی‌های تلفن همراه محسوب می‌شوند، اما هنوز زود است كه در خصوص انتقال این ویروس‌ها به تلفن همراه احساس نگرانی شود.

هرچند شركت McAfee، تولید كننده‌ی نرم‌افزارهای آنتی ویروس اعلام كرده است كه طی 20 ماه گذشته، بیش از 150 ویروس كه منحصرا گوشی‌های تلفن همراه را مورد هدف قرار می‌دهند، شناسایی شده‌اند، كه این رقم در مقایسه با ویروس‌های مربوط به رایانه (150 هزار) بسیار ناچیز است.

اما مساله‌ای كه در این میان متخصصان نرم‌افزار ضدویروس و امنیت رایانه را نگران ساخته این است كه طی یك سال گذشته، تعداد تلفن همراه فروخته شده در جهان بسیار بیشتر از رایانه بوده و همین امر می‌تواند موجب گسترش و انتقال ویروس‌های تلفن همراه شود. 

ویروس های كامپیوتری و نحوه عملكرد آن ها بر سیستم های رایانه ای



گسترش ویروس ها در دنیای امروز قابل توجه است و برای مبارزه با این ویروس ها، باید انواع مختلف آن ها را شناخت.

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن‌آوری اطلاعات ایران، به نقل از سایت تراشه، بنابراین گزارش این ویروس ها می توانند شامل كرم هایی باشند كه از طریق شبكه های كامپیوتری منتقل می شوند؛ نمونه بازر این نوع از ویروس ها، ویروس ILOVE YOU می باشد كه به طور گسترده ای در جهان منتشر شده است؛ هم چنین برخی از این نوع ویروس ها می توانند، از طریق ایمیل منتشر شوند. Trojan یا اسب تروا كه نام آن بر گرفته از یك داستان قدیمی یونانی است، نیز نوعی از ویروس های رایانه ای است كه كامپیوتر افراد را برای افراد مزاحم باز می گذارد تا آنان بتوانند، فایل های موجود در كامپیوتر را به راحتی مشاهده كنند.

ویروس های فایلی نیز نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای هستند كه از طریق كپی كردن خود بر روی دیسك درایو كامپیوتر و یا جایگزین كردن خود به جای فایل ها عمل كنند. ویروس های راه انداز سیستم (Boot sector virus) هم در مكان نامعلومی از هارد درایو و یا فلاپی مخفی می شوند و زمانی كه كامپیوتر در حال اجرای آن فلاپی و یا فایل است، خود را بر روی درایو كپی می كنند.

Macroviruses نیز انواع دیگری از ویروس های رایانه ای هستند كه بر روی فایل پردازنگر كلمات تاثیر می گذارند و از طریق كلمات موجود در ایمیل ها منتقل می شوند. Hoaxes نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای است كه اگر چه به اندازه سایر ویروس ها خطر ندارد، ولی می تواند، هشدارهای دروغینی برای افراد بفرستد. ویروس گوشی های موبایل هم از جدیدترین انواع ویروس ها هستند و بر روی برخی از انواع گوشی ها عمل میکند.

ویروسهاى اینترنتى

به احتمال بسیار،همگى ما درباره ویروس love كه به صورت پست الكترونیك خود را براى كاربرد هاى اینترنت ارسال مى كرد، چیزهایى شنیده ایم. این ویروس پس از مورد حمله قرار دادن یك كامپیوتر، با دستبرد به دفتر آدرس ها (adress book) در برنامه ارسال و دریافت پست الكترونیك out look، با استفاده از

آدرسهاى فهرست شده درآن، خود را منتشر مى كرد. سال گذشته نیز همین روش توسط ویروس وحشتناك ملیسا(Melissa) مورد استفاده قرار مى گیرد و تا كنون ویروس هاى كوچكترى نیز مانند pretty park به این شیوه خود را پراكنده اند.چنین به نظر مى رسد كه پست الكترونیك به عنوان شیوه موثر ارتباط در دنیاى اینترنت، بهترین بستر براى انتشار بعضى از ویروس ها تبدیل شده است.

معرفی چندویروس:

همانطور که می دانیم تعداد ویروس ها بی شمار است. تمام ویروس ها از نقاط ضعف سیستم استفاده نموده، وارد سیستم می شوند و کارهای زیان آور خود را انجام می دهند.

Alabama پرونده های اجرایی و Fat را خراب می کند.

Albania دارای اثرات جانبی نیست و فقط خود را تکثیر می کند.

Anticad برنامه های اتوکد را آلوده می کند.

Antipascal پرونده های دارای پسوند bat,bak,pas را خراب می کند.

Armagdam علاوه بر ایجاد اختلال در کار مودم ها، یک شماره می گیرد و ساعت را اعلام می کند.

Baby lonia این ویروس به پرونده های hip در ویندوز علاقمند است.

Back band  سندهایی را که دارای کلمه عبور هستند آلوده می کندواگر تاریخ، سال2000 را نشان دهد، آن را به 1980 تبدیل می کند.

Brain رکوردبوت را خراب می کند.

Bubble سندهای word را آماده می کند. این برنامه با استفاده از نقاط ضعف سیستمهای محافظتی ویندوز، این کاررا صورت می دهد.

Chantal پرونده های دستداری و ویژال بیسیک را آلوده می کند.

Crypto یک ویروس مقیم در حافظه است و تمام اطلاعات روی دیسک را با صورت و روش های بسیار پیچیده ای رمزگذاری می کند. اگر ویروس در حافظه، فعال باشد، پرونده های رمز شده، قابل استفاده خواهند بود. زیرا آنها را رمزبرداری می کند. اما اگر در حافظه نباشد، یعنی با ضدویروس از حافظه حذف شده باشد، پرونده های به رمز تبدیل شده، قابل استفاده نخواهند بود. ویروس هنگام راه اندازی سیستم وارد حافظه می شود و ضدویروس های مشهور را می شناسد و آنها را آلوده نمی کند. 

Dbase روی رکوردبوت می نشیند و پایگاههای داده شده را آلوده می کند.

 Disk killeاگر رایانه، بیشتر از 24 ساعت روشن باشد، دیسک نرم و سخت را خراب می کند.

Excel این ویروس، پرونده ها و سندهای Excel را آلوده می کند.

Lazy در حافظه مقیم می شود و سرعت رایانه و فضای حافظه اصلی را کم می کند.

Manquin بالای سر هر نوشته ای را که برای چاپ به چاپگر فرستاده می شود خراب می کند.

Mirror حروف صفحه نمایش را مانند آینه به صورت وارونه نشان می دهد.

Mypics خود را به صورت پست الکترونیک بر روی سیستم های ویندوز تکثیر می کند.

Pc-fiu کار بعضی ضدویروس ها را مختل می کند.

Vbs-Tun یک کرک است که به زبان ویژوال بیسیک نوشته شده و سعی دارد تا از طریق پست الکترونیکی خود را منتشر سازد.

Zelu یک اسب است که پیغام هایی صادر و پرونده ها را حذف می کند.

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید