تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

دسته : -پژوهش

فرمت فایل : word

حجم فایل : 23 KB

تعداد صفحات : 18

بازدیدها : 372

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 3500 تومان

خرید این فایل

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

تحقیق مد و مدگرایی و تاثیر آن بر جوانان

فهرست مطالب:

-        چكیده مطلب

-         مقدمه

-         مد چیست

-         مد گرایی و جنبه های مثبت و منفی آن

-         علل و عوامل و تقلید غیر آگاهانه از مدها

-         تحلیل های آماری برخی از مطالب در رابطه با مدگرایی

.............................................................................................

چکیده:

از نظر تحلیل آماری مد به نمونه یا نوع خاصی از شكل یا رفتار گفته می شود كه بیشتر اتفاق می افتد و از تعداد بیشتری برخوردار باشد .

اما مد از نظر اجتماعی به نوع خاصی از رفتار ، شكل ظاهری ، نوع وسایل زندگی وغیره گفته می شود كه در زندگی روزمره جلب توجه می كند و دیگران جذب آن می شوند و بیشتر افراد آن رفتار یا عمل را انجام می دهند و گاهاً بدون هیچ دلیلی از آن تبعیّت می كنند .

 

مدگرایی (Foddist) 

مدگرایی و تقلید بد نیست و تنها نباید به جنبة منفی آن توجه نمود بلكه می توان جنبه های مثبتی را نیز در مدها انتخاب نموده و به كار برد ،‌چه بسا كه بسیاری از مدها دارای جنبه های مثبت و سازنده بوده و انسان را در پیشرفت و اصلاح رفتار خویش راهنمایی می كنند .

به طور مثال استفاده از یك وسیلة آشپزخانه در تهیه غذا كه باعث تسریع در كار آشپزی و صرفه جویی وقت می شود و كیفیت زندگی را بهبود می بخشد ، زمانی كه استفاده از این وسیله در سطح اجتماع به فراوانی مشاهده می شود و جنبة مد به گرفته است ،‌ حال اگر ما این وسیله را برای آشپزخانة خود تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهیم بدون شك از مد روز جامعه پیروی نموده و این كار ما نام مدگرایی به خود می گیرد ،‌ولی ما در این انتخاب دچار انحراف نشده ایم و جنبة مثبت مد را مورد تقلید و استفاده قرار داده ایم .

پس مد گرایی در جامعه اگر حساب شده و از روی آگاهی و با اطلاعات قبلی صورت پذیرد نه تنها منفی و عامل انحراف جلوه نمی كند بلكه موجب پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نیز می شود .

امّا در صورتی كه ما از یك مد ، بدون آگاهی و بینش پیروی نموده و آن را رواج دهیم نه تنها خود در مسیر انحراف قرار میگیریم بلكه باعث انحراف افراد دیگر شده و این عمل باعث لطمات اجتماعی و فرهنگی وسیعی در ساختار جامعه خواهد شد . این مشكل یعنی مدگرایی بدون آگاهی مسئله ایست كه امروزه در بسیاری از كشورهای جهان سوم به چشم می خورد و تبدیل به یك معضل اجتماعی گردیده است كه نه تنها راه پیشرفت را بر آنان بسته است بلكه هویت و شخصیت را نیز از آنان ربوده است و جوانان و نوجوانان را از فرهنگ بومی خود بیگانه كرده است .

 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید