پایان نامه طراحی واحد ترموسیفون برج تقطیر در خلاء واحد تولید فورفوران

پایان نامه طراحی واحد ترموسیفون برج تقطیر در خلاء واحد تولید فورفوران پایان نامه طراحی واحد ترموسیفون برج تقطیر در خلاء واحد تولید فورفوران

دسته : شیمی

فرمت فایل : word

حجم فایل : 370 KB

تعداد صفحات : 55

بازدیدها : 219

برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه

مبلغ : 10000 تومان

خرید این فایل

پایان نامه طراحی واحد ترموسیفون برج تقطیر در خلاء واحد تولید فورفوران

پایان نامه طراحی واحد ترموسیفون برج تقطیر در خلاء واحد تولید فورفوران

 

مقدمه : منطقه ب شامل واحدهای ذیل که به صورت مختصر تشریح گردیده است ، می گردد 

الف) واحد تولید ازت :

ازت گازی است خنثی که میل ترکیبی بسیار کمی داشته و در شرایط عادی ترکیب پذیری ندارد . لذا در واحدهای مختلف بهره برداری از این گاز برای موارد مختلفی از قبیل گاز پوششی مخازن هیدروکربوری، برای جلوگیری از نفوذ هوا یا اکسیژن به آنها، در واحدهای کاتالیستی در هنگام احیاء بعنوان گازگردشی، در هنگام راه اندازی واحدهای هیدروژن و هیدروکراکر بعنوان گاز چرخشی و بخصوص در عملیات احیاء مداوم کاتالیست پلاتفرمر واحد تبدیل کاتالیستی بصورت مداوم مصرف می گردد . با توجه به آنکه 79 درصد هوا ازت می باشد بهترین منبع تهیه می باشد . بهمین منظور واحد ازت طراحی و نصب گردیده است . ظرفیت واحد فشرده و مایع کردن  هوا و تفکیک اکسیژن و ازت مایع می باشد . محصول واحد  ازت گازی و  ازت مایع با درجه خلوص 999/99 درصد می باشد . 

ب) واحد تبدیل کاتالیستی :

واحد C.C.R شرکت به منظور تبدیل برشهای بنزین با درجه آرام سوزی پائین به بنزین با درجه آرام سوزی 100 طراحی و نصب گردیده است . ظرفیت واحد 21600 بشکه در روز می باشد . طراحی واحد بر دو مبنای تأمین کامل خوراک H.S.R.G از واحد تقطیر در جو با نقطه جوش ابتدائی  و نقطه جوش نهائی   و یا مخلوطی از 17159 بشکه در روز خوراک از واحد تقطیر و 4441 بشکه در روز نفتای سنگین (H.N )هیدروکراکر با نقطه جوش ابتدائی  ونقطه جوش نهائی می باشد .

این واحد مشتمل بر سه قسمت می باشد :

-تصفیه نفتا(NAPHTHA HYDROTREATING -NHT) به منظور حذف ترکیبات الی نیتروژن دار، گوگرددار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربورهای غیر اشباع (اولفینی) و حذف سموم اضافی مانند ارسینک و سرب که برای قسمت پلاتفرمر مضر می باشند تعبیه شده است . حذف این ناخالصیها در حضور کاتالیست (با نام تجاری S-12 محصول مشترک UOP با فلزات فعال کبالت، مولیبدن بر روی پایه آلومینا) و گاز هیدروژن انجام می گیرد . 

ج) واحد هیدروژن :

واحد تولید هیدروژن به منظور تولید هیدروژن با درجه خلوص 9/99% به مقدار تقریبی  (مورد نیاز واحد هیدروکراکر) طراحی و نصب شده است قسمتی از هیدروژن تولیدی توسط واکنش های ریفرمینگ در کوره (راکتور) واحد از واکنش خوراک با بخار آب در دمای  در حضور کاتالیست با فلز فعال نیکل روی پایه آلومینا و خالص سازی PSA   N0.1 تأمین می گردد . 

- نحوه کنترل عملیات در شرایط عادی :

بطور کلی در عملیات عادی واحد دو نوع کنترل کمی و کیفی صورت می پذیرد . کنترلهای کمی واحد مشتمل بر کنترل عملیات جاری (بخصوص کنترل نقاط کلیدی واحد) کنترل سیستم های سرویس دهنده جنبی، کنترل ماشینهای دوار می باشد، کنترل کیفی واحد مشتمل بر کنترل مشخصات محصول واحد و جریانهای گذار بر عملیات می باشد .

- کنترل عملیات (نقاط کلیدی واحد) :

سیستم کنترل واحد از نوع سیستم کنترل منطقی قابل برنامه ریزی (PROGRAMABLE LOGIC CONTROL-PLC) می باشد و مسئول آن کارمند محوطه واحد است که با هماهنگی سرکارگران واحد تبدیل کاتالیستی و ازت عملیات کنترل آن را بر عهده دارد . 

- خوراک ورودی واحد :

کنترل خوراک توسط FC-2615 به دو صورت MAN و   AUTO صورت می پذیرد، در حالت اول، کنترل ولو با توجه به نیاز توسط OPERATOR باز می گردد و زمانیکه ولو در حالت AUTO هست، با توجه به مقدار تعریف شده (SP) شروع به باز نمودن می نماید تا جایی که بتواند جریان مورد نظر را تأمین نماید .

-کنترل سطح مایع در H.P.C :

توسط LIC-3201 به دو صورت MAN و  AUTOانجام می گیرد . LV فوق بین HPC وLPC واقع گردیده است و در شرایط نرمال به صورت AUTO ،LEVEL را کنترل می نماید . از آنجایی که در ظرف فوق، دائماً عمل تجمع مایع صورت می پذیرد، لذا برای کنترل سطح مایع، این ولو دائماً باز می باشد تا مازاد مایع را به LPCهدایت نماید . لازم بذکر است مه ولو فوق، فشار شکن بوده و فشار 10-11 بار را به فشار 5-6BAR تقلیل می دهد . 

فهرست

فصل اول :

1-1 خلاصه و مقدمه

1-2 آشنایی و مقدمه

1-3 انواع مدل ها و کاربرد آنها

1-4 نحوه کار یک ریبویلر پدیده ترموسیفون

1-5 استانداردها و کد های مبدل های حرارتی

1-6 چهار نوع ربویلر مورد بررسی

1-7 یافلها

1-8 فاکتورهای انتخاب نوع ریبویلر

1-9 خلاصه ای از فرایند تولید فورفوران 

فصل دوم

2-1 رویع طراحی

2-2 زوشهای طراحی ارائه شده ،معایب ،مزایا و شرایط هر کدام

2-3 روشهای دیگر طراحی

2-4 ملاحظات عمومی طراحی 

فصل سوم :

3-1 راهنمایی یکی برای طراحی ریبویلر ها ترموسیفون

3-2 ارائه روش های طراحی ریبویلر ترمو سیفون

3-2-1 روش بهبود یافته گیلموهر

3-2-2 روش مرحله ای کرن

3-2-3 روش فایر

3-3 چند نمونه طراحی اجرائی

3-3-1 ریبویلر اسپلیتر C3

3-3-2 ریبویلر برج سیلکو هگزان

3-3-3 ریبویلر ترموسیفون قائم

3-4 روشها و  نرم افزارهای دیگر طراحی موجود 

منابع و ماخذ

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید