پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر متحرک

پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر متحرک پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر متحرک

دسته : هنر و گرافیک

فرمت فایل : word

حجم فایل : 60 KB

تعداد صفحات : 159

بازدیدها : 372

برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه

مبلغ : 10000 تومان

خرید این فایل

پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر متحرک

پایان نامه کارشناسی ارشد تصویر متحرک

موضوع این پروژه « راهکارهای موفقیت تجاری و هنری» (در بخش نظری) و ساخت فیلم « واینجاست» ( در بخش علمی) برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته ارشد در رشته تصویر متحرک است که مطلب آن در فصل اول شامل تاریخچه فیلم های موفق انیمیشن در جهان و در فصل دوم شامل عواملی است که باعث این موفقیت شده اند از قبیل صدا، حرکت، شخصیت سازی، فیلمنامه نویسی، بازاریابی وغیره ...........در پایان کار هم به نتیجه گیری و گزارش کار عملی پرداخته شده است که امید است مورد توجه و عنایت دوستداران هنر قرار گیرد.

فصل اول

تاریخچه فیلم های مونق انیمیشن

آنچه در این فصل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. بررسی فیلم ها و سریال های انیمیشن موفق در جهان است و هدف آن علاوه بر جمع آوری انیمیشن های موفق در کنار یکدیگر است، بررسی عمل موفقیت های آنها نیز می باشد که به صورت کامل تری در فصل های بعدی به آن پرداخته شده است.

آمریکا

و نیزور زینس کی[1] کارتویست با استعدادی است که در پستامبر سال 1871 م در ایالت میشگان آمریکا به دنیا آمد. وی مانند بسیاری از معاصرین و همکارانش هنرمندی خود آموخته بود که کار خود را با طراحی تابلوهای عظیم تبلیغاتی و طراحی صحنه تاتر ونکاهی عصور[2] آغاز کرد. وقتی که او به عنوان بازیگر به عرصه نمایش گذاشت برنامه ای به نام « هفت دوره زندگی انسان» را اجرا کرد.

عک کی به دلیل استمرار در ا جرای نمایش های صحنه ای توان تولید منیم انیمیشن را به دست آورد. وی با تکنیک های محدود موجود در آن زمان و نیز به پیشنهاد جمیز استورات بلکتون فیلم « نموی کوچک»[3] را در سال 1910 م ساخت و در اوایل سال 1911 م آن را به نمایش های صحنه ای خود افزود. این فیلم به طور همزمان در سالهای سینما به نمایش در آمد. شرکت تولید کننده آثار بلکتون این فیلم را  به همراه یک فیلم بیش نمایش از هنرمند درحین کار به طور سراسری توزیع کرد.


[1]-  winsor zenis Mccay [2] -cartoon strip [3] - the little nemo

استودیوی بری براساس رقابت در ساخت فیلم های سفارشی و نیاز روز افزون به تولید فیلم تاسیس شد. زمانی که ایالات درگیر جنگ جهانی اول بود، بری تشویق شد تا برای سازمان های دولتی، فیلم های آموزشی تولید کند. حرکتی که در جنگ جهانی دوم توسط واست دیزنی تکرار شد.

بری همواره نو آوری تکنیکی را مورد تایید قرار می داد. به همین خاطر توانست در طول سه سال سه ابداع را به ثبت رساند، که عبارتند از ژانویه 1914 م پسرمیه های چاپ شده جولای 1914 م کاربرد سایه روشن ها در طراحی و جولای 1915 م استفاده از تلق شفاف که برای تولید انیمیشن روی پس زمینه می نشست. این ابداعات باعث شد که رهبری این صنعت را به دست گیرد و در میان رقبا منحصر به فرد باشد. ابداعات بری در اینجا متوقف نشد.

او در سال 1920 م اولین فیلم رنگی انیمیشن را به نام « اجرای گربه توماس» ساخت. گربه توماس در نوع خود فیلم موفقی بود که به روش ساده خراش روی فیلم ساخته شد. اما ساخت آن هزینه های زیادی در برداشت که باعث شد برای مدت 10 سال فیلم انیمیشن رنگی دیگر ساخته نشود.[1]

یکی از گروههای موفق تولید کننده انیمیشن، گروه پت سولیوان بود که با ساخت فیلم های « گربه توماس» به موفقیت های هوشمندانه تجاری وهنری بسیاری دست یافت. گربه فلیکس در چشم اندازی ده ساله، به عنوان یک گربه انسان نمای جادویی پیچیدگی های منحصر به فردی داشت.


[1] - 24-26 100 سال 

اولین فیلم برنده جایزه اسکار از میان آثار دیزنی « گل ها و درخت ها» اولین فیلم رنگی از مجموعه سمنونی های مسخره بود. پس از آن تا سال 1943 م والت دیزنی برنده 11 جایزه اسکار شد. البته دیزنی تا پایان فعالیت خود توانست 30 جایزه اسکار را در پرونده هنری اش ثبت کند.

والت دیزنی هم از لحاظ هنری و بدست آوردن جوایز و هم از لحاظ تولید و فروش همیشه در رده موفق ترین ها بود.

میکی ماوس در مدت کوتاهی تبدیل به یک پدیده باور نکردنی شد و مردم سراسر جهان به او دل بستند یکی از دلایل موفقیت میکی، صدای او بود که تا پایان جنگ جهانی دوم از صدای خود دیزنی استفاده می شد. در سال 1930 م شخصیت میکی به صورت فکاهی مصور طراحی شد. به دنبال این حرکت مجموعه ای از وسایل و اشیاء از قبیل دستمال، پیراهن با این وجود برای شخصیت معروفی مانند میکی ماوس عمر کوتاهی رقم خورده بود. میکی ماوس در سال 1928 م خلق و در سال 1953 پرونده کاری خود را بست . میکی در 121 فیلم کوتاه وبلند حضور داش اما به عنوان یک شخصیت پیشرو از سالهای دهه 1930 م  محبوبیتش رو به نقصان رفت. به زودی مشخص شد که شخصیتی با این رفتار پسندیده و برجسته نمی تواند رفتار کمدی را در میان حضایص دیگرش جای دهد. و بنابراین وجود شخصیت های کم اهمیت تر در کنار او برای ایجاد صحنه های کمدی ومضحک، ضروری به نظر می رسید. بدین ترتیب کارکترهای مثل « دو نالد داک» آتشین فراج و « گوفی» و « پلوتو» سگ دست و پا چلفتی، همه حرکتها را به خود اختصاص دادند پس از این تاریخ حضور میکی کم رنگ تر شد.[1]


[1] 72-73 100 سال

استودیوی شانگهای در گذشته تنها موسسه ای بود که پیوسته به فیلمسازی می پرداخت اما در این اواخر انیستیتوی علوم و آموزش در پکن نیز در این زمینه موقعیتی قابل توجه به دست آورده است و به طور همزمان مرکز خدمات شبکه تلویزیونی در پکن شانگهای و دیگر شهرها نیز به تجهیزات استودیویی مجهز شده اند تا بدین وسیله نیازهای تولید استودیو را جوابگو باشند. [1]

ژاپن

در سالهای باز سازی ژاپن، هنر انیمیشن از پراکندگی و اتکای به مهارت های شخصی فاصله گرفت و به زمینه ای صنعتی تبدیل شد. در سال 1945 م حدود یکصد متخصص به استودی شین نیهون دوگا ملحق شدند که یا ماموتو پا سوجی میوراتا و کنز و ماساوکا از آن جمله اند. اما روحیه همکاری در یک دوره دو ساله به پایان آمد.

ماساوکاو یا ماموتو به شراکت « نیهون دوگا» را تاسیس کردند و در سال 1947 م فیلم « بچه گربه توراچان» را ساختند. دیگر آثاری که ارزش ذکر دارند عبارتند از: « آقای پوپایا، رئیس خوش اخلاق، ایستگاه قطار، کوتوله و کرم ابریشم سبز» پس از بازنشتگی ماساوکا یا ماموتو نام استودیو را به « تویی دوگا» تغییر داد.

این شرکت با روش های سنتی به تولید ادامه داد و  با این روش فیلم « بچه گربه هنرمند» را با ظرافت بسیار ساخت. برجسته ترین اثر دراین دوره فیلم سینمایی انیمیشن « مار سفید» به کارگردانی تایجی یابوشیتا معرفی شده است. فیلم « مار سفید» پایه گذار سیستم صنعتی عظیم انیمیشن ژاپن در 30 سال گذشته بوده است.


[1] ص 469 تا 470 100 سال 

هالاس همواره برای اشاعه فرهنگ در جشنواره ها و مجامع هنری شرکت می کرد. جان هالاس خود را موظف می دانست تا امکانات ومحسنات کامپیوتر را به انیماتورها بشناساند. هالاس معتقد بود که کامپیوتر می تواند خلاقیت هنرمند را با جلوگیری از انجام کارهای تکراری وخسته کننده به بالاترین سطح خود ارتقاء دهد. مهارت های جان هالاس فراتر از فعالیت هایش به عنوان کارگردان و تهیه کننده ای آگاه غود پیدا کرد. وی جنبه های متفاوت فرهنگ انیمیشن را با یکدیگر آشتی داد و در زمینه های مختلف آن از نویسندگی گرفته تا ارائه نقد وبررسی تکنیک، تدوین، جمع آوری فیلم های مختلف و مدیریت آسیفا فعال بود. 

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید