تحقیق راجع به نقش گیاهان در ساختار معماری

تحقیق راجع به نقش گیاهان در ساختار معماری تحقیق راجع به نقش گیاهان در ساختار معماری

دسته : معماری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 6 KB

تعداد صفحات : 8

بازدیدها : 300

برچسبها : دانلود تحقیق پیشینه تحقیق

مبلغ : 1500 تومان

خرید این فایل

تحقیق راجع به نقش گیاهان در ساختار معماری

تحقیق راجع به نقش گیاهان در ساختار معماری

 

  • ·  معماران و طراحان باید در شروع کار به نقش پوشش گیاهی موجود در طراحی محیط و منظرسازی توجه داشته باشند. طراح نباید کوشش خود را صرف ایجاد تغییرات صرفا فیزیکی و ساختمانی کند و موضوع کاربرد پوشش گیاهی را در طراحی، به عنوان یک کار پایانی و اصلاحی به عهده باغبان بگذارد. نباید فراموش کرد که مصالح ساختمانی و موادی که طراحی سازه بر اساس آنها صورت می‌گیرد، عناصری ایستا و ثابت هستند در حالی که گیاهانی که در طراحی منظر مورد استفاده قرار می‌گیرند که عناصری زنده و پویا هستند و به طور دایم در حال تغییر و تحول‌اند.
  • ·  در چنین سیستمی، مصالح کف را پوشش علفی و گیاهان گسترش یافته بر زمین تشکیل می‌دهد، مصالح دیواره‌ها از تنه درختان، شاخ و برگ درختچه‌ها و گیاهان رونده‌ای که با آنها همراه هستند تشکیل می‌شود. بالاخره سقف را تاج پوشش درختان و شاخ و برگ به هم تنیده آنان یا رونده‌هایی که روی داربست هدایت شده‌اند به وجود می‌آورند.

...

موارد استفاده شده از گیاهان در طراحی

یکی از اولین موارد استفاده از آفرینشهای طبیعی را برای نوآوری در معماری در ابتدای نیمه دوم قرن نوزده مشاهده می کنیم . متخصصان انگلیسی در سال 1846 برای نخستین بار موفق به پرورش نوعی نیلوفر آبی عظم در اروپا شدند که قطر برگهای آن به دو متر می رسید ، پاکستون، معمار انگلیسی تبار ، با دیدن استحکام برگهای این نیلوفر آبی به مطالعه قفسه بندی مدور و ساختار شعاعی این گل پرداخت . حاصل این تفحص ابداء ساختار جدیدی برای سقف سبک شیشه ای در معماری بود که در قصر کریستال نمایشگاه جهانی لندن در سال 1851 عرضه و موفق به جلب نظر منتقدان شد .

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید